سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
کوچک کردن منافذ پوست
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
به قلم نارین‌گل
خرید روغن هسته انگور ارگانیک

6 راه برای کوچک کردن منافذ پوست

بزرگ شدن منافذ پوست یکی از مشکلات شایعی است که اشخاص زیادی با آن روبرو هستند. برای کوچک کردن منافذ پوست و داشتن پوستی صاف و درخشان، انجام مراقبت‌های منظم پوست و استفاده از روش‌های مناسب بسیار مهم است.  منافذ پوست به صورت نقاطی کوچک معمولاً در چانه، بینی و گونه ها قرار دارند. اما در برخی افراد، به دلایل مختلفی مانند افزایش تولید چربی، انسداد منافذ، عدم تمیزی پوست و یا تغییرات هورمونی، این منافذ بزرگتر شده و قابل مشاهده می‌شوند.

خانمهایی که درگیر منافذ باز هستند، نمی‌توانند آرایشی یکدست داشته باشند چرا که مواد و کرم‌های آرایشی در اصطلاح روی پوست با منفذ باز به خوبی نمی‌نشینند و ظاهری ناخوشایند را ایجاد می‌کنند.

گذشته از این بحث، پوست دارای منافذ باز و بزرگ، آلودگی‌های هوا و اطراف را جذب می‌کند و در نتیجه دچار التهاب و عفونت پوستی می‌شود.

در این مقاله با 6 راه بسیار مفید برای درمان و کوچک کردن منافذ پوست آشنا می‌شوید. تا انتهای مقاله با ما باشید تا بهترین محصولات ارگانیک برای رفع منافذ باز پوست را به شما معرفی کنیم.

منافذ بزرگ و باز صورت ممکن است به دلایل مختلفی به وجود آمده باشند. در بیشتر مواقع منافذ بزرگ صورت به علت وجود چربی اضافی، آلودگی، سبوم و باکتری‌های روی پوست به وجود می‌آید. وجود این مواد روی پوست باعث مسدود شدن منافذ می‌شود و در نتیجه پوست و منافذ دچار التهاب شده و منافذ پوست بزرگ‌تر می‌شود. بهترین راه برای کوچک کردن منافذ پوست این است که جلوی مسدود شدن منافذ را بگیریم. یکی دیگر از دلایلی که باعث بزرگ شدن منافذ می‌شود بالا رفتن سن و کاهش خاصیت ارتجاعی پوست و کاهش تولید کلاژن است. در چنین مواقعی باید میزان تولید کلاژن توسط پوست را افزایش دهیم. از دیگر دلایل منافذ باز پوست استرس، مواد آرایشی و تغییرات هورمونی است.

  • منافذ باز: این نوع منافذ به طور طبیعی بزرگ هستند و بیشتر در افراد با پوست چرب دیده می‌شوند.
  • منافذ بسته: این نوع منافذ کوچک بوده و معمولا افراد با پوست خشک دارای این نوع منفذ پوستی هستند.
  • منافذ مسدود شده: این نوع منافذ زمانی ایجاد می‌شوند که چربی، سلول‌های مرده پوست و باکتری‌ها در منافذ جمع می‌شوند. منافذ مسدود شده می‌توانند منجر به جوش‌های سرسیاه و سرسفید شوند.

استفاده از یک یا چند روش زیر به صورت مداوم می‌تواند به کوچک کردن منافذ پوست کمک کند.

1-  پوست صورت خود را ماساژ دهید.

ماساژ صورت به صورت دورانی باعث سفت شدن پوست و کوچک شدن منافذ می‌شود. هفته ای 2 بار و هر بار به مدت 3 دقیقه صورت خود را با روغن هسته انگور به همراه یک روغن اسانسی مخصوص پوست خود ماساژ دهید. روغن هسته انگور برای کوچک کردن منافذ پوست فوق العاده است. روغن اسطوخودوس و روغن رزماری اثر آرام‌بخشی بر روی پوست دارند و از ایجاد منافذ پوستی بزرگ جلوگیری می‌کنند.

آموزش ماساژ صورت برای کوچک کردن منافذ پوست

پوست های چرب : 1قطره روغن اسطوخودوس + 10 قطره روغن هسته انگور

خرید اینترنتی روغن هسته انگور

خرید اینترنتی روغن اسطوخودوس

کوچک کردن منافذ پوست

پوست های معمولی : 1قطره روغن رزماری + 10 قطره روغن هسته انگور

خرید اینترنتی روغن رزماری 

هر شب پیش از خواب، پوست را تمیز کرده و از ترکیب‌های گفته شده استفاده کنید. چنانچه قبل از ماساژ با روغن از بخور گیاهی استفاده کنید باعث می‌شود روغن بهتر جذب پوست شود.

2- روزی 2 بار صورت خود را بشویید.

چنانچه پوست را به صورت مرتب شستشو ندهید، باکتری‌ها و آلودگی‌ها باعث مسدود شدن منافذ و بزرگ شدن آنها می‌شوند. پس حتما یک شوینده ملایم متناسب با نوع پوست خود تهیه کرده و پوست را 2 بار در در روز شستشو دهید.

3- از تونر حاوی سرکه سیب استفاده کنید.

سرکه سیب برای پوست فوق‌العاده است. سرکه سیب از جوش زدن پیشگیری کرده و باعث کوچک کردن منافذ پوست می‌شود. برای تهیه تونر سرکه سیب ¼ فنجان سرکه سیب، ½ فنجان گلاب، 5 قطره روغن درخت چای و 5 قطره روغن یلنگ یلنگ را در یک بطری دردار بریزید. هر شب پس از شست و شوی صورت مقداری از این تونر را روی یک تکه پنبه ریخته و روی صورت پخش کنید.

خرید اینترنتی روغن درخت چای 

خرید اینترنتی روغن یلنگ یلنگ 

4- از ماسک سفیده تخم مرغ استفاده کنید.

سفیده تخم‌مرغ یکی از مواد طبیعی است که به سفت شدن پوست و در نتیجه کوچک کردن منافذ آن کمک زیادی می‌کند. برای استفاده از فواید این ماده طبیعی پرفایده، سفیده تخم‌مرغ را از زرده آن جدا کنید و اجازه دهید برای مدت 20 دقیقه روی پوست‌تان بماند؛ سپس پوست را با آب گرم شستشو دهید.

 5- پوست خود را سم زدایی و پاکسازی کنید.

برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست می‌توانید پاکسازی پوست را انجام دهید. برای این منظور از مواد طبیعی استفاده کنید. مقداری نمک دریا یا شکر قهوه‌ای یا دارچین را با مقداری عسل ترکیب کنید و پوست را با آن ماساژ داده و سپس با آب گرم بشویید.

6- از ماسک خاک‌رس استفاده کنید.

یکی از بهترین ماسک‌ها برای کوچک کردن منافذ پوست، خاک‌ رس است. ماسک خاک رس آلودگی‌های پوستی را از روی پوست پاک می‌کند. جهت تهیه این ماسک می‌توانید 2 قاشق چای‌خوری خاک‌ رس را با 1 قاشق چای‌خوری گلاب ترکیب کنید و بر روی پوست خود بمالید؛ بعد از گذشت 20 دقیقه با آب گرم صورت خود را بشویید.

خرید اینترنتی ماسک خاک رس 

در طی بررسی شیوه‌های جهت کوچک شدن منافذ، به انواع روغن‌های ارگانیک هم اشاره شده که در ادامه به بررسی این خواص پرداخته می‌شود.

روغن هسته انگور

روغن هسته انگور با خواص بی‌نظیر خود، به عنوان یک راه‌حل طبیعی برای کوچک کردن منافذ باز پوست شناخته می‌شود. این روغن با تنظیم چربی پوست و پاکسازی منافذ، به شما در داشتن پوستی صاف و یکدست کمک می‌کند.

فواید این روغن برای پوست به شرح زیر هستند:

  • کوچک کننده منافذ: روغن هسته انگور با تنظیم چربی پوست، به کوچک شدن منافذ باز پوست کمک می‌کند.
  • پاکسازی منافذ: این روغن با خاصیت آنتی‌باکتریایی، منافذ پوست را از آلودگی‌ها و چربی اضافی پاکسازی می‌کند.

روغن رزماری

روغن رزماری، با رایحه‌ای دل‌انگیز و خواص بی‌نظیر، از دیرباز به عنوان یک درمان طبیعی برای مشکلات پوستی، از جمله کوچک کردن منافذ پوست، مورد استفاده قرار می‌گرفته است. اما آیا این روغن واقعاً در کوچک کردن منافذ باز پوست موثر است؟

فواید روغن رزماری برای پوست عبارتند از:

  • ضدمیکروب: این روغن در پاکسازی پوست و جلوگیری از ایجاد جوش و آکنه موثر است.
  • تنظیم چربی پوست: روغن رزماری به تعادل چربی پوست کمک می‌کند و از تولید بیش از حد چربی که می‌تواند منجر به بزرگ شدن منافذ شود، جلوگیری می‌کند.
کوچک کردن منافذ پوست

روغن اسطوخودوس

فواید روغن اسطوخودوس برای کوچک کردن منافذ پوست آن عبارتند از:

  • ضدالتهاب: روغن اسطوخودوس با خاصیت ضدالتهابی، قرمزی و تورم پوست را کاهش می‌دهد.
  • آنتی‌اکسیدان قوی: رادیکال‌های آزاد با کمک این روغن از بین می‌روند و بنابراین پوست از چین و چروک در امان می‌ماند.
  • ضدمیکروب: پاکسازی پوست و جلوگیری از ایجاد جوش و آکنه یکی از کمک‌هایی است که این روغن به پوست دارد و بنابراین از بروز منافذ باز جلوگیری می‌کند.
  • تنظیم چربی پوست: روغن اسطوخودوس به تعادل چربی پوست کمک می‌کند و از تولید بیش از حد چربی که می‌تواند منجر به بزرگ شدن منافذ شود، جلوگیری می‌کند.

روغن‌های گیاهی از جمله روش‌ها برای کوچک کردن منافذ پوست هستند. اما شرط این عملکرد آنها، اصل بودن روغن‌ها است. پس به دنبال تهیه روغن‌های اصل باشید؛ پیشنهاد می‌شود که روغن‌های ارگانیک تولیدی شرکت موکشا لایف استایل اتریشی را امتحان کنید.

این روغن‌های گیاهی دارای گواهینامه‌های معتبری چون گواهینامه GMP هستند که تاییدیه سازمان بهداشت جهانی‌ است و در تمام دنیا اعتبار بسیار زیادی دارد. در ایران برند نارین گل نماینده رسمی این شرکت است و شما می‌توانید بدون هیچ مشکلی و صرفا از طریق اینترنت هر گونه سفارش خود را به ثبت برسانید و درب منزل آن را تحویل بگیرید.

یکی از مشکلات پوستی، بزرگ بودن منافذ آن است و کوچک کردن منافذ پوست به یک دغدغه تبدیل شده است.

بزرگ شدن منافذ به دلایل مختلفی رخ می‌دهد که علاوه بر ژنتیک مواردی مانند نوع پوست، عدم مراقبت‌های لازم، عدم تعادل هورمونی و سن می‌توانند در بزرگ شدن منافذ تاثیرگذار باشند.

جای نگرانی نیست و می‌توان این منافذ را با راهکارهایی که در این مقاله ارائه شده‌اند، کوچک کرد و از داشتن پوستی لطیف و درخشان لذت برد. بهترین روش، استفاده از محصولات ارگانیک است.

در این راهکارها به انواع روغن­های گیاهی اصل اشاره شده است و ترکیب این روغن‌ها برای پوست‌های چرب و خشک هم عنوان شده‌اند.

مطمئن باشید با رعایت نکات گفته شده می‌توانید منافذ پوست خود را کوچک کنید و با اعتماد به نفس در محل کار و زندگی حاضر شوید.

خرید روغن لوندر فرانسوی ارگانیک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

شمع عطری

نحوه استفاده از شمع عطری در آروماتراپی

تا به حال برای‌تان پیش آمده که ذهن‌تان خسته باشد و دلتان بخواهد که آرامش خود را دوباره به دست بیاورید؟ استفاده از شمع عطری به شما کمک می‌کند که ذهن‌تان را آرام کنید و انرژی خود را بیشتر کنید. از شمع معطر در آروماتراپی استفاده زیادی می‌کنند. زیرا رایحه روغن‌های اسانسی اثر مستقیمی بر روی ذهن دارند و به فرد کمک می‌کنند که انرژی و نشاط خود را دوباره به دست بیاورند. در این مقاله درباره شمع‌های معطر اطلاعات بیشتری به دست می‌آورید و در انتهای مقاله برای خرید شمع معطر با کیفیت عالی شما را راهنمایی می‌کنیم.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید