سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
درمان سریع جوش صورت
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
به قلم نارین‌گل
خرید نارین باکس رفع جوش پوست چرب

نکات مهم برای درمان سریع جوش صورت

اگر پوست صورت شما جوش می‌زند ممکن است فکر کنید که بازیگران و مدل‌ها هیچ‌وقت دچار این مشکل نمی‌شوند. در حالی که بسیاری از آنها وقتی در مورد روتین پوستی خود صحبت می‌کنند، روش‌های درمان جوش صورت خود را نیز بیان می‌کنند. «کندال جنر» مدل معروف آمریکایی در مصاحبه‌های خود می‌گوید که برای درمان جوش‌های صورتش روزی دو بار پوست صورت خود را می‌شوید و آرایش خود را با پاک‌کننده پاک می‌کند. زیرا معتقد است که تمیز نگه داشتن پوست صورت در درمان آکنه اهمیت بسیار زیادی دارد. کندال می‌گوید که برای درمان سریع جوش صورت باید حساسیت بالایی در تمیز نگه داشتن منافذ پوست خود داشته باشید. در این مقاله به علت‌های ایجاد آکنه می‌پردازیم و روغن‌های ارگانیک مناسب برای درمان آن را معرفی می‌کنیم.

فهرست مطالبی که در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • آکنه یا جوش صورت چیست؟
  • چرا جوش می‌زنیم؟
  • چند توصیه برای پیشگیری از ایجاد جوش صورت
  • چه روغن‌هایی برای درمان سریع جوش صورت مناسبند؟

آکنه یا جوش صورت چیست؟

جوش یا آکنه یک بیماری پوستی متداول است که ممکن است بیشتر افراد به آن مبتلا شوند. جوش صورت برجستگی‌های کوچک قرمز رنگ همراه با التهاب چرکی و سرسفید است که بیشتر در پوست صورت، شانه‌ها و یا پشت افراد دیده می‌شود.

چرا جوش می‌زنیم؟

اگر چربی یا سبوم تولید شده توسط غدد چربی پوست بیش از حد باشد، منافذ پوست مسدود شده و باکتری و عفونت در آن جمع می‌شوند. باکتری‌ها و سلول‌های مرده پوست فولیکول‌های پوست را مسدود کرده و تبدیل به آکنه می‌شود. برای رفع سریع جوش صورت لازم است که چربی پوست تنظیم شود.

درمان سریع جوش صورت

چند توصیه برای پیشگیری از ایجاد جوش صورت

1- صورت خود را بشویید

برای درمان سریع جوش صورت روزی دو بار صورت خود را بشویید. شستن صورت ناخالصی‌ها، چربی اضافه و سلول‌های مرده را از پوست پاک می‌کند. برای شستن صورت از آب ولرم و یک شوینده ملایم استفاده کنید. از شستشوی شدید صورت با دستکش و یا اسفنج بپرهیزید و فقط با انگشتان خود صورت را به آرامی بشویید و سپس با حوله تمیز به آرامی خشک کنید.

2- از مرطوب‌کننده و روغن استفاده کنید

آبرسانی به لایه‌های پوست از خشکی آن جلوگیری کرده و به سلامت پوست کمک می‌کند. بسیاری از افراد که به دلیل داشتن پوست چرب آکنه می‌زنند به اشتباه فکر می‌کنند که اگر پوست چربی دارند نباید از آبرسان و روغن استفاده کنند. در صورتی که استفاده از روغن‌های سبک هم به درمان جوش‌ها کمک می‌کند و هم پوست را آبرسانی می‌کند. استفاده از روغن‌های مناسب برای درمان سریع جوش صورت بسیار توصیه می‌شود که در ادامه به آن می‌پردازیم.

3- از لوازم آرایش مناسب استفاده کنید

اگر پوست شما جوش می‌زند حتما از لوازم آرایشی استفاده کنید که مناسب پوست شماست و در حد امکان از لوازم آرایش سنگین روی پوست خود استفاده نکنید. برای درمان سریع جوش صورت این نکته را در نظر داشته باشید که قبل از خواب حتما پوست صورت خود را تمیز کنید.

4- از برخورد موها با پوست صورت خودداری کنید

موها به تنهایی چربی تولید می‌کنند. ممکن است که شما از ژل و یا مواد چرب دیگری نیز برای نگهداری موهایتان استفاده کنید. پس لازم است که چربی موها از پوست صورت دور نگه داشته شوند، زیرا این چربی منافذ پوست را مسدود کرده و باعث ایجاد جوش می‌شوند.

5- از دستکاری جوش‌ها خودداری کنید

دستکاری جوش‌ها باعث می‌شود سبوم بیشتری تولید شود و در نتیجه پوست شما جوش بزند. همچنین جوش‌های غیرفعال در زیر پوست را فعال کرده و پوست آکنه می‌زند.

6- آب بنوشید و ورزش کنید

نوشیدن آب باکتری‌ها و سموم را از بدن دفع کرده و با آبرسانی پوست آن را مرطوب نگه می‌دارد. بسیاری از متخصصان برای از بین بردن جوش صورت توصیه می‌کنند روزانه 8 لیوان آب بنوشید و حتما ورزش کنید. به یاد داشته باشید که بعد از ورزش حتما پوست صورت را با شوینده ملایمی بشویید و به آرامی خشک کنید.

چه روغن‌هایی برای درمان سریع جوش صورت مناسبند؟

یکی از مهم‌ترین راه‌های درمان سریع جوش صورت استفاده از روغن‌های ارگانیک است. زیرا این محصولات ارگانیک اثرات بی‌نظیری بر پوست می‌گذارند. این روغن‌ها در بسیاری از مواد آرایشی و بهداشتی که برای درمان فوری جوش صورت استفاده می‌شوند وجود دارند. برای مثال روغن هسته انگور، روغن درخت چای، روغن پامچال، روغن مریم گلی، روغن سرو کوهی و خاک رس زئولیت در محصولات ضد جوش کاربرد بسیاری دارند. این روغن‌ها به دلیل مواد معدنی و ویتامین‌های خود جوش‌های صورت را از بین برده و از ایجاد جوش جدید جلوگیری می‌کنند. لازم به تاکید است که این روغن‌ها بسیار سبک بوده و برای پوست چرب مناسب هستند. زیرا از مولکول‌های بسیار ریزی تشکیل شده‌اند و به سرعت جذب پوست می‌شوند. بنابراین برای پوست چرب نه تنها مضر نیستند بلکه علاوه بر آبرسانی لایه‌های عمیق پوست باعث از بین رفتن جوش و آکنه نیز می‌شوند.

پکیج رفع جوش پوست چرب:

این پکیج شامل روغن هسته انگور و روغن درخت چای است.

روغن هسته انگور: این روغن بسیار سبک است و خیلی سریع جذب پوست می‌شود. از این روغن برای درمان سریع جوش صورت استفاده می‌شود زیرا این روغن حاوی اسید لینولئیک، بتاکاروتن و ویتامین E است و برای تقویت سلول‌های پوست و همچنین تغذیه پوست بسیار مفید است. از طرفی ویتامین E موجود در این روغن باعث می‌شود تا رنگ پوست یکنواخت شده و رنگدانه‌های پوست را کم‌رنگ می‌کند. روغن هسته انگور برای رفع جای جوش استفاده می‌شود و اثری فوق‌العاده بر پوست دارد. خاصیت آنتی‌اکسیدان موجود در روغن هسته انگور به بازسازی سلول‌های پوستی کمک می‌کند تا سلول‌های جدید جایگزین سلول‌های فرسوده و مرده شوند.

روغن درخت چای: روغن درخت چای با از بین بردن باکتری‌ها، قارچ‌ها و ویروس‌های پوست موجب درمان سریع جوش صورت می‌شود. این روغن یکی از بهترین روغن‌های ارگانیک برای از بین بردن جوش صورت است و به دلیل خواص ضدالتهابی و ضد باکتری که دارد از گذشته‌های دور استفاده می‌شده است. مطالعات بسیاری نشان داده که روغن درخت چای جوش‌های سرسیاه، برآمدگی‌های قرمز پوستی و همچنین جوش‌های چرکی را از بین می‌برند. این روغن یک ضدعفونی‌کننده بسیار قوی است و از ایجاد عفونت در منافذ پوست جلوگیری کرده و جوش‌های چرکی را کاملا از بین می‌برد.

پکیج رفع جوش پوست چرب را اینجا ببینید.

درمان سریع جوش صورت

پکیج رفع جوش صورت ملایم:

این پکیج شامل روغن سرو کوهی، روغن پامچال و خاک رس زئولیت است. روغن سرو کوهی و روغن پامچال پوست را پاکسازی کرده و میزان رطوبت آن را تنظیم می‌کنند. همچنین این روغن‌ها چربی یا سبوم تولید شده توسط غدد پوستی را تنظیم می‌کند تا از ایجاد آکنه جلوگیری شود. خاک رس زئولیت با لایه‌برداری پوست آن را تمیز کرده و از ایجاد آکنه جلوگیری می‌کند.

این روغن برای درمان سریع جوش صورت استفاده می‌شود زیراخاصیت ضدالتهابی، ضد باکتری و ضدعفونی‌کننده دارد. همچنین با کاهش تولید چربی اضافه پوست به تنظیم چربی (سبوم) پوست کمک می‌کند. با کم شدن چربی پوست، گرفتگی منافذ کمتر شده و پوست آکنه نمی‌زند.

خرید روغن سرو کوهی

تخصص اصلی این روغن درمان سریع جوش صورت است زیرا این روغن مقدار زیادی اسید چرب امگا 9 و امگا 7 دارد. روغن پامچال سلول‌هایی را که باعث به وجود آمدن آکنه می‌شوند را از بین می‌برد. این روغن باعث از بین رفتن باکتری‌هایی می‌شود که در منافذ پوست جمع شده‌اند و باعث ایجاد آکنه می‌شوند. همچنین این روغن رطوبت پوست را تنظیم می‌کند. روغن پامچال یک نوع اسید چرب مخصوص به نام GLA یا گاما لینولئیک اسید دارد که التهاب و قرمزی پوست را کاهش می‌دهد و به سلامت پوست کمک می‌کند.

خرید روغن پامچال

خاک رس زئولیت برای درمان فوری جوش صورت توصیه می‌شود زیرا یک لایه‌بردار قوی است. این محصول ضدالتهاب است و علاوه بر مواد معدنی مفیدی که دارد ناخالصی‌ها را از اعماق پوست بیرون می‌کشد، پوست را پاکسازی کرده و از ایجاد آکنه جلوگیری می‌کند. خاک رس زئولیت سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد. بنابراین منافذ پوست باز می‌مانند و چربی در آنها مسدود نمی‌شود.

خرید خاک رس زئولیت

این روغن با پاکسازی باکتری‌های پوست عفونت را از بین برده و برای درمان سریع جوش صورت استفاده می‌شود. روغن مریم گلی سبوم یا چربی پوست را تنظیم می‌کند و از تولید چربی زیاد و ایجاد جوش جلوگیری می‌کند . همچنین این روغن التهاب منافذ پوستی را کم کرده و سطح پوست را صاف و شفاف می‌کند.

خرید روغن مریم گلی

سخن پایانی

پوست بسیاری از افراد مستعد جوش و آکنه است. این جوش‌ها ممکن است به دلیل چربی اضافه پوست به وجود بیایند و یا ممکن است به این دلیل ایجاد شوند که میکروب‌ و باکتری داخل منافذ پوست جمع شده و موجب آکنه می‌شوند. برای درمان سریع جوش صورت به شما پیشنها می‌کنیم که از روغن‌های ارگانیک نارین گل استفاده کنید. برای از بین بردن جوش صورت ، روغن هسته انگور، روغن درخت چای، روغن پامچال، روغن مریم گلی،روغن سرو کوهی و خاک رس زئولیت بسیار مناسب هستند . این محصولات با بالاترین کیفیت و درجه خلوص بالا در نارین گل تولید می‌شوند. شرکت نارین ‌گل تنها نماینده شرکت موکشا Moksha اتریش در خاورمیانه است. تمامی محصولات نارین‌ گل گواهینامه ارگانیک از آمریکا و هند، تاییدیه سازمان بهداشت جهانی و عدم تست حیوانی دارند. همچنین تمام محصولات نارین‌‌ گل قابل بازیافت هستند.

خرید روغن سرو کوهی ارگانیک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید