سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
yalangyalang
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
به قلم نارین‌گل
خرید روغن یلنگ‌ یلنگ ارگانیک

تاثیر استفاده از روغن یلنگ یلنگ در متعادل کردن چربی پوست

9 راه استفاده از روغن یلنگ یلنگ

1. به تعادل رساندن چربی پوست با استفاده از روغن یلنگ یلنگ :

یکی از مهم ترین دلایل استفاده از روغن یلنگ یلنگ برای زیبایی پوست، کنترل سیبوم پوست است. سیبوم به چربی های طبیعی تولید شده در پوست گفته می‌شود. یلنگ یلنگ خاصیت متعادل سازی فوق العاده ای دارد که هم پوست های بسیار چرب و هم پوست های بسیارخشک را به تعادل می‌رساند. برای متعادل سازی چربی پوست کافی است در یک ظرف 5 قطره روغن یلنگ یلنگ و 5 قطره روغن شمعدانی را با 2 قاشق غذاخوری گلاب مخلوط نمایید و صبح و شب از این مخلوط بر صورت خود اسپری کنید.

2. کمک به رشد موها:

می‌دانستید که روغن اسانسی یلنگ یلنگ رشد موها را تقویت می‌کند؟ این روغن نه تنها فولیکول های مو را تحریک می‌کند بلکه گردش خون را در کف سر افزایش می‌دهد و جرم هایی را که باعث ریزش مو و التهاب کف سر می‌شوند را از بین می‌برد. برای تهیه یک سرم ضد ریزش مو با این روغن کافی است نصف یک ظرف اسپری را با روغن جوجوبا پر کنید. سپس 10 قطره روغن یلنگ یلنگ، 10 قطره روغن رزماری و 10 قطره روغن نعناع فلفلی به آن اضافه کنید. در ظرف را ببنید و قبل از هر بار مصرف خوب تکان دهید. سرتان را با این ترکیب خوب ماساژ دهید و بگذارید برای 1 تا 2 ساعت روی موهایتان بماند و سپس شست و شو دهید. از این سرم 2 تا 3 بار در هفته استفاده نمایید.

3. موهایی ابریشمین و درخشان:

اگر خرمنی از موهایی ابریشمین، درخشان و نرم می‌خواهید از این روغن استفاده کنید. 2 قطره از این روغن را به شانه خود اضافه کنید و سپس موهای خود را شانه کنید. این روغن نه تنها موها را درخشان می‌کند بلکه رایحه ای محسور کننده نیز به موهایتان می‌بخشد. علاوه‌براین می‌توانید یک روغن نرم کننده مو نیز با ترکیب 15 قطره روغن یلنگ یلنگ و نصف فنجان روغن بادام شیرین تهیه کنید. این دو روغن را در ظرف اسپری در دار بریزید و خوب تکان دهید و برای نرم شدن و درخشان شدن موها 3 قطره از آن را بر روی بلندی موها اسپری کنید.

4. روغن یلنگ یلنگ ضد پیری پوست:

یکی از خواص روغن یلنگ یلنگ که نباید از دستش بدهید خواص ضد پیری آن است. این روغن دارای خواص آنتی اکسیدانی است که با رادیکال های آزاد مسبب چروک، پیری صورت و خطوط صورت مبارزه می‌کند. می‌توانید با 3 روغن یک کرم ضد چروک فوق العاده برای خود درست کنید: ½ فنجان روغن نارگیل را با 1 قاشق غذاخوری گلاب مخلوط نمایید. آنقدر بهم بزنید تا کرمی یکدست بدست‌آورید. کرم را در ظرفی دردار ریخته و 5 قطره روغن یلنگ یلنگ، 5 قطره روغن اسطوخودوس و 3 قطره روغن شمعدانی به آن اضافه کنید و خوب بهم بزنید. کرم شما آماده است. در هر بار مصرف به اندازه یک نخود از کرم را بر روی پوست ماساژ دهید. این کرم را در یخچال و تا 6 ماه می‌توانید نگهداری کنید.

5. درمان التهاب و اگزمای پوست:

این روغن خواص ضد التهابی دارد که این روغن را برای درمان پوست ملتهب فوق العاده می‌کند. می‌توانید روغن یلنگ یلنگ را با یک روغن حامل مانند روغن بادام شیرین مخلوط کرده و بر قسمت های ملتهب و دارای اگزمای پوست بزنید.

6. استفاده از خواص آنتیسپتیک روغن یلنگ یلنگ:

این روغن دارای خواص آنتی سپتیک است و می‌تواند برای درمان جوش، موهای داخل پوست، قرمزی و عفونت ها به کار برده شود. برای تهیه یک ترکیب آنتی سپتیک 2 قطره روغن یلنگ یلنگ و 2 قطره روغن درخت چای را با 2 قاشق غذاخوری گلاب مخلوط نمایید و هر روز صبح و شب روی صورت اسپری و با پنبه صورت را پاک کنید.

7. درمان جوش:

بله! برای درمان جوش این روغن یک گزینه فوق العاده است. خواص متعادل کننده یلنگ یلنگ می‌تواند تولید چربی اضافی در پوست را کاهش دهد و در نتیجه به کاهش جوش ها منجر شود. در همین حال، خواص آنتی سپتیک این روغن می‌تواند به ضدعفونی کردن و سرعت بخشیدن به اسکارهای جوش کمک کند.

8. یک روغن فوق العاده برای پوست های مختلط:

روغن یلنگ یلنگ برای پوست های مختلط فوق العاده است زیرا میزان تولید سیبوم یا چربی پوست را متعادل می‌کند. شما می توانید 7 قطره از این روغن را به ژل یا فوم شست و شوی صورت خود اضافه کنید تا از خواص متعادل کننده آن بهره مند شوید. علاوه‌براین می‌توانید برای کنترل چربی چوست خود در یک ظرف اسپری 2 قاشق غذاخوری روغن هسته انگور را با 5 قطره روغن یلنگ یلنگ و 5 قطره روغن شمعدانی مخلوط نمایید و هر روز صبح و شب بر پوست ماساژ دهید.

9. اسپری خوشبو کننده مو:

همان طور که قبلا اشاره شد این روغن می‌تواند به عنوان یک عطر برای خوشبو کردن موها استفاده شود. این روغن عطری ماندگار و شدید دارد که برای ساعت ها روی مو و پوست شما باقی می‌ماند. برای تهیه یک اسپری خوشبو کننده مو دستورات زیر را دنبال کنید:در یک بطری اسپری 7 تا 10 قطره روغن یلنگ یلنگ زار با 2 قاشق آب مخلوط کرده و خوب بهم بزنید. سپس بر روی موهای اسپری کنید.

اگز از خواندن این مقاله لذت بردید، آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

خرید روغن شمعدانی ارگانیک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

خواص روغن جوجوبا برای مو

خواص روغن جوجوبا برای مو و پوست

روغن جوجوبا از گذشته‌های دور به عنوان یک روغن بی‌نظیر و فوق‌العاده موثر شناخته شده است. به طوری که خواص روغن جوجوبا برای پوست و مو زبانزد افرادی است که از محصولات بهداشتی و آرایشی ارگانیک استفاده می‌کنند. به خصوص خواص روغن جوجوبا برای مو بسیار معروف است چرا که هم موها را مرطوب می‌کند و هم به رشد آنها کمک می‌کند. این روغن علاوه بر خواص زیادی که برای مو دارد، مژه‌ها و ابروها را تقویت کرده، چین و چروک‌های صورت را از بین می‌برد و در درمان شوره سر نیز بسیار مفید است. در ادامه به بررسی این روغن می‌پردازیم و برای خرید یک محصول مطمئن شما را راهنمایی می‌کنیم.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید