سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
ماساژ درمانی
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
به قلم نارین‌گل
خرید روغن دارچین ارگانیک

تأثیر شگفت‌انگیز ماساژ درمانی با آروماتراپی

قطعاً درباره فواید ماساژ و اثرات مثبت آن روی سلامت جسم و روح، زیاد شنیده‌اید. اما چقدر درباره ماساژ درمانی با آروماتراپی، اطلاعات دارید؟ در آروماتراپی یا ماساژ رایحه‌درمانی، ماساژور از روغن‌های گیاهی که دارای رایحه‌های بسیار مطبوعی هستند، برای ماساژ استفاده می‌کند. استفاده از این رایحه‌ها باعث ایجاد احساس آرامش و تسکین اعصاب در فرد می‌شود. همچنین روغن‌های گیاهی که ماساژور از آن‌ها استفاده می‌کند، فواید زیادی برای سلامت پوست و جسم شما دارند. در ادامه مطلب با تأثیرات فوق العاده آروماتراپی بیشتر آشنا شوید.

فهرست مطالبی که در این مقاله به آن می پردازیم:

  • آروماتراپی چیست و با چه روش‌هایی انجام ‌می‌شود؟
  • با 10 روغن مناسب برای آروماتراپی آشنا شوید
  • ماساژ درمانی با آروماتراپی چه فوایدی دارد؟
  • ماساژ آروماتراپی به چه افرادی توصیه نمی‌شود؟
  • نکات تکمیلی در رابطه با ماساژ بدن با آروما تراپی
  • آموزش ماساژ درمانی به همراه آروماتراپی
  • سایت نارین‌گل، ارائه‌دهنده روغن‌های ارگانیک

آروماتراپی، یکی از بهترین روش‌های ماساژ برای تسکین اعصاب و کاهش استرس

آروماتراپی چیست و با چه روش‌هایی انجام ‌می‌شود؟

قدمت ماساژ درمانی با آروماتراپی به سال‌ها پیش برمی‌گردد. هزاران سال پیش در برخی کشورها مثل چین و ژاپن، از این نوع ماساژ برای تسکین درد و ایجاد آرامش در افراد استفاده می‌کردند. این ماساژ به دو شکل مختلف (به‌صورت موضعی یا از طریق پخش رایحه در فضای اتاق)، انجام‌ می‌شود. در ادامه با نحوه انجام آروماتراپی بیشتر آشنا شوید.

  • آروماتراپی از طریق استنشاق: در این روش، آروماتراپیست روغن‌های معطری را در ظرف مخصوص می‌ریزد. با تبخیر قطرات روغن و پخش شدن عطر آن‌ها در فضای اتاق، سیستم بویایی تحریک می‌شود. زمانی که مولکول‌های این روغن‌ها وارد مغز می‌شوند، به‌صورت مستقیم بر سیستم لیمبیک مغز تأثیر می‌گذارند. سیستم لیمبیک با فشار خون، ضربان قلب، تنفس، حافظه و... مرتبط است. بنابراین تنفس رایحه روغن‌های مخصوص آروماتراپی، بر اعصاب و قسمت‌های مختلف بدن اثر مثبتی دارد.
  • آروماتراپی با روغن‌های موضعی: در این روش، ماساژور با استفاده از روغن‌های گیاهی و معطر، ماساژ را انجام می‌دهد. در این روش، به‌دلیل آنکه روغن به‌صورت مستقیم با پوست در تماس است، در ابتدا ماساژور با استفاده از روغن‌های حامل، روغن اصلی را رقیق می‌کند. روغن جوجوبا، بادام شیرین و نارگیل بهترین روغن‌های حامل برای ماساژ به‌شمار می‌روند.

با 10 روغن مناسب برای آروماتراپی آشنا شوید

روغن‌هایی که در ماساژ درمانی استفاده می‌شوند، معمولاً دارای طبع گرم و عطری بسیار خوشایند هستند. در ادامه به روغن‌های مخصوص رایحه‌درمانی اشاره شده ‌است:

  1. روغن دارچین : کمک به افزایش تمرکز
  2. روغن مریم گلی : تنظیم فشار خون و کاهش اضطراب
  3. روغن اسطوخودوس: تنظیم ضربان قلب و کمک به خواب عمیق‌تر و بهتر
  4. روغن رزماری : افزایش نیروی مغز و افزایش رشد مو
  5. روغن پرتقال : کاهش استرس
  6. روغن نعناع : بهبود حافظه و رفع خستگی
  7. روغن لیمو : کاهش استرس و بهبود اعصاب
  8. روغن ترنج : رفع افسردگی و بهبود روحیه
  9. روغن درخت چای : دارای خواص ضد میکروبی و ضد عفونی

در آروماتراپی از روغن‌های معطر و پرخاصیتی استفاده می‌شود

ماساژ درمانی با آروماتراپی چه فوایدی دارد؟

آروماتراپی اثرات بسیار خوبی بر سلامت روحی و بهبود خلق و خوی شما دارد. در ادامه با اصلی‌ترین فواید آن آشنا شوید.

ماساژ درمانی

ایجاد احساس آرامش

یکی از اصلی‌ترین اثرات آروماتراپی، ایجاد احساس آرامش و کاهش اضطراب است. بر اساس تحقیقات، افرادی که از آروماتراپی استفاده می‌کنند، نسبت به سایر افراد از آرامش بیشتری برخوردار هستند. آروماتراپی به افرادی که دچار افسردگی هستند نیز به‌شدت توصیه می‌شود.

یادگیری بهتر

بسیاری از رایحه‌هایی که در آروماتراپی استفاده می‌شوند، مثل رایحه رزماری، به شما کمک می‌کنند تا قدرت یادگیری‌تان به‌صورت چشمگیری افزایش پیدا کند.

کاهش درد

استنشاق برخی رایحه‌ها مثل اسطوخودوس و نعناع، باعث می‌شود تا دردهای شما کاهش پیدا کنند و دیگر به قرص‌های مسکن نیاز نداشته ‌باشید.

کمک به بهبود کیفیت خواب

آروماتراپی به افزایش کیفیت خواب نیز کمک به‌سزایی می‌کند. اگر دچار مشکل بی‌خوابی هستید، با آروماتراپی می‌توانید به رفع بی‌خوابی خود کمک کنید.

ماساژ آروماتراپی به چه افرادی توصیه نمی‌شود؟

آروماتراپی با وجود خواص فراوانی که دارد، به برخی از افراد توصیه نمی‌شود. در ادامه به این اشخاص اشاره شده ‌است:

  • خانم‌های باردار: در دوران بارداری بهتر است برای انجام آروماتراپی حتماً با پزشک خود مشورت کنید و در صورت تایید پزشک، به سراغ ماساژ درمانی و آروماتراپی بروید.
  • بیماران مبتلا به آسم: به‌دلیل آنکه در رایحه‌درمانی از اسانس‌های تند و رایحه‌های شدیدی استفاده می‌شود، این روش ماساژ برای مبتلایان به آسم مناسب نیست.
  • افراد مبتلا به آلرژی: برخی از افراد که به بوی عطر حساسیت دارند و دچار عطسه و سرفه می‌شوند، نباید از آروماتراپی استفاده ‌کنند.

نکات تکمیلی در رابطه با ماساژ بدن با آروما تراپی

بهتر است پیش از مراجعه به مراکز ماساژ برای انجام آروماتراپی، برخی نکات را در نظر داشته ‌باشید تا به بهترین نتیجه از جلسه آروماتراپی خود برسید. در ادامه با این نکات آشنا شوید:

  • بهتر است پیش از شروع ماساژ، بر اساس نیاز و مشکل خود، رایحه مناسب را انتخاب کنید. زیرا هر رایحه تأثیر نسبتاً متفاوتی دارد و هر شخص باید بر اساس نیاز خود رایحه مناسب را انتخاب کند.
  • در ابتدا تصمیم بگیرید که می‌خواهید روغن به‌صورت مستقیم روی پوست شما قرار بگیرد یا ترجیح می‌دهید رایحه آن را استنشاق کنید. در صورتی که می‌دانید به روغن خاصی حساسیت دارید، از استفاده مستقیم آن روی پوست خودداری کنید.
  • قبل از ماساژ از خوردن غذای حجیم خودداری کنید. زیرا خوردن غذای سنگین ممکن است باعث ناراحتی شما پس از اتمام ماساژ شود.
  • از خوردن آب قبل و بعد از ماساژ غافل نشوید.
  • بهتر است پس از اتمام آروماتراپی، با دوش آبگرم به پاکسازی چربی‌های موجود روی پوست خود کمک کنید. البته باید دوش گرفتن را به یک ساعت پس از ماساژ موکول کنید.
  • در رابطه با مرکز ماساژی که قصد مراجعه به آن را دارید، اطلاعات کافی به‌دست آورید و نسبت به مجرب بودن ماساژور اطمینان حاصل کنید.
  • در صورت ابتلا به بیماری خاص مثل آسم، حتماً این موضوع را به ماساژور خود اطلاع دهید.
  • اگر از روغن‌هایی مثل پرتقال روی پوست خود استفاده می‌کنید، از قرار دادن پوست خود در معرض نور خورشید، خودداری کنید؛ زیرا احتمال ایجاد حساسیت پوستی وجود دارد.
  • در حین ماساژ، اگر با مشکلی مواجه شدید، مثلاً در نقطه‌ای از بدن احساس درد داشتید یا دوست داشتید به بخشی از بدن فشار بیشتری وارد شود، حتماً این موضوع را با ماساژور خود در میان بگذارید.

آموزش ماساژ درمانی به همراه آروماتراپی

اگر به آروماتراپی یا رایحه درمانی علاقه دارید، بهتر است در ابتدا با نکات مهم در رابطه با این ماساژ آشنا شوید و با درنظر گرفتن آن‌ها این ماساژ را انجام دهید. برای ماساژ آروماتراپی حتماً باید از روغن‌های حامل که باعث رقیق شدن روغن‌های اصلی می‌شوند استفاده‌ کنید. زیرا روغن‌های اصلی که در آروماتراپی استفاده می‌شوند، غلظت زیادی دارند و ممکن است باعث سوختگی پوست شوند. همچنین استفاده از روغن حامل، به جذب بهتر روغن اصلی به پوست نیز کمک می‌کند. از بهترین روغن‌های حامل روغن نارگیل، روغن جوجو با و روغن بادام شیرین را می‌توان نام برد.

همچنین باید توجه داشته باشید که آروماتراپی با روش‌های مختلفی انجام می‌شود. مثلاً در ابتدا باید به آرامی روغن را در همه نقاط بدن پخش کنید تا روغن به‌خوبی جذب بدن شود و شخص در حالت آرامش کامل قرار گیرد. سپس با مالش بدن به رفع درد عضلانی در نقاط مختلف بدن کمک کنید. به‌طور کلی، در این روش باید با استفاده از روغن‌های ارگانیک با رایحه‌های گوناگون به ایجاد آرامش در شخص کمک کنید.

سایت نارین‌گل، ارائه‌دهنده روغن‌های ارگانیک

اگر برای ماساژ بدن با آروماتراپی به‌دنبال تهیه روغن‌های معطر صد در صد ارگانیک هستید، سایت نارین‌گل تنها سایت اینترنتی در ایران است که محصولات کاملاً طبیعی را به شما ارائه می‌دهد. با یک‌بار استفاده از محصولات مجموعه نارین‌گل، به کیفیت بالا و ارگانیک بودن آن‌ها پی می‌برید. زیرا نارین گل تنها نمایندگی شرکت موکشای اتریش در خاورمیانه است. تمامی محصولات نارین گل گواهینامه ارگانیک از امریکا و هند، تاییدیه سازمان بهداشت جهانی و عدم تست حیوانی دارند. علاوه‌بر کیفیت بالای محصولات، این مجموعه از بسته‌بندی‌های قابل بازیافت برای محصولات خود نیز استفاده کرده ‌است. بنابراین با خرید محصولات این مجموعه باعث آسیب به محیط زیست نیز نخواهید شد.

سخن پایانی

ماساژ درمانی یکی از بهترین روش‌هایی است که انسان‌ها از هزاران سال پیش در بسیاری از نقاط جهان برای کاهش درد و تسکین اعصاب استفاده می‌کردند. آروماتراپی که به عنوان ماساژ ریلکسی نیز شناخته می‌شود، یکی از انواع ماساژها است که طرفداران زیادی دارد. در این روش، از بهترین روغن‌های گیاهی با رایحه‌های مختلف برای ماساژ نقاط مختلف بدن استفاده می‌کنند. در این مطلب، به بررسی فواید مختلف آروماتراپی پرداختیم. البته استفاده از روغن‌های طبیعی و ارگانیک برای انجام این ماساژ ضروری است. زیرا در صورت اصل نبودن روغن، احتمال عدم تأثیرگذاری آن وجود دارد. فروشگاه اینترنتی نارین‌گل، انواع روغن‌های گیاهی ارگانیک را به‌صورت اینترنتی و با قیمتی مناسب در اختیار شما قرار می‌دهد.

خرید روغن مریم‌ گلی ارگانیک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

روغن لوندر اصل

نقد و بررسی قیمت روغن لوندر اصل

روغن لوندر از روغن‌های ارگانیک معروفی است که در عطرسازی نیز از آن استفاده می‌شود. این روغن برای پوست و مو بی‌نظیر است و خواص آروماتراپی آن نیز فوق‌العاده می‌باشد. در این مقاله با خواص این روغن برای پوست و مو آشنا می‌شوید و در انتهای مقاله برای خرید آنلاین روغن لوندر شما را راهنمایی می‌کنیم. آن‌چه قیمت روغن لوندر اصل را تعیین می‌کند کیفیت این محصول است. برای داشتن خریدی بهتر این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید