سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
خواص روغن نعناع هندی
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
به قلم نارین‌گل
خرید روغن نعناع هندی ارگانیک

4 خواص روغن نعناع هندی که می تواند شما را زیباتر کند!

کسانی که زیبایی پوست و مو مد نظرشان است، از خواص روغن نعناع هندی غافل نشوند. داشتن پوستی صاف و شفاف و بدون چروک، باعث افزایش اعتماد به نفس و حضور موثرتر در اجتماع می‌شود. افرادی که جای جوش و اسکار روی صورت خود دارند، افرادی که با چین و چروک پوستی درگیر هستند و کسانی که پوستی خسته و کدر دارند، همیشه برای پوشاندن این مشکلات خود به لوازم آرایشی پناه می‌برند؛ در حالی که این چاره کار نیست.

یکی از روش‌های درمان مشکلاتی مانند جای جوش و یا چین و چروک صورت، استفاده از روغن‌های گیاهی است. از جمله روغنی که محور بحث مقاله حاضر هم هست، روغن نعناع هندی است که به نام پچولی هم شهرت دارد و برای درمان ریزش مو و رفع مشکلات پوستی که مورد اشاره قرار گرفتند، نقش اثرگذاری دارد.

البته این را هم باید گفت که خواص این روغن برای سلامت کل بدن بی‌شمار هستند، اما اختصاصاً در این مقاله از بعد اثرگذاری زیبایی پوست و مو مورد بحث قرار می‌گیرد.

آنچه در این مقاله می‌خوانیم:

  • نعناع هندی چیست؟
  • خواص روغن نعناع هندی برای پوست و مو
  • چگونه از روغن نعناع هندی برای زیبایی و تقویت پوست و مو استفاده کنیم؟
  • آیا روغن نعناع هندی برای انواع پوست مفید است؟
  • ویژگی‌های روغن نعناع هندی اصل
  • روغن نعناع هندی اصل را از کجا تهیه کنیم؟

نعناع هندی (Pogostemon cablin) گیاهی چند ساله از خانواده نعناعیان است که بومی جنوب شرقی آسیا است. این گیاه شاخه‌های انبوهی دارد که می‌توانند تا 75 سانتی‌متر قد بکشند. برگ‌های نعناع هندی سبز تیره و بیضی شکل بوده و دارای رایحه‌ای قوی و متمایز هستند. گل‌های نعناع هندی کوچک و سفید یا صورتی رنگ‌اند.

نعناع هندی گیاهی چند منظوره است که دارای خواص و کاربردهای متعددی است. این گیاه را می‌توان به عنوان یک گیاه معطر، یک ماده آرایشی و بهداشتی، یک طعم‌دهنده و یا یک گیاه دارویی استفاده کرد.

این روغن برای زیبایی دارای خواصی است که به‌واسطه داشتن آنها می‌تواند پوست و مویی سالم و زیبا به شما هدیه دهد. در ادامه به بررسی این ویژگی‌ها می‌پردازیم.

1- ضدالتهاب است

دارای خواص ضدالتهابی است که می‌تواند به کاهش التهاب پوست و مو کمک کند و به این دلیل هم توانایی درمان مشکلات پوستی مانند آکنه، پسوریازیس و اگزما را دارد. استفاده از آن برای پوست سر نیز باعث رفع التهاب شده و در نتیجه از ریزش مو به طرز قابل‌چشمگیری پیشگیری می‌کند.

این را هم باید افزود که استفاده از این روغن برای پوست سر همراه با افزایش گردش خون است که باعث می‌شود مواد مغذی و اکسیژن بیشتری به فولیکول‌های مو برسد و در نتیجه موها تقویت می‌شوند و از ریزش آنها پیشگیری می‌شود.

2- ضدمیکروب است

خواص ضدمیکروبی دارد و در نتیجه از رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها بر روی پوست و مو جلوگیری می‌کند. به این ترتیب مشکلات پوستی از قبیل عفونت‌های قارچی و فولیکولیت با کمک نعناع هندی قابل درمان هستند.

3- تسکین‌دهنده است

کسانی که درگیر مشکلات پوستی مانند اگزما و پسوریازیس هستند می‌توانند روی خواص روغن نعناع هندی برای درمان این مشکلات‌شان حساب کنند. چرا که این گیاه خواص تسکین‌دهنده دارد که به‌واسطه آنها می‌تواند تا حد زیادی مشکلاتی مثل خارش و سوزش پوست را از بین برد.

گفتنی است که کاربرد این روغن بر روی پوست سر نیز باعث می‌شود که خارش و سوزش احتمالی پوست سر از بین برود و در نتیجه به طور قابل‌ملاحظه‌ای ریزش مو را قطع می‌کند.

4- ضدعفونی‌کننده است

روغن نعناع هندی خاصیت ضدعفونی‌کننده دارد و به این علت برای از بین بردن باکتری‌ها و قارچ‌های پوست و مو نقش بی‌نظیری داشته و سلامت پوست و مو را تضمین می‌کند. کسانی که با جوش و آکنه مواجه هستند می‌توانند از این خاصیت بهره بگیرند و از شر جوش‌های خود خلاص شوند و جای جوش‌ها هم بر روی پوست‌شان نخواهد ماند.

خواص روغن نعناع هندی

ترکیب این روغن با یک روغن حامل و سپس ماساژ پوست بهترین شیوه برای بهره‌مندی از خواص روغن نعناع هندی است. مهمترین کاربرد این روغن برای مو، جلوگیری از ریزش آن است و برای پوست هم موجب سفت شدن پوست می‌شود که در نتیجه خبری از چین و چروک نخواهد بود. پس اگر می‌خواهید از فرایند افتادگی پوست صورت دور بمانید حتما این روغن را در برنامه روتین پوستی خود داشته باشید. ضمنا این روغن با خاصیت بازسازی‌کننده سلول‌های پوستی، باعث شادابی و جوانی پوست می‌شود.

استفاده از این روغن برای انواع پوست‌ها، از جمله پوست‌های خشک و پوست‌های چرب (مستعد آکنه)، مناسب است و در رفع مشکلات آنها موثر است.

برای بهره‌مندی از خواص روغن نعناع هندی باید حتما روغن اصل را تهیه کنید. در غیر این صورت، ممکن است عوارض جانبی آن باعث تشدید مشکلات پوست و مو شوند.

روغن نعناع هندی اصل دارای ویژگی‌های زیر است:

  • معمولاً بی‌رنگ یا زرد کم‌رنگ است.
  • دارای رایحه‌ای قوی و متمایز است و غالباً بویی تند، خاکی و ادویه‌ای دارد.
  • غلیظ و چسبناک است.

روغن نعناع هندی اصل معمولاً در بطری‌های شیشه‌ای تیره بسته‌بندی می‌شود تا از نور محافظت شود. همچنین، این روغن معمولاً دارای تاریخ انقضا است. بنابراین، در زمان تهیه آن به این موارد دقت کنید.

نارین گل به عنوان نماینده رسمی شرکت موکشا لایف استایل، ارائه‌دهنده محصولات ارگانیک اصل بوده و روغن نعناع هندی را با بالاترین کیفیت به مشتریان عرضه می‌کند.

شرکت موکشا گواهینامه ارگانیک از هند و آمریکا را دارد و همچنین دارای گواهینامه عدم تست بر روی حیوانات است. بنابراین، شما با خیالی راحت این محصول را از نارین گل سفارش دهید و به نتیجه دلخواه خود برسید.

برای خرید راحت این محصول در هر جای ایران که باشید، کافی است که به آدرس اینترنتی شرکت نارین گل مراجعه کرده و با ثبت سفارش خود در کمترین زمان ممکن، محصول را دریافت کنید.

خواص روغن نعناع هندی برای پوست و مو قابل توجه هستند، چرا که مهمترین مشکلات پوستی را از بین می‌برد و از ریزش مو جلوگیری می‌کند. ضدالتهابی بودن، خاصیت ضدعفونی‌کننده و ضدمیکروب بودن و همچنین ویژگی تسکین‌دهندگی که در این روغن وجود دارد، باعث می‌شود که جوش و آکنه را درمان کند و جای آنها را هم از بین ببرد. مصرف این روغن باعث می‌شود تا پوست سفت شده و از بروز چین و چروک پوست هم جلوگیری می‌کند.

کسانی که دوست دارند موهایی پرپشت داشته باشند و از ریزش موهایشان ناراحت هستند، حتما از ماساژ پوست سرشان با این روغن به همراه یک روغن حامل غافل نشوند، چون باعث تقویت گردش خون و اکسیژن‌رسانی در پوست سر شده و به این شکل، ریزش موها متوقف می‌شود.

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

خواص روغن سنجد تلخ

خواص روغن سنجد تلخ و فواید شگفت انگیزش

روغن سنجد تلخ یک روغن همه فن حریف است. خواص روغن سنجد تلخ هم برای موها و هم برای پوست شما ثابت شده است. چه چیزی بهتر از یک محصول ارگانیک که بتواند بسیاری از مشکلات پوست و موی شما را برطرف کند؟ این روغن بی‌اغراق برای پوست و موی شما معجزه می‌کند. در این مقاله با فواید این روغن برای پوست و مو آشنا می‌شوید و سپس برای یک خرید مطمئن شما را راهنمایی می‌کنیم تا بتوانید با خیال راحت از یک روغن باکیفیت و خالص استفاده کرده و از فواید آن لذت ببرید.  
ادامه مطلب
خواص روغن زنجبیل

خواص روغن زنجبیل ، بهترین درمان‌ آرتروز، رماتیسم و دردهای عضلانی

قرن‌های می‌گذرد که توانایی درمانی زنجبیل شناخته شده است و یونانی‌ها و رومی‌ها فراوان از این ادویه مفید بهره‌مند شده‌اند . این گیاه بومی آسیای جنوب شرقی است . از ساقه‌های زیرزمینی آن ادویه می‌سازند و به وسیله تقطیر با بخار روغن فرّار تهیه می‌کنند . تقطیر روغن ، بیشتر در انگلستان انجام می‌گیرد و حاصل آن مایعی است به رنگ زرد روشن ، متمایل به سبز کم‌رنگ کهربایی ، با رایحه گرم و دلپذیر ادویه‌ای .
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید