سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
درمان لک
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
به قلم نارین‌گل
خرید روغن بهارنارنج ارگانیک

معرفی بهترین روغن های ارگانیک برای درمان لک به صورت طبیعی

ممکن است شما هم دغدغه درمان لک به صورت طبیعی را داشته باشید. لک، به ویژه لک صورت، یکی از عوامل آزاردهنده محسوب می‌شود؛ چرا که باید مدام آنها را پوشاند. اغلب خانم‌ها برای این کار به استفاده از انواع لوازم آرایشی پناه می‌برند. در حالی که این لوازم، به ویژه اگر اصل نباشند، مشکلات دیگری برای پوست به وجود می‌آورند. از جمله این مشکلات، دهیدراته شدن پوست و کدر شدن آن است که در اثر استفاده مداوم از لوازم آرایشی رخ می‌دهد.

سوال این است که چرا از روغن ارگانیک برای رفع لک صورت استفاده نکنیم؟

روغن‌های گیاهی از سال‌ها و شاید از قرن‌ها پیش مورد استفاده بوده‌اند و آزمایش خود را پس داده‌اند، اما امروزه به علل مختلف کمتر در سبد روتین مراقبت از پوست افراد وجود دارند. شاید یکی از دلایل جای خالی آنها، عدم اطلاع از خواص‌شان است.

در این مقاله به بهترین روغن ها برای درمان لک‌های پوستی پرداخته شده و به خواص آنها اشاره می‌شود. مطمئناً در پایان شما هم با اطلاع دقیق از خواص این روغن‌ها، یکی و یا شاید تعداد بیشتری از این روغن‌ها را انتخاب کرده و شاهد معجزه آنها در سلامت و زیبایی پوست خود خواهید بود.

آنچه در این مقاله می‌خوانیم:

  • لک پوستی چیست؟
  • علل ایجاد لک پوستی
  • انواع لک پوستی
  • انواع روش‌های درمان لک پوستی
  • روغن‌های ارگانیک مفید در درمان لک
  • کدام روغن برای درمان لک به صورت طبیعی بهتر است؟

لک پوستی، نواحی تیره‌تر پوست است که می‌توانند در اثر عوامل مختلفی ایجاد شوند. لک‌ها می‌توانند در هر نقطه از بدن، به ویژه صورت، گردن، دست‌ها و بازوها ایجاد شوند.

عوامل مختلفی می‌توانند باعث ایجاد لک پوستی شوند، از جمله:

  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید
  • تغییرات هورمونی
  • برخی بیماری‌ها
  • مصرف برخی داروها
  • ژنتیک
  • سن
درمان لک

پیش از بحث در مورد درمان لک به صورت طبیعی، بایستی در مورد انواع لک پوستی نیز اطلاعاتی داشته باشید. انواع لک‌های پوست عبارتند از:

1- کک و مک (Freckles)

شایع‌ترین نوع لک پوستی هستند که در اثر افزایش تولید ملانین در پوست ایجاد می‌شوند. کک و مک‌ها معمولاً در نواحی باز بدن مانند صورت، گردن، دست‌ها و بازوها ظاهر می‌شوند. آنها معمولاً بی‌خطر هستند و نیازی به درمان ندارند، اما ممکن است برخی افراد بخواهند آنها را به دلایل زیبایی از بین ببرند.

2- لک بارداری یا ملاسما (Melasma)

لک بارداری یا ملاسما در اثر افزایش تولید ملانین در پوست ایجاد می‌شود. لک بارداری معمولاً در صورت، به ویژه روی گونه‌ها، پیشانی و لب بالا ظاهر می‌شود. این لک‌ها اغلب در زنان باردار یا شیرده دیده می‌شود، اما در سایر افراد نیز می‌تواند رخ دهد. لک بارداری معمولاً پس از زایمان یا قطع شیردهی از بین می‌رود، اما در برخی موارد ممکن است ماندگار باشد.

3- لک آکنه (Acne scars)

نوعی لک پوستی است که در اثر التهاب ناشی از آکنه ایجاد می‌شود. لک آکنه معمولاً در صورت، به ویژه روی گونه‌ها، پیشانی و چانه ظاهر می‌شود. این لک‌ها معمولاً به صورت فرورفتگی‌های کوچک یا لکه‌های تیره روی پوست ظاهر می‌شوند.

لک آکنه معمولاً با گذشت زمان بهبود می‌یابد، اما ممکن است به درمان نیاز داشته باشد. درمان لک به صورت طبیعی در این نوع لک با سادگی بیشتری اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانیم: راهکارهای موثر برای از بین بردن لک صورت

4- لک زخم (Scars)

این لک پوستی در اثر آسیب به پوست ایجاد می‌شود. لک زخم معمولاً در اثر بریدگی، سوختگی یا جراحی ایجاد می‌شود. این لک‌ها معمولاً به صورت فرورفتگی‌های کوچک یا لکه‌های تیره روی پوست ظاهر می‌شوند. لک زخم معمولاً با گذشت زمان بهبود می‌یابد، اما ممکن است به درمان نیاز داشته باشد.

5- لک قارچ پوستی (TINEA VERSICOLOR)

نوعی لک پوستی است که عامل ایجادآن عفونت قارچی است. لک قارچ پوستی معمولاً در صورت، به ویژه روی گونه‌ها، پیشانی و چانه ظاهر می‌شود. این لک‌ها معمولاً به صورت لکه‌های گرد یا بیضی شکل با رنگ‌های مختلف ظاهر می‌شوند. لک قارچ پوستی با داروهای ضد قارچ درمان می‌شود.

روش‌های مختلفی برای ازبین بردن لک پوستی وجود دارد که به نوع و شدت لک بستگی دارد. برخی از روش‌های درمان لک پوستی عبارتند از:

  • کرم‌های موضعی (Topical creams) که توصیه می‌شود با تجویز پزشک استفاده شوند.
  • لایه‌برداری شیمیایی (Chemical peels) می‌تواند به از بین بردن لایه‌های بالایی پوست و روشن شدن لک پوستی کمک کند.
  • لیزر درمانی (Laser therapy) می‌تواند در از بین بردن ملانین اضافی در پوست و روشن شدن لک پوستی موثر باشد. لیزر درمانی با استفاده از پرتوهای نوری برای از بین بردن ملانین اضافی در پوست انجام می‌شود.
  • میکرودرم ابریژن (Microdermabrasion) برای از بین بردن لایه‌های بالایی پوست و روشن شدن لک پوستی صورت می‌گیرد. میکرودرم ابریژن با استفاده از پودر الماس یا کریستال برای از بین بردن لایه‌های بالایی پوست انجام می‌شود.
  • درمان لک به صورت طبیعی : استفاده از روش‌های طبیعی یکی از بهترین راهکارها و کم عوارض‌ترین روش‌هاست. یکی از این روش‌ها استفاده از روغن های ارگانیک با توجه به نوع پوست برای درمان لک های پوستی است.

شاید بتوان گفت که این گزینه از همه سودمندتر است، چرا که در همه گزینه‌های دیگر پوست ممکن است آسیب ببیند و حساسیت‌های دیگر در آن به وجود آید و نیازمند مراقبت‌های همیشگی باشد. اما استفاده از روغن‌های طبیعی این مشکلات را به همراه نداشته، بلکه گاهی علاوه بر درمان لک صورت، برای مواردی چون کوچک کردن منافذ، تعادل چربی و... هم مفید هستند.

درمان لک

اغلب افراد، بیشتر خانم‌ها به دنبال یافتن سریع‌ترین راه از بین بردن لک قهوه‌ای صورت هستند. این دست از افراد باید بدانند که یکی از بهترین روش‌ها برای درمان لک به صورت طبیعی، استفاده از روغن‌های گیاهی است.

انواع روغن گیاهی اصل وجود دارند که در درمان لک صورت متخصص هستند. در ادامه به معرفی مفیدترین آنها پرداخته می‌شود تا شما با آگاهی کامل یکی از آنها را انتخاب کنید و در رفع لک پوستی خود موفق شوید.

روغن لیمو

خود آب لیمو حاوی خواص بسیار قوی برای سفیدکنندگی پوست است. حال تصور کنید روغن اسانسی لیمو چه تأثیر فوق‌العاده‌ای روی لک دارد. این روغن اسانسی مرکب از پوست لیمو که دارای کیسه‌های روغن بسیار کوچکی در خود است، گرفته می‌شود.

ترکیب روغن اسانسی لیمو به شدت در لیمونن متمرکز است. لیمونن یک ترکیب شیمیایی است که علاوه بر روشن کردن پوست، با انحلال سلول‌های مرده روی سطح پوست، به یکنواختی رنگ پوست کمک می‌کند.

موارد احتیاطی

لیمو و روغن آن یک گزینه مناسب در درمان لک به صورت طبیعی محسوب می‌شود. اما به همان میزانی که روغن لیمو روی رفع لک تأثیر مثبت دارد، ممکن است آثار منفی هم داشته باشد. چرا که این روغن مانند دیگر روغن‌های اسانسی مرکبات، حاوی ترکیبات فورانوکومارین است. به تازگی ثابت شده است که این ترکیبات موجب افزایش حساسیت پوست به اشعه‌های فرابنفش (UV) می‌شود.

بنابراین هیچ‌گاه در طول روز از روغن اسانسی لیمو بر روی پوست خود استفاده نکنید و یا پس از مصرف آن زیر نور خورشید بیرون نروید. چرا که این کار عملاً موجب تشدید لک می‌شود. فقط در هنگام شب از این روغن اسانسی استفاده کنید. آن را با یک روغن حامل مانند روغن دانه پاپایا رقیق کرده یا به همراه کرم شب خود روی پوست ماساژ دهید.

روغن بهارنارنج

ساختار روغن اسانسی بهارنارنج مانند هیدروکینون (ماده‌ای که در صنایع زیبایی و بهداشتی برای روشن نمودن پوست و رفع لک‌های صورت استفاده می‌شود) است. تفاوت آن‌ها در این است که روغن بهارنارنج طبیعی و بدون ضرر است، ولی هیدروکینون شیمیایی و احتمالاً دارای عوارض می‌باشد.

روغن بهارنارنج سرشار از ویتامین C است و می‌تواند پوست را روشن‌تر کند. ویتامین C یکی از ویتامین‌های موثر در درمان لک به صورت طبیعی است که تقریباً بیشتر افراد به این امر آگاهی دارند.

روغن دانه هویج

روغن اسانسی دانه هویج یکی از بهترین روغن‌های اسانسی برای ازبین بردن لک صورت است. می‌توان گفت بعد از روغن اسانسی لیمو، روغن اسانسی دانه هویج بهترین روغن اسانسی برای رفع لک می‌باشد. روغن اسانسی دانه هویج از بذر گیاهان وحشی هویج به دست می‌آید و برای به دست آوردن یک قاشق چای‌خوری از این روغن، حدود 3000 بذر لازم است.

روغن دانه هویج یک منبع فوق‌العاده از بتاکاروتن است، ماده‌ای که به هویج رنگ نارنجی روشن می‌بخشد. گفته می‌شود که بتاکاروتن با ممانعت از مهار تیروزیناز که آنزیم تولیدکننده ملانین (رنگدانه طبیعی پوست) است، موجب کاهش تشکیل رنگدانه‌ها می‌شود. با توجه به خواص گفته شده، روغن اسانسی بذر هویج به عنوان یک روش درمان موثر در درمان لک به صورت طبیعی دارای طرفداران زیادی است.

روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس به عنوان یک روغن تسکین‌دهنده پوست شناخته می‌شود. این روغن برای آرام کردن سوزش، خارش و دیگر ناراحتی‌های پوستی مناسب است. همچنین روغن اسطوخودوس دارای خواص ضدالتهابی می‌باشد. این روغن برای از بین بردن جای جوش و لک‌های ناشی از آکنه عملکرد خوبی دارد.

روغن چوب صندل

روغن اسانسی چوب صندل نه تنها به بهبود بافت جای زخم و از بین بردن جای زخم‌های آکنه در صورت کمک می‌کند، بلکه موجب تقلیل تغییر رنگ پوست و ساختن رنگدانه‌ها نیز می‌شود.

شما می‌توانید10 قطره روغن اسانسی چوب صندل را با 2 قاشق غذاخوری روغن آرگان مخلوط کنید، در یک بطری قطره چکان تیره رنگ 100 گرمی بریزید و روی قسمت‌هایی از پوست که دچار لک است، بمالید.

روغن کندر

این روغن علاوه بر درمان موثر جای زخم، به کاهش لک روی پوست نیز بسیار کمک می‌کند. از ترکیب چند قطره روغن اسانسی صمغ کندر با هر نوع روغن گیاهی دیگری به انتخاب خودتان، برای نرم و روشن کردن پوست‌های مرده و خلاص شدن از شر لک‌های تیره استفاده کنید.

می‌توانید روغن اسانسی صمغ کندر را با روغن شی‌باتر ترکیب کنید، این روغن اسانسی به خوبی با روغن شی‌باتر ترکیب می‌شود.

روغن گل رز

روغن گل رز که به عطر عاشقانه و خوشبوی خود معروف است، از دیرباز در مراقبت‌های پوستی استفاده می‌شده است.

این روغن روش خوبی برای درمان لک به صورت طبیعی است، چرا که برای درمان و التیام بسیاری از بیماری‌های پوستی نظیر آکنه، جوش، اگزما و دیگر التهاب‌های پوستی، افتادگی پوست و بسیاری دیگر استفاده می‌شود.

همچنین روغن اسانسی گل رز با جوان‌سازی و حذف پوست‌های مرده و تغییر رنگ یافته، به یکنواخت ساختن پوست‌کمک می‌کند. چند قطره روغن اسانسی گل رز را با روغن پاپایا مخلوط کنید و به آرامی روی تمام قسمت‌های آسیب‌دیده پوست ماساژ دهید.

روغن بابونه

روغن بابونه دارای خواص ضدالتهاب قوی است. این روغن برای التهاب‌های پس از لک نیز موثر است. می‌توانید 5 قطره روغن اسانسی بابونه را به همراه 5 قطره روغن اسانسی اسطوخودوس و 2 قاشق غذاخوری روغن دانه پاپایا را با یکدیگر ترکیب کنید و روی پوست ماساژ دهید.

درمان لک

در پاسخ به این سوال که کدام نوع روغن برای درمان لک صورت مفید است، نمی‌توان به صورت قطعی چیزی گفت. چرا که جنس پوست، نوع لک و مداومت فرد در مصرف روغن از جمله عوامل تأثیرگذار در درمان لک به صورت طبیعی هستند.

پس با دقت و متناسب با جنس پوست خود یکی از روغن‌های ارگانیک معرفی شده را انتخاب کرده و مطابق روش مصرف، از آن استفاده کنید.

روغن‌های گیاهی در صورتی موثر واقع می‌شوند که اصل باشند. برای یافتن روغن‌های اصل هم بایستی به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کرد. برخی از فروشگاه‌ها به صورت آنلاین هم روغن را در دسترس مشتری قرار می‌دهند.

از جمله نارین گل که نماینده رسمی شرکت موکشا لایف استایل است، با فروش آنلاین هر نوع روغن ارگانیک اصل در خدمت هموطنان است و این افتخار را دارد که محصولاتی را به شما می‌رساند که دارای گواهینامه‌های معتبر بین‌المللی GMP بوده و محصولات­شان فاقد پارابن و گلوتن هستند.

پس هر نوع روغن گیاهی را می‌توانید از نارین گل تهیه کنید و با خیال آسوده مورد استفاه قرار دهید.

شاید شما هم به دنبال درمان لک به صورت طبیعی بوده‌اید و شاید محصولاتی مانند انواع کرم برای این منظور تهیه کرده باشید و چون حاوی یکی از روغن‌های گیاهی بوده‌اند، قیمت بالایی هم داشته‌اند. اما تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که اگر به صورت مستقیم از آن روغن گیاهی روی پوست استفاده کنید، به چه نتایج بهتری خواهید رسید!

در این مقاله بهترین روغن های ارگانیک اصل برای رفع لک صورت معرفی شدند. هر کدام از آنها دارای خواص مختلفی هستند اما در درمان لک نام و آوازه‌ای به هم زده‌اند. پیشنهاد می‌شود حتما برای یک مدت، حتی یک مدت کوتاه، یکی از آنها را در سبد روتین مراقبت از پوست خود قرار دهید. شک نکنید که همه از شما خواهند پرسید که چطور پوستی صاف و درخشان دارید.

خرید روغن دانه‌ هویج ارگانیک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

از بین بردن جوش

5 راه حل قطعی از بین بردن جوش

بسیاری از بازیگران برای رفع جوش‌های صورت خود رژیم غذایی مناسب می‌گیرند. بعضی دیگر به طور منظم از آبرسان مناسب پوست خود استفاده می‌کنند. برخی پیشنهاد می‌کنند که با نوشیدن آب از ایجاد آکنه جلوگیری کنیم. ولی همه آنها در یک چیز مشترک هستند. بیشتر این بازیگران و سلبریتی‌ها از روغن‌های ارگانیک مناسب برای از بین بردن جوش استفاده می‌کنند. مگان فاکس، بازیگر آمریکایی از روغن هسته انگور استفاده می‌کند و می‌گوید که این روغن سبک به تقویت کلاژن‌های پوست کمک کرده و سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد. روغن  هسته انگور برای انواع پوست مناسب است و عفونت‌های پوستی را از بین می‌برد. از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری کرده و منافذ پوست را تمیز می‌کند. در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که آکنه چرا به وجود می‌آید و روغن‌های ارگانیک مناسب برای رفع آن چیست.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید