سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
ماسک خاک رس
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
به قلم نارین‌گل
خرید خاک رس صورتی خالص و ارگانیک

راهنمای انتخاب خاک رس مناسب برای پوست های مختلف

احتمالا نام خاک رس را در محصولات مراقبت از پوست شنیده اید و یا آن را مورد استفاده قرار داده‌اید. این خاک هدیه‌ای از طبیعت است؛ می‌توان آن را گنجینه‌ای نهفته در اعماق زمین دانست که راز زیبایی و سلامتی پوست در آن است.

خاک رس با قدرت جذب‌کنندگی فوق‌العاده‌ای که دارد، آلودگی‌ها و چربی‌های اضافی پوست را به خود می‌کشد و منافذ پوست را از هرگونه ناخالصی پاک می‌کند. گویی با هر بار استفاده، نفسی تازه به پوست شما هدیه داده می‌شود.

 اگر به دنبال لایه‌برداری پوست خود هستید، چه محصولی بهتر از خاک رس. این خاک یک لایه‌بردار ملایم محسوب می‌شود و با هر بار استفاده از آن درخششی بی‌نظیر را روی پوست خود تجربه می‌کنید.

می‌توان گفت که انواع این خاک غذای پوست به شمار می‌روند و برای آن معجزه می‌کنند. چرا که سرشار از مواد مغذی بوده و پوست را تغذیه و تقویت می‌کنند و به آن طراوت و شادابی می‌بخشند.

در این مقاله به معرفی انواع این خاک می‌پردازیم و سپس طرز تهیه ماسک خاک رس را برایتان شرح می دهیم. تا شما بتوانید مطابق با نیاز پوست‌تان، آن را مورد استفاده قرار دهید.

آنچه در این مقاله می‌خوانیم:

  • معرفی انواع خاک رس برای پوست‌های مختلف
  • نحوه استفاده از خاک رس و تهیه ماسک آن
  • نکات مهم در انتخاب خاک رس
  • فواید استفاده از ماسک خاک رس
  • خاک رس ارگانیک را از کجا تهیه کنیم؟

خاک رس یکی از محصولات طبیعی و مؤثر در مراقبت از پوست است که به دلیل ویژگی‌های آن برای بسیاری از افراد جذاب است. همچنین ماسک آن نیز از خاک طبیعی تهیه می‌شود که حاوی مواد معدنی و مواد مغذی بسیار زیادی است. این خاک به دلیل داشتن خواص ضد التهاب، ضد عفونی کننده، تسکین دهنده و ترمیم کننده، برای پوست بسیار مفید است.

انواع مختلفی از این خاک وجود داشته و هر کدام خواص متفاوتی دارند. رایج‌ترین نوع آن برای مراقبت از پوست عبارتند از:

خاک رس صورتی

کارایی اصلی خاک رس صورتی پاکسازی و لایه برداری پوست است. این محصول با حفظ مواد معدنی پوست، چربی و آلودگی‌های پوست را به خود جذب می کند و باعث پاکسازی عمقی آن می‌شود. این خاک شامل مواد معدنی کلسیم، مس، آهن، پتاسیم، منیزیم، سلنیوم و روی است که علاوه بر تغذیه پوست آن را نرم و صاف می‌کند.

همچنین حاوی ماده معدنی بور است که خاصیت آنتی‌باکتریال دارد و عفونت پوست را از بین می‌برد. این ماسک برای انواع پوست بویژه پوست‌های حساس بسیار مفید است زیرا التهاب را کاهش می‌ دهد.

خاک رس سبز

این خاک رس یک لایه بردار بسیار ملایم است. این خاک علاوه بر پاکسازی پوست از آلودگی ها، در زمان لایه برداری، سلول های مرده را نیز از سطح پوست جدا می کند. خاک رس سبز برای پوست‌های مختلط و مستعد آکنه خوب است. این محصول با خاصیت سم زدایی از ایجاد جوش و آکنه هم جلوگیری میکند. همچنین این نوع خاک، با لایه برداری و پاکسازی پوست، لک های پوستی را از بین می برد و پوست را شفاف و روشن می کند.

ماسک خاک رس

خاک رس قرمز

این محصول برای مراقبت از پوست چرب بسیار مناسب است و در بین افراد با پوست چرب محبوبیت زیادی دارد. این محصول حاوی مواد معدنی اکسید آهن و اکسید مس است که سبب قرمز بودن آن می‌شود. این خاک سرشار از کائولینیت، ایلیت، مونت موریلونیته و کلسیت است. ویژگی مهم خاک رس قرمز این است که پوست صورت را عمیقا لایه برداری می‌کند و آلودگی‌ها، سموم و چربی‌های داخل منافذ پوست را از بین می برد.

همچنین میزان چربی پوست را متعادل می‌کند. وقتی مقدار چربی پوست تنظیم شود، بسیاری از عوارض و مشکلات پوستی کاملا برطرف می‌شوند. استفاده از این محصول کلاژن سازی پوست را بیشتر می‌کند و از ایجاد چین و چروک پوست جلوگیری می‌کند. این خاک علاوه بر پاکسازی پوست، باعث کمک به گردش خون و افزایش اکسیژن‌رسانی به پوست هم می‌شود.

خاک رس کائولین

این خاک که به عنوان خاک رس چینی نیز شناخته می‌شود، یک ماده معدنی طبیعی با فواید متعدد برای پوست است. این محصول ملایم‌ترین خاک برای مراقبت از پوست است و در نتیجه مخصوص افرادی است که پوست حساسی دارند.

این خاک بدون خشک کردن پوست، سموم و آلودگی ها را از روی پوست پاک می‌کند و به پوست آسیبی وارد نمی‌کند. با استفاده از خاک رس کائولین تمام سلول‌های مرده پوست از بین می روند، بدون آنکه که هیچ گونه قرمزی، التهاب و سوزشی روی پوست خود احساس کنید. با استفاده منظم از آن، نرمی و لطافت خاصی را به پوست صورت خود می بخشید.

این خاک به دلیل جذب بالا، پاکسازی ملایم و خواص ضدالتهابی، به طور گسترده در محصولات مراقبت از انواع پوست استفاده می‌شود.

خاک رس زئولیت

این محصول یک ماده معدنی طبیعی با فواید متعدد برای درمان مشکلات پوستی است. کاربرد اصلی این خاک پاکسازی عمقی پوست است. به همین دلیل با از بین بردن آلودگی ها و سلول های مرده از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری می کند. خاک‌ رس زئولیت برای انواع پوست‌ها مناسب است. این خاک بسیار ملایم است و باعث التهاب، خشکی و قرمزی پوست نمی‌شوند. این خاک به دلیل خاصیت جذب بالا، سم‌زدایی، پاکسازی، خواص ضدالتهابی، تنظیم چربی پوست و جوان‌سازی آن به طور قابل ملاحظه‌ای در محصولات مراقبت از انواع پوست بویژه پوست‌های چرب و جوش‌دار استفاده می‌شود.

خاک رس راسول

این نوع خاک که به عنوان خاک رس مراکشی نیز شناخته می‌شود، نوعی خاک با فواید متعدد برای پوست است. این خاک پوست صورت را به صورت عمقی از ناخالصی ها و سلول های مرده بدون ایجاد حساسیت و خشکی پاک می کند و چربی پوست را نیز متعادل می کند. همچنین این محصول به دلیل خاصیت جذب بالا و خواص ضدالتهابی در محصولات مراقبت از انواع پوست و درمان اگزما و پسوریازیس استفاده می‌شود. این خاک برای لایه‌برداری انواع پوست‌ها مناسب است.

برای استفاده از خاک رس به عنوان ماسک باید ابندا خاک رس مناسب پوست خود را تهیه کنید. توجه کنید که محصولات مراقبت پوستی به علت ارتباط مستقیم با پوست باید از فروشگاه های معتبر و دارای گواهینامه تهیه شود. سپس دو قاشق چای خوری خاک تهیه شده را با یک قاشق چای خوری گلاب ترکیب نمایید. از این ترکیب در هفته یک الی دوبار استفاده نمایید. این ترکیب به مدت 5 دقیقه روی پوست صورت شما بماند. سپس با آب ولرم یا فوم شستشو صورت خود را بشویید.

برخی از فواید اصلی استفاده از این ماسک عبارتند از:

1- پاکسازی پوست صورت :

این ماسک با از بین بردن تمامی آلودگی های پوست و سلول های مرده آن، پوست را به صورت عمقی و تخصصی پاکسازی می کند.

2- تنظیم چربی پوست:

این ترکیب دارای خاصیت جذب چربی است و می‌تواند ترشحات چربی پوست را کنترل کند و پوست را تمیز کند.

3- ازبین بردن جوش و آکنه:

این خاک معروف به خاصیت ضد التهابی و تسکین دهنده‌اش است که می‌تواند آثار جوش و لکه‌های پوست را کاهش دهد.

ماسک خاک رس

4- تغذیه و آبرسانی عمقی پوست:

این ترکیب حاوی مواد معدنی و مغذی است که می‌تواند به تغذیه عمقی پوست کمک کند و آن را آبرسانی کند.

5- کاهش التهاب‌ پوست و خارش:

این ماسک به دلیل خواص ضد التهابی‌اش می‌تواند التهاب‌های پوستی را کاهش داده و از خارش پوست جلوگیری کند.

6- تقویت بافت پوست و جلوگیری از پیری زودرس:

استفاده از این ماسک می‌تواند به تقویت بافت پوست و افزایش الاستیسیته آن کمک کرده و از پیری زودرس جلوگیری کند.

 با استفاده منظم از این ماسک، می‌توانید یک پوست سالم، شفاف و جذاب داشته باشید.

برای این که بتوانید از مزایای این خاک برای سلامت و زیبایی پوست خود بهره ببرید، بایستی نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

  • نوع پوست خود را بشناسید.
  • از خاک با کیفیت استفاده کنید.
  • قبل از استفاده از ماسک، تست حساسیت انجام دهید.
  • ماسک را بیش از حد روی پوست خود نگه ندارید.
  • بعد از استفاده از ماسک، از مرطوب‌کننده استفاده کنید.
ماسک خاک رس

برای خرید خاک رس به فروشگاه‌هایی مراجعه کنید که سابقه خوبی در فروش محصولات پوستی ارگانیک دارند و نیز گواهینامه بین‌المللی معتبر دریافت کرده‌اند. زیرا کیفیت محصولاتی که برای پوست خود استفاده می‌کنید بسیار مهم هستند. این محصولات اثر مستقیمی بر روی صورت شما دارند. به علاوه این محصول با کیفیت‌های متفاوتی در بازار ارائه می‌شود و قیمت آن با توجه به کیفیت و خلوص آن کاملا متفاوت است.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت نارین گل به راحتی در هر جای ایران که باشید، انواع خاک رس ارگانیک را تهیه کرده و از نتایج معجزه‌آسای آن برای پوست خود لذت ببرید.

خاک رس از دل طبیعت و دریچه‌ای به سوی پوستی شاداب و درخشان است. استفاده از خاک رس انتخابی ایده‌آل برای انواع پوست است.

با استفاده از این خاک می‌توانید:

  • به جنگ چین و چروک‌ها بروید و جوانی و شادابی را به پوست خود بازگردانید.
  • منافذ باز پوست را به کوچکترین حد ممکن برسانید و از داشتن پوستی صاف و یکدست لذت ببرید.
  • آلودگی‌ها و سموم را از پوست خود پاک کنید و طراوت و شادابی را به آن هدیه دهید.
  • با هر گونه التهاب، جوش، آکنه و جای جوش خداحافظی کنید.

پیشنهاد می‌شود که همین امروز این ماسک‌ جادویی را مطابق با جنس پوست خود امتحان کرده و دروازه زیبایی و سلامتی را به روی پوست خود بگشایید.

خرید خاک رس سبز فرانسوی خالص

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

درمان سریع جوش صورت

نکات مهم برای درمان سریع جوش صورت

اگر پوست صورت شما جوش می‌زند ممکن است فکر کنید که بازیگران و مدل‌ها هیچ‌وقت دچار این مشکل نمی‌شوند. در حالی که بسیاری از آنها وقتی در مورد روتین پوستی خود صحبت می‌کنند، روش‌های درمان جوش صورت خود را نیز بیان می‌کنند. «کندال جنر» مدل معروف آمریکایی در مصاحبه‌های خود می‌گوید که برای درمان جوش‌های صورتش روزی دو بار پوست صورت خود را می‌شوید و آرایش خود را با پاک‌کننده پاک می‌کند. زیرا معتقد است که تمیز نگه داشتن پوست صورت در درمان آکنه اهمیت بسیار زیادی دارد. کندال می‌گوید که برای درمان سریع جوش صورت باید حساسیت بالایی در تمیز نگه داشتن منافذ پوست خود داشته باشید. در این مقاله به علت‌های ایجاد آکنه می‌پردازیم و روغن‌های ارگانیک مناسب برای درمان آن را معرفی می‌کنیم.
ادامه مطلب
شمع عطری

نحوه استفاده از شمع عطری در آروماتراپی

تا به حال برای‌تان پیش آمده که ذهن‌تان خسته باشد و دلتان بخواهد که آرامش خود را دوباره به دست بیاورید؟ استفاده از شمع عطری به شما کمک می‌کند که ذهن‌تان را آرام کنید و انرژی خود را بیشتر کنید. از شمع معطر در آروماتراپی استفاده زیادی می‌کنند. زیرا رایحه روغن‌های اسانسی اثر مستقیمی بر روی ذهن دارند و به فرد کمک می‌کنند که انرژی و نشاط خود را دوباره به دست بیاورند. در این مقاله درباره شمع‌های معطر اطلاعات بیشتری به دست می‌آورید و در انتهای مقاله برای خرید شمع معطر با کیفیت عالی شما را راهنمایی می‌کنیم.
ادامه مطلب
بیماری های پوستی

چگونه با رایحه‌ درمانی به درمان بیماری های پوستی خود کمک کنیم؟

داشتن پوستی صاف و شاداب خواسته هر فردی است تا بتواند با احساس رضایت و اعتماد به نفس کافی توانایی ارتباط برقرار کردن با دیگران را داشته باشد. مردم در سراسر دنیا علاقه‌مند هستند تا به صورت طبیعی جای جوش و لک های پوستی خود را درمان کنند. رایحه درمانی نوعی روش درمانی طبیعی است که امروزه محبوبیت زیادی در بین مردم پیدا کرده ‌است. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا بررسی کنیم، آیا رایحه‌درمانی راهی مفید برای درمان بیماری های پوستی است یا خیر؛ همچنین شیوه استفاده از روغن‌های ضروری، مزایا و مضرات آنها را بررسی خواهیم کرد.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید