سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
خشکی پوست
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
به قلم نارین‌گل
خرید پکیج رفع چین و چروک پوست چرب

آیا خشکی پوست علت چین و چروک است؟

آیا بین چین و چروک و خشکی پوست ارتباطی وجود دارد؟ بله. افرادی که پوست چرب یا مختلط دارند چین و چروک کمتری در پوست‌شان دارند، اما کسانی که پوست‌شان خشک است، چین و چروک بیشتر در ظاهرشان به چشم می‌آید. بنابراین اگر پوست خشکی دارید لازم است تا برای رفع چین و چروک پوست خود به فکر باشید. اگر مشکل پوست خشک را برطرف کنید به مقدار زیادی علائم پیری زودرس را به تعویق انداخته‌اید. در این مقاله با علت‌های مختلف خشکی و چین و چروک پوست آشنا می‌شوید. در انتهای مقاله برای خرید محصولات ارگانیک خالص برای رفع چین و چروک پوست شما را راهنمایی می‌کنیم.

فهرست مطالبی که در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • نشانه‌های خشکی پوست چیست؟
  • عوامل ایجاد پوست خشک چیست؟
  • عوامل ایجاد چین و چروک پوست چیست؟
  • راه‌های درمان چین و چروک پوست چیست؟

پوست با بالا رفتن سن کلاژن کمتری تولید می‌کند. بنابراین با گذشت زمان پوست شما چروک ‌می‌شود. یکی از مهم‌ترین دلایل چروک شدن پوست، خشکی آن است. پوست خشک خاصیت الاستیکی کمتری دارد. بنابراین کمتر می‌تواند خود را با حرکات ماهیچه‌های بدن هماهنگ کند. در نتیجه پوست چروک می‌شود. پس همان‌طور که گفتیم برای رفع چین و چروک پوست لازم است تا در ابتدا مشکل پوست خشک را برطرف کنید. حال ببینیم نشانه‌های پوست خشک چیست؟

نشانه‌های خشکی پوست چیست؟

  • ایجاد منافذ سر سیاه بر روی پوست
  • پوسته پوسته شدن پوست
  • احساس خارش و یا التهاب پوست
  • وجود قسمت‌هایی به رنگ قرمز بر روی پوست
  • درخشان نبودن پوست
  • کم بودن خاصیت کشسانی پوست

بنابراین اگر هر کدام از علائم بالا را دارید پوست شما خشک شده است و لازم است تا برای حل مشکل آن اقدام کنید. حال ببینیم که چه عواملی باعث ایجاد پوست خشک می‌شوند. برای جلوگیری از خشک شدن پوست لازم است تا با عوامل آن آشنا شوید.

عوامل ایجاد پوست خشک چیست؟

  • به طور کلی پوست خشک می‌تواند ناشی از موارد زیر باشد:

    • ژنتیک
    • تغییرات هورمونی
    • هوا ( گرما و سرما)
    • حمام‌های طولانی و گرم
    • استفاده از مواد آرایشی و پاک کننده مضر
    • اثرات جانبی بعضی از داروها که پوست را خشک می‌کنند.
خشکی پوست

عوامل ایجاد چین و چروک پوست چیست؟

برای درک بهتر چین و چروک پوست، بهتر است عوامل ایجاد چین و چروک پوست را بیشتر بشناسیم. مطالعات بسیاری برای بررسی عوامل ایجاد چین و چروک انجام شده است. که در آنها به عوامل مختلفی برای چین و چروک پوست اشاره شده است. خشکی پوست به دلایل زیر اتفاق می‌افتد:

  • تغییرات بدن: حرکات مداوم بعضی از عضلات و تاثیر آن بر پوست است. ( مانند خط و خطوط ناشی از اخم) بسیاری از عوامل مانند کاهش وزن و تغییرات فرم بدن می‌توانند باعث پیدا شدن چین و چروک بر پوست شوند. بسیاری از افراد عادت دارند شب‌ها به شکلی بخوابند که به صورت آنها فشار می‌آید. همین عامل می‌تواند باعث ایجاد چروک روی پوست صورت شود.
  • عوامل محیطی: منظور از عوامل محیطی‌، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، آلودگی هوا و استعمال دخانیات است.
  1. سیگار کشیدن: سیگار کشیدن تاثیر مستقیمی بر پیری پوست دارد. حتی حضور در محیطی که در آن دود استعمال دخانیات وجود دارد ولی شخص خودش هیچ‌گونه دخانیاتی استفاده نمی‌کند می‌تواند سلامت پوست را تهدید کند. ممکن است گمان کنیم که این عوامل در کوتاه مدت بر چین و چروک پوست تاثیر آنچنانی ندارند ولی طولی نخواهد کشید که نتایج این اعمال به صورت چین و چروک در پوست ظاهر می‌شوند.
  2. نور خورشید: آنچه که تحقیقات کاملا واضح نشان می‌دهد این است که متاسفانه چین و چروک پوست نسبت به گذشته بسیار زودتر پدیدار می‌شوند. اما نکته جالب‌تر آن است که گزارش‌ها نشان می‌دهند که 80% تا 90% از بروز نشانه‌های پیری و چین و چروک پوست ناشی از قرار گرفتن بدون هیچ گونه شیوه محافظت از پوست  در معرض اشعه‌های مضر آفتاب است. برای رفع خشکی پوست کافی است اگر بالای 35 سال سن دارید، به مقایسه نواحی از پوست که در معرض آفتاب کمتر قرار گرفته‌اند مانند پشت بازو و یا شکم با نواحی که در معرض آفتاب قرار دارند بپردازید. هیچگونه علائم پیری و چین و چروک در آن مناطق پوست دیده نمی‌شوند. حتما به این نکته  توجه کنید که برنزه شدن قاتل سلامتی پوست است. بنابراین هیچ‌گاه در معرض آفتاب مستقیم قرار نگیرید و حتما از ضد آفتاب استفاده کنید.
  3. استرس: یکی دیگر ازعواملی که سبب پیری پوست می‌شوند عوامل استرس زاست. زندگی شهری و پر مشکل این روزها عامل دیگری برای ظهور بیشتر چین و چروک پوست است. همه ما افرادی را می‌شناسیم که وجود مشکلات فراوان و زندگی پر استرس و اضطراب‌ مسبب پیرتر به نظر رسیدن‌شان شده‌ است. یکی از راه‌های رفع اضطراب و تنش‌های روزانه استفاده از رایحه درمانی است. در این روش با استفاده از رایحه گیاهان ذهنی آرام خواهید داشت و استرس از شما دور می‌شود.

خرید دیفیوزرهای نارین گل

راه‌های درمان چین و چروک پوست چیست؟

استفاده منظم از مرطوب‌کننده:

هر فردی برای کاهش خشکی پوست یا چین و چروک پوست باید از یک مرطوب کننده به صورت دائمی استفاده کند. زیرا برای ایجاد تغییرات پایدار و چشمگیر در طولانی مدت، پوست ما به یک مرطوب کننده ضد چروک نیاز دارد تا با علائم پیری از جمله چین و چروک و ناهمواری پوست مبارزه کند.

همان طور که خواندید، کاهش رطوبت می‌تواند سبب چین و چروک پوست شود، حتما لازم است شیوه‌ای طبیعی و بدون ضرر برای مرطوب نگه داشتن پوست خود پیدا کنید تا برای همیشه از چین و چروک خلاص شوید و زیبا و جوان به نظر برسید. در واقع پوست خشک می‌تواند شما را پیرتر نشان دهد و اگر پوست خشکی دارید احتمالا زودتر با علائم پیری مواجه می‌شوید.

استفاده از روغن‌های ارگانیک:

در این بخش با روغن‌های ارگانیک مناسب برای رفع چین و چروک پوست آشنا می‌شوید.

پکیج رفع چین و چروک پوست چرب:

این پکیج شامل روغن هسته انار، روغن شمعدانی و روغن چوب رز است.

روغن هسته انار:

روغن هسته انار مملو از آنتی‌اکسیدان بالا، اسید فولیک (یا ویتامین B9) ، اسید الاژیک و پلی‌فنول‌ها است.این مواد پوست را سم‌زدایی کرده و رادیکال‌های آزاد پوست را از بین می‌برد. با ترمیم پوست، خاصیت ارتجاعی آن زیاد شده و سلول‌ها بازسازی می‌شوند. بنابراین چروک‌های پوست کم می‌شوند.

روغن شمعدانی:

این روغن پوست شما را سفت کرده و چین و چروک‌ها را از بین می‌برند. همچنین این روغن مقدار زیادی کلاژن دارد و پوست را جوان می‌کند. شمعدانی میزان چربی پوست را نیز متعادل می‌کند. 

خشکی پوست

روغن چوب رز:

این روغن مقدار زیادی ویتامین  A و C  دارد. این دو ماده هم با چروک‌های پوست مبارزه می‌کنند و هم پوست را روشن می‌کنند. همانطور که می‌دانید پوست خشک تیره می‌شود. پس با استفاده از این روغن مشکل تیرگی آن حل می‌شود.

خرید پکیج رفع چین و چروک پوست چرب نارین گل

نارین‌باکس رفع چین و چروک پوست خشک:

این پکیج شامل روغن هسته زردآلو، روغن شمعدانی و روغن چوب رز است.

روغن هسته زردآلو:

این روغن با اسید چرب امگا 9 و امگا 6 چربی پوست را تنظیم کرده و رادیکال‌های آزاد پوست را از بین می‌برد. بنابراین علاوه بر اینکه خشکی پوست را درمان می‌کند، بلکه می‌تواند چین و چروک‌ها را نیز درمان کند.

خرید باکس رفع چین و چروک پوست خشک

از دیگر روغن‌های مناسب برای رفع چین و چروک پوست روغن دانه هویج و روغن مر است:

روغن دانه هویج:

این روغن چربی پوست را متعادل می‌کند و از طرفی رادیکال‌های آزاد پوست را از بین می‌برد. بنابراین با ساخت کلاژن می‌تواند پوست را جوان کند. این روغن مقدار زیادی ویتامین A، EوC  دارد.

خرید روغن دانه هویج

روغن مر:

این روغن با تولید کلاژن چین و چروک‌ها را درمان می‌کند و خطوط صورت را از بین می‌برد. روغن مر یک روغن اسانسی است و برای رفع چین و چروک صورت لازم است با یک روغن حامل مثل روغن هسته انار ترکیب شده و استفاده شود. همچنین این روغن خاصیت ضدالتهابی دارد. از طرفی این روغن با خشکی پوست مبارزه می‌کند.

اگر چروک‌های پوست شما زیاد است به شما توصیه می‌کنیم از پکیج زیر استفاده کنید.

نارین‌باکس ضدچروک قوی:

این پکیج شامل روغن دانه هویج و روغن هسته انار است.

خرید باکس ضد چروک قوی نارین گل

اگر پوست حساسی دارید به شما توصیه می‌کنیم از این پکیج استفاده کنید.

نارین باکس رفع چین و چروک پوست حساس:

این پکیج شامل روغن هسته هلو و روغن مر است.

خرید باکس رفع چین و چروک پوست حساس

سخن پایانی

تنها عاملی که سبب می‌شود فردی پیرتر به نظر برسد، فقط سن و سال نیست. همان طور که خواندید عوامل متعددی وجود دارند که باعث می‌شوند که افراد همسن، پوست‌های متفاوتی از نظر سنی داشته باشند. خشکی پوست می‌تواند یکی از عواملی ایجاد چین و چروک باشد. با استفاده از روغن‌های ارگانیک مناسب می‌توانید پوست خود را از خشکی دور نگه دارید و پیر شدن پوست را به تعویق بیندازید.

ما در نارین گل با ارائه باکس‌های رفع چین و چروک به شما کمک می‌کنیم تا مشکل پوستی خود را برطرف کنید. محصولات نارین گل کاملا خالص و با کیفیت هستند. زیرا این برند با سابقه درخشانی که دارد، برای تهیه محصولات خود گواهینامه‌های معتبری دریافت کرده است. شرکت نارین ‌گل تنها نماینده شرکت موکشا Moksha اتریش در خاورمیانه است. تمامی محصولات نارین‌ گل گواهینامه ارگانیک از آمریکا و هند، تاییدیه سازمان بهداشت جهانی و عدم تست حیوانی دارند. همچنین تمام محصولات نارین گل قابل بازیافت هستند.

 

خرید نارین‌باکس رفع چین و چروک پوست خشک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

خواص روغن زنجبیل

خواص روغن زنجبیل ، بهترین درمان‌ آرتروز، رماتیسم و دردهای عضلانی

قرن‌های می‌گذرد که توانایی درمانی زنجبیل شناخته شده است و یونانی‌ها و رومی‌ها فراوان از این ادویه مفید بهره‌مند شده‌اند . این گیاه بومی آسیای جنوب شرقی است . از ساقه‌های زیرزمینی آن ادویه می‌سازند و به وسیله تقطیر با بخار روغن فرّار تهیه می‌کنند . تقطیر روغن ، بیشتر در انگلستان انجام می‌گیرد و حاصل آن مایعی است به رنگ زرد روشن ، متمایل به سبز کم‌رنگ کهربایی ، با رایحه گرم و دلپذیر ادویه‌ای .
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید