سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
رفع مشکلات پوستی
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
به قلم نارین‌گل
خرید روغن آرگان ارگانیک

روغن آرگان، راهی آسان برای رفع مشکلات پوستی

روغن آرگان اصل یک محصول همه فن حریف است. به همین دلیل به آن طلای مایع می‌گویند. این روغن برای رفع مشکلات پوستی فوق‌العاده عمل می‌کند. همچنین مشکلات مو و ناخن شما را نیز درمان می‌کند. آرگان یک محصول جادویی از دل طبیعت مراکش است که در بیشتر محصولات بهداشتی و آرایشی وجود دارد. برای آشنایی بیشتر با این روغن تا انتهای مقاله با ما باشید.

فهرست مطالبی که در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • تاریخچه گیاه آرگان
  • ترکیبات شیمیایی در روغن آرگان
  • مزایای روغن آرگان برای رفع مشکلات پوستی
  • چگونه روغن آرگان اصل را تشخیص دهیم؟

حفظ جوانی پوست برای خانم‌ها و آقایان در هر سنی مهم است. اگر شما نیز این دغدغه را دارید احتمالا تا به حال، اسم روغن آرگان را شنیده‌اید. این روغن راهی آسان برای رفع مشکلات پوستی است. تاثیر روغن آرگان برای پوست صورت فوق‌العاده است.

اما حفظ جوانی پوست فقط یکی از خواص بی‌شمار آن برای پوست است. اگر چه روغن آرگان برای پوست بسیار مفید است ولی کاربرد روغن آرگان فقط برای پوست محدود نمی‌شود. این محصول منحصر به فرد علاوه بر پوست برای مو و ناخن نیز مفید است. مثلا اگر موی شما موخوره دارد با استفاده از روغن آرگان، نوک موهایتان سالم می‌شود و لذت داشتن موهای زیبا، سالم و نرم را دوباره خواهید چشید.

روغن آرگان از آن دسته محصولاتی است که آشنایی با آن می‌تواند با رفع مشکلات پوستی به ما کمک کند تا زیباتر و جذاب‌تر به نظر آییم. این روغن، اگرچه به طور گسترده در بعضی از نقاط همچون آفریقا کاربرد داشته است اما زمانی شهرت جهانی پیدا کرد و محبوب شد که تاثیر آن بر مو، پوست و … کشف شد.

خرید روغن آرگان اصل

روغن آرگان برای جوش صورت خواص فوق‌العاده‌ای دارد. به عنوان مثال اگر مشکل پوست شما آکنه است و دیگر از آکنه خسته و ناامید شده‌اید، می‌توانید از این روغن کمک بگیرید و از این روغن استفاده کنید تا بعد از یک ماه متوجه تغییرات پوست‌ و رفع مشکلات پوستی خود شوید. ترکیب روغن آرگان و روغن درخت چای می‌تواند بهبود پوست‌تان را سریع‌تر نماید. به علاوه روغن آرگان برای جای جوش نیز بسیار مفید و موثر است. اگر در مورد چگونگی استفاده از روغن آرگان برای صورت کنجکاو هستید تا انتهای مقاله با ما باشید. توجه داشته باشید که بسیار مهم است که روغن آرگان اصل برای پوست صورت استفاده کنید.

تاریخچه گیاه آرگان

اگر بخواهیم مختصری از تاریخ این روغن بدانیم لازم است که به سال 151  میلادی( کمی بیشتر از 5 قرن پیش) بازگردیم. زمانی که توسط جهانگردی به نام Leo Africarus اولین گزارش درباره این روغن ثبت شد و این روغن در طول سالیان و به آرامی مورد توجه قرار گرفت. نام علمی آرگان در گیاه شناسی، argania spinosa  است. این درخت در دره‌های نیمه بیابانی کشور مراکش یافت می‌شود. این دره‌ها در قسمت جنوب غربی مراکش قرار دارند و طول این درخت‌ها گاها به 10 متر نیز می‌رسند و به طور میانگین 200 سال عمر می‌کنند.

مردم مراکش به درخت آرگان، درخت زندگی می‌گویند و به سبب ارزشمندی، روغنش را با طلا مقایسه می‌کنند و به همین سبب به روغن آرگان، طلای مایع می‌گویند. جنگل‌های آرگان یکی از مهم‌ترین منابع طبیعی قاره آفریقا به حساب می‌آیند. این درخت در اردیبهشت ماه شکوفه می‌زند و میوه آن بوی مطبوعی دارد. میوه‌های درخت آرگان کوچک و بیضی شکل هستند و یک سال زمان می‌برد تا به عمل بیایند. اصل بودن روغن آرگان بسیار مهم است چرا که روغن آرگان اصل تمامی خواص فوق‌العاده این گیاه را در بر دارد و برای رفع مشکلات پوستی استفاده می‌شود. حال این سوال پیش می‌آید که چگونه متوجه شویم روغن آرگان اصل است. ما روغن آرگان نارین گل را به شما پیشنهاد می‌کنیم زیرا با بالاترین کیفیت و بیشترین درجه خلوص تولید می‌شود.

رفع مشکلات پوستی

ترکیبات شیمیایی در روغن آرگان

روغن آرگان منبع غنی اسید لینولئیک و اولوئیک اسید می‌باشد. این گیاه همچنین با گاماتوکوفرول، پلی فنول‌ها، استرول‌ها، اسکلن و الکل تیترپن نیز تقویت شده است.

 مزایای روغن آرگان برای رفع مشکلات پوستی

روغن آرگان بسیار سبک است و به راحتی و به سرعت جذب می‌شود. فراموش نکنید که اگر دوست ندارید که در طول روز و به هنگام کار و فعالیت پوستتان درخشنده باشد، سعی کنید که در شب و پس از شستن صورت از آن استفاده کنید. روغن آرگان برای صورت موثر و مفید است. حال این سوال پیش می‌آید که از روغن آرگان چگونه استفاده کنیم؟

روغن آرگان برای رفع مشکلات پوستی به دلیل اثر ضد التهابی و تورمی بسیار معروف است، البته مزایای روغن آرگان بسیار منحصر به فرد هستند که سعی کرده‌ایم در قسمت زیر بعضی از این مزایا را توضیح دهیم.

این روغن به دلیل ماهیت ضد چربی خود می‌تواند کاملا مواد آرایشی و بهداشتی موجود در سطح پوست را پاک نماید. آرگان علاوه بر این با علائم پیری نیز مبارزه می‌کند. همچنین چاقی صورت با روغن آرگان امکان‌پذیر است. زیرا این روغن جریان خون در پوست را زیاد کرده و موجب چاقی صورت می‌شود.

روغن آرگان منبع غنی ویتامین E است و به پوست نفوذ می‌کند و سبب می‌شود که تولید سلول‌های زیر پوست بهبود یابند. گفته می‌شود که ویتامینE منبع غنی آنتی اکسیدان است و از پیری زودرس جلوگیری می‌کند. جای تعجب نیست که در اکثر محصولات زیبایی ویتامین E به عنوان یکی از مهم‌ترین مواد اولیه حضور دارد.

علاوه بر این روغن آرگان شامل اسیدهای چربی چون امگا 3 ، 6، 9 است. به طور خاص امگا 6 پوست را آبرسانی می‌کند و رطوبت موجود در آن را نگه می‌دارد.

همچنین ترپنوئیدها  Terepenoid) ) موجود در روغن آرگان جاهای زخم و آکنه را بهبود می‌دهد، ساپونین‌های (saponin) موجود در آن در بازسازی پوست کمک می‌کنند و استرول‌ها (sterol) نیز متابولیسم پوست را بهبود می‌دهند.

یکی از بهترین ویژگی‌های روغن آرگان توانایی آن برای درمان و رفع مشکلات پوستی مختلف می‌باشد و خشکی پوست یکی از آن‌هاست. حتی اگر پوست به شدت خشک باشد، روغن آرگان به‌ خوبی می‌تواند آن‌ را درمان کند. همچنین منبع غنی ویتامین E و سایر لیپیدها می‌تواند اگزما و پسوریازیس را نیز بهبود دهد.  

 روغن آرگان می‌تواند هر گونه جراحت و یا خراش بر روی پوست را به سرعت بهبود دهد. علاوه بر آن از پخش شدن عفونت نیز جلوگیری می‌کند.

استفاده از این روغن به دلیل وجود توکوفرول می‌تواند پوست را نرم کند و رطوبت را بیشتر کند. حتی به عنوان نرم‌کننده لب هم استفاده از یک یا دو قطره روغن آرگان می‌تواند خشکی لب را از بین ببرد و لب‌های نرم و لطیفی را برایتان به ارمغان بیاورد. اما هنگام مصرف باید توجه کنید که از خوردن روغن آرگان پرهیز کنید.

این روغن، بسته به شرایط مو و پوست سر، می‌تواند موهای خشک را تغذیه و از ریزش آن جلوگیری ‌کند و ضرر و زیان وارده به مو را جبران می‌کند. ویتامین E و آنتی اکسیدان موجود در روغن آرگان، موهای از دست رفته را احیا می‌کند. همچنین اسیدهای چرب، امگا6 ، اسید لینولئیک موهای از دست رفته را نوسازی می‌کنند، همچنین سبب می شوند موهای درخشان‌تر و نرم‌تری داشته باشید.

روغن آرگان به خوبی می‌تواند در پوست نفوذ کند و به رفع مشکلات پوستی کمک کند. به همین دلیل می‌تواند ریشه مو را تقویت نماید و نگهداری رطوبت موجود در پوست را بهبود دهد. از دیگر تاثیرات روغن آرگان می‌تواند کارکرد محافظتی آن در برابر اثرات مخرب رنگ کردن مو باشد.

رفع مشکلات پوستی

چگونه  روغن آرگان اصل را تشخیص دهیم؟

این سوال برای بسیاری از افراد به هنگام خرید روغن آرگان پیش می‌آید که چه مارک روغن آرگان خوبه و یا چگونه روغن آرگان اصل را تشخیص دهیم؟ روغن آرگان با برندهای متفاوتی به فروش می‌رسد ولی همه این روغن‌ها اصل نیستند و خواص بی‌نظیر روغن آرگان اصل را ندارند. روغن آرگان نارین گل با بهترین کیفیت و بالاترین درجه خلوص تولید می‌شود. چرا که شرکت نارین ‌گل تنها نماینده شرکت موکشا Moksha اتریش در خاورمیانه است. تمامی محصولات نارین‌ گل گواهینامه ارگانیک از آمریکا و هند، تاییدیه سازمان بهداشت جهانی و عدم تست حیوانی دارند.

سخن پایانی

یکی از بهترین محصولات ارگانیک برای رفع مشکلات پوستی ، روغن آرگان است. این روغن دارای خواص و ویژگی‌های زیادی است و مردم در سراسر جهان از این محصول ارگانیک که از مراکش آمده استفاده می‌کنند. توصیه می‌کنیم برای استفاده از خواص جادویی این روغن آن را از نارین گل تهیه کنید و از اثرات فوق‌العاده آن لذت ببرید. روغن آرگان نارین گل بهترین کیفیت را داراست و اثر بی‌نظیری بر پوست شما خواهد داشت.

خرید روغن آرگان اصل

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید