سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
مراقبت از پوست
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
به قلم نارین‌گل
خرید نارین باکس رفع منافذ پوست چرب

آموزش رایگان بهترین روتین مراقبت از پوست

همه هنرپیشه‌ها و سلبریتی‌ها بدون استثنا یک روتین مراقبت از پوست دارند. زیرا تنها می‌توان با مراقبت منظم از پوست، آن را سالم و شاداب نگه داشت. یک روتین پوستی مناسب شامل همه مواردی است که پوست شما به آن نیاز دارد. اگر پوست شما چرب، خشک و یا مختلط است لازم است تا تمامی مراحل مورد نیاز پوست خود را انجام دهید تا پوستی سالم و جوان داشته باشید.

فهرست مطالبی که در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • چرا داشتن یک روتین پوستی منظم مهم است؟
  • یک روتین مراقبت از پوست چگونه است؟
  • محصولات ارگانیک مناسب برای مراقبت از پوست کدامند؟

چرا داشتن یک روتین پوستی منظم مهم است؟

یک روتین منظم نگهداری از پوست ، کمک زیادی به سلامتی و زیبایی پوست شما می‌کند. روتینی که امروز برای مراقبت از پوست خود به کار می‌برید سال‌ها بر سلامتی پوست شما تاثیر دارد. بنابراین یک روتین پوستی را برای خود در نظر بگیرید و آن را منظم پیگیری کنید. حالا ببینیم که چرا لازم است یک روتین پوستی منظم داشته باشیم؟

1- پوست سالم و شاداب نیاز به زمان دارد

رسیدن به پوستی جوان و شاداب یک شبه به میسر نمی شود. بدیهی است که پوست برای جوان و سالم ماندن نیاز به زمان و یک برنامه منظم دارد تا مواد مغذی به همه بافت‌های آن برسد و علاوه بر اینکه ظاهری زیبا و شاداب داشته باشد بلکه لایه‌های داخلی آن نیز سالم و با نشاط شود. به همین دلیل مراقبت از پوست بسیار مهم است.

2- هر فرد پوست متفاوتی دارد

ممکن است کسی را ببینید که پوست بسیار شاداب و سالمی دارد و اصلا روتین پوستی خاصی را دنبال نمی‌کند. ولی معمولا این افراد استثنا هستند. واقعیت این است که پوست‌ها انواع مختلفی دارند و عوامل زیادی بر سلامت پوست ما تاثیر می‌گذارند. پس هر فردی بنا به نوع پوست خود و مشکلاتی که دارد لازم است روتین مناسب خود را داشته باشد.

3- هر روز مقدار زیادی پوست کهنه از بدن ما می‌ریزد

لایه بیرونی پوست ما دائما تغییر می‌کند. زیرا هر روز مقدار زیادی از سلول‌های کهنه که روی پوست هستند از لایه بیرونی پوست جدا می‌شوند و سلول‌های جدیدی در پوست به وجود می‌آیند. در واقع بدن انسان روزانه میلیون‌ها سلول مرده پوست را از دست می‌دهد. پس پوست سالم و شادابی که امروز دارید ممکن است که فردا کدر و کهنه شود و سلول‌های پوست آماده ریختن شوند. داشتن یک برنامه منظم برای مراقبت از پوست ، آن را شفاف و درخشان کرده و کمک می‌کند که همیشه ظاهر بهتری داشته باشید.

4- پیشگیری آسان‌تر و ارزان‌تر از درمان است

اگر یک روتین نگهداری از پوست را کاملا منظم پیگیری کنید و ادامه دهید باعث می‌شود تا پوست شما کمتر دچار مشکل شود و به درمان کمتری نیاز پیدا کند. مشکلاتی مثل جوش و آکنه، چین و چروک و سایر مشکلات پوستی را می‌توان با مراقبت از پوست بدن پیشگیری کرد و از هزینه‌های بالای درمان جلوگیری کرد.

5- اعتماد به نفس شما زیاد می‌شود

وقتی با فردی صحبت می‌کنید صورت شما اولین بخش از بدن شماست که دیگران آن را می‌بینند. پس اگر پوست سالمی داشته باشید اعتماد به نفس شما زیاد می‌شود و احساس خوبی به خودتان خواهید داشت.

روتین مراقبت پوستی

یک روتین مراقبت از پوست چگونه است؟

در این بخش با روتین پوستی مناسب در روز و شب آشنا می‌شوید.

  • روتین روزانه مراقبت از پوست:

برای انجام روتین روزانه لازم است تا بر اساس نیازهای پوست خود کارهای زیر را انجام دهید:

  1. پوست را با شوینده ملایم بشویید.
  2. پوست را با تونر پاکسازی کنید.
  3. از آبرسان و مرطوب‌کننده استفاده کنید.
  4. اگر پوست صورت‌تان جوش دارد از ضد جوش و آکنه استفاده کنید.
  5. اگر پوست شما چروک دارد به پوست خود ضد چروک بزنید.
  6. از ضد آفتاب استفاده کنید.
  • روتین شبانه مراقبت از پوست:
  • پوست را با شوینده ملایم بشویید.
  • پوست را با تونر پاکسازی کنید.
  • از آبرسان و مرطوب‌کننده استفاده کنید.
  • از روغن دور چشم استفاده کنید.
  • اگر صورت‌تان لک دارد از ضد لک استفاده کنید.

در ادامه مقاله ببینیم که هر کدام از این مراحل چه فایده‌ای برای پوست دارند و چه محصول ارگانیکی برای روتین پوستی مناسب است.

محصولات ارگانیک مناسب برای مراقبت از پوست کدامند؟

پاک‌کننده و تونر:

برای نگهداری از پوست ابتدا پوست خود را با آب ولرم و پاک‌کننده ملایم بشویید. سپس با تونر مناسب، پوست را پاک کنید. تونر را به صورت حرکت آرام و دایره‌ای روی پوست ماساژ دهید. پوست را با آب ولرم بشویید و با یک حوله خشک تمیز کنید. برای مراقبت از پوست چرب حتما باید پوست خود را به طور منظم پاک کنید تا جوش و آکنه نزند. تونر Ph پوست را تنظیم می‌کند.

روغن دانه خیار یک تونر ارگانیک است. روغن دانه خیار پوست را تمیز کرده و باقیمانده آرایش را از روی سلول‌های پوستی پاک می‌کند. تمامی منافذ پوست با روغن دانه خیار پاکسازی می‌شوند و اثری از باکتری‌ها بر روی پوست باقی نمی‌ماند. همچنین این روغن علاوه بر خاصیت پاک‌کنندگی، آبرسان هم هست و پوست را مرطوب می‌کند.

خرید روغن دانه خیار

مرطوب‌کننده و آبرسان:

برای نگهداری از پوست، هر روز از مرطوب‌کننده و آبرسان استفاده کنید. همه انواع پوست به آبرسان نیاز دارند ولی اگر پوست‌تان چرب است دقت کنید که از چه نوع آبرسانی استفاده می‌کنید. آبرسان پوست چرب و مستعد آکنه و جوش باید روغن سبکی داشته باشد تا زود جذب پوست شود و اثری از چربی روی پوست باقی نماند. همچنین برای مراقبت از پوست خشک لازم است از آبرسان مناسبی استفاده کنید زیرا خشکی پوست عوارضی مانند چروک و تیرگی دارد.

مراقبت از پوست

روغن هسته هندوانه یک آبرسان بسیار قوی و ارگانیک است. این روغن بسیار سبک بوده و خیلی سریع جذب بافت پوست می‌شود. بنابراین تمامی سلول‌های پوست را مرطوب کرده و آنها را مرطوب و شاداب نگه می‌دارد. این روغن لایه بیرونی پوست را آبرسانی کرده و از خشک شدن آن جلوگیری می‌کند.

خرید روغن هسته هندوانه

ضد آفتاب:

برای مراقبت از پوست در تمام طول سال حتما از ضد آفتاب استفاده کنید. حتی اگر زمستان است لازم است که تمام پوست صورت خود را با کرم ضد آفتاب بپوشانید. ضد آفتاب پوست را از اشعه UV خورشید محافظت می‌کند. اگر از یک ضد آفتاب قوی استفاده کنید از چروک شدن پوست شما نیز جلوگیری می‌کند.

لایه‌بردار:

برای مراقبت از پوست از لایه‌بردار استفاده کنید. لایه‌برداری از پوست نه تنها ناخالصی‌های پوست را از بین می‌برد بلکه پوستی درخشان به شما می‌دهد. این عمل از پوست آلودگی و سلول‌های مرده را از سطح پوست جدا کرده و احتمال مسدود شدن منافذ را کاهش می‌دهد و از ایجاد آکنه جلوگیری می‌کند. انجام لایه‌برداری موجب می‌شود تا پوست نرم و لطیف شود و بدرخشد. همچنین لایه‌برداری منافذ پوست را باز می‌کند.

خاک رس زئولیت یک لایه‌بردار ارگانیک و مناسب برای پوست است. این محصول پوست را لایه‌برداری کرده و آن را سم‌زدایی می‌کند. خاک رس زئولیت آلودگی و چربی‌های اضافه پوست را از اعماق پوست بیرون می‌کشد و تمام ناخالصی‌ها را از بافت پوست پاک می‌کند. لایه‌برداری پوست با خاک رس زئولیت بهتر است یک یا دو بار در هفته انجام شود.

خرید خاک رس زئولیت

ضد لک:

برای نگهداری از پوست صورت لازم است که یک ضدلک مناسب را در روتین پوستی‌تان استفاده کنید. به خصوص برای مراقبت از پوست در شب، بعد از پاکسازی و آبرسانی پوست از ضد لک استفاده کنید تا جای لک و جوش به مرور کم‌رنگ شده و ناپدید شود. برای درمان لک صورت بهتر است هر چه زودتر اقدام کنید زیرا زمانی که لک‌ها کم‌رنگ هستند درمان آنها راحت‌تر انجام می‌شود.

روغن سنجد تلخ یک ضدلک ارگانیک مناسب برای پوست شماست. این روغن سرشار از ویتامین‌ها و اسیدهای چرب است که باعث می‌شوند تا پوست سلول‌های جدید بسازد. با ساخت سلول‌های جدید لک‌ها از بین رفته و رنگ پوست یکدست و درخشان می‌شود.

خرید روغن سنجد تلخ

ضد چروک:

یک روش مراقبت از پوست این است که از محصولات ضد چروک استفاده کنید. بدن با بالا رفتن سن نمی‌تواند به طور طبیعی کلاژن مورد نیاز پوست را تامین کند. بنابراین لازم است که از محصولاتی استفاده کنیم که رادیکال‌های آزاد پوست را از بین می‌برند و کلاژن بیشتری می‌سازند. 

 روغن هسته انار یک کلاژن‌ساز ارگانیک است. این محصول سرشار از ویتامین E و c  است و یک آنتی‌اکسیدان بسیار قوی است. این روغن متخصص از بین بردن چین و چروک پوست است.

خرید روغن هسته انار

ضد جوش :

محصولات ضد جوش مقدار چربی (سبوم) پوست را متعادل می‌کنند و منافذ پوست را باز می‌کنند. همانطور که می‌دانید علت جوش و آکنه جمع شدن چربی اضافه پوست و یا بسته شدن منافذ پوستی و تجمع عفونت و باکتری است. بنابراین محصولات ضد جوش در اولین قدم منافذ را باز می‌کنند تا چربی و باکتری از پوست خارج شوند و در دومین مرحله مقدار چربی پوست را تنظیم می‌کنند تا پوست، چربی اضافه تولید نکند. برای مراقبت از پوست صورت استفاده از روغن پامچال توصیه می‌شود.

روغن پامچال ضد جوش و ضد آکنه است. این روغن یک اسید چرب منحصربفرد به نام ‌GLA دارد که چربی پوست را متعادل کرده و از جوش و آکنه جلوگیری می‌کند. این روغن با کاهش التهاب و قرمزی پوست، آکنه و جوش را درمان می‌کند.

خرید روغن پامچال

مراقبت از پوست

روغن دور چشم:

یکی از مهم‌ترین بخش‌های صورت که خیلی زود چروک می‌شود و در فرایند پیر شدن پوست اثر زیادی دارد چشم است. در اطراف چشم چروک‌های ریزی پدیدار می‌شوند که نشان دهنده آغاز چروک شدن پوست صورت است. به چروک‌های ریزی که در قسمت خارجی چشم قرار دارند، پنجه کلاغی می‌گویند.

روغن هسته انگور یک روغن ضدچروک است که سرشار از ویتامین‌های C و E است. این روغن ارگانیک برای از بین بردن چروک‌های دور چشم بسیار مفید است و پوست را جوان و شاداب می‌کند.

خرید روغن هسته انگور

سخن پایانی

همانطور که می‌دانید پوست سالم کمتر دچار بیماری می‌شود. داشتن روتین مراقبت از پوست به شما کمک می‌کند تا پوستی سالم داشته باشید. یک پوست سالم پوستی است که به میزان کافی آبرسانی شده باشد و مقدار مناسبی کلاژن تولید کند. همچنین منافذ آن باز باشد و چربی آن متعادل باشد. به شما پیشنهاد می‌کنیم برای داشتن یک روتین مناسب پوستی از محصولات ارگانیک نارین گل استفاده کنید. این محصولات با خلوص بالا و کیفیت بی‌نظیری تولید شده‌اند. شرکت نارین ‌گل تنها نماینده شرکت موکشا Moksha اتریش در خاورمیانه است. تمامی محصولات نارین‌ گل گواهینامه ارگانیک از آمریکا و هند، تاییدیه سازمان بهداشت جهانی و عدم تست حیوانی دارند. همچنین تمام محصولات نارین‌‌ گل قابل بازیافت هستند.

خرید روغن دانه خیار خالص و ارگانیک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

فواید روغن هسته انگور برای پوست

فواید روغن هسته انگور برای پوست و سلامتی

جالب است بدانید که از شش هزار سال پیش از خواص درمانی روغن هسته انگور استفاده می‌شده است. فواید روغن هسته انگور برای پوست و مو تا به امروز نیز مورد توجه افراد بوده است. از جمله مهم‌ترین این فواید درمان جوش با روغن هسته انگور است. همچنین این روغن ضدچروک و آبرسان نیز هست. روغن هسته انگور برای تقویت مو، درمان شوره و موخوره نیز استفاده می‌شود. بنابراین می‌توان گفت که روغن هسته انگور یک روغن همه فن حریف است. در این مقاله به بررسی خواص روغن هسته انگور برای پوست و مو می‌پردازیم. از آنجایی که می‌دانیم خرید یک روغن مطمئن برای بسیاری از افراد چالش بزرگی است، در انتهای مقاله برای خرید روغن هسته انگور با کیفیت و مطمئن شما را راهنمایی می‌کنیم.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید