سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
تک عکس
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
به قلم نارین‌گل

ده مرحله مراقبت خاص از پاها که می تواند پوست و ناخن زیبا و سالمی به شما هدیه دهد

برای داشتن پوست و ناخن های زیبا باید مراقبت خاص از پاها انجام شود. برای آشنایی با مراحل مراقبت از پاها با ما همراه باشید. ‍

چگونه پاهایی زیبا ، سالم و طبیعی داشته باشیم

این «پدیکور» ساده در داخل خانه ثابت میکند که پاکسازی پا در عین داشتن انگشتان پای فوق‌العاده به سادگی امکان‌پذیر است .

1- وسایل مورد نیاز را آماده سازید .

مطمئن شوید که لوازم مورد نیاز را دور خودتان جمع کرده‌اید ؛ ما نمی‌خواهیم که وقتی با پاهای لغزان برای آرودن آنچه فراموش کرده‌ای به سمت قفسه حمام می‌روید ، پشتک و وارو بزنید .( تلفن و موبایلتان را هم بیاورید) . شما به یک کاسه آب گرم برای خیساندن پاها ، مقداری اسکراب ، یک بُرس ناخون ، یک سوهان پا ، روغن ماساژ ، روغن ناخن ، لاک پاکن و کرم پا احتیاج دارید .

2- سوهان کشیدن

ابتدا انگشتان پاهایتان را خیس کنید ، سپس لاک‌هایتان را از عرض فقط به یک سمت سوهان بکشید .(به جلو و عقب سوهان نکشید چون افزایش حرارت می‌تواند به ناخن‌هایتان صدمه بزند )

3- استفاده از اسکراب

در مراقبت خاص از پاها برای اسکراب از یک مخلوط ساده شکر قهوه‌ای طبیعی ، روغن زیتون طبیعی و عسل طبیعی برای اسکراب استفاده کنید .(شما می‌توانید در صورت تمایل چند قطره از روغن اسانسی محبوبتان ، از جمله روغن اسطوخودوس یا روغن بادام تلخ و شیرین یا روغن گل محمدی و روغن هسته‌ی زردآلو و...، را به این ترکیب اضافه کنید .)اسکراب را به نوبت بین انگشتان ، سراسر پاشنه و به ویژه قسمت‌هایی که پوست خشک است بزنید ، اما در مورد قوس بالای پاهایتان ملایم باشید چون پوست این قسمت نازک‌تر و آسیب‌‌پذیرتر است . اگر پاشنه‌های شما ترک خورده و خشک است ، یک پاک‌کننده زبرتر پاهایتان را دردناک خواهد ساخت ؛ بنابراین به جای آن عادت کنید که پیش از خواب پاشنه‌هایتان را مرطوب کنید . پوست‌های زبر را بطور پیوسته تحریک نکنید ، این ممکن است باعث بدتر شدنشان شود ؛ در عوض ، در صورت نیاز به طور روزانه یک سوهان ناخن را به آرامی روی آن‌ها بکشید ، و هفته‌ای یکبار از سوهان پا استفاده کنید . یکی از بهترین ایده‌ها برای پاشنه‌های ترک خورده این است که کرم‌های لب و صورت از قدیم مانده را هنگام خواب به صورت مستقیم بر روی پاشنه بمالید و ماساژ دهید تا جریان خون بهتر شود .

4- آبکشی پاها

پاهایتان را داخل لگن آب بگذارید و آلودگی‌ها را بشویید ، سپس با یک حوله پرزدار دوست داشتنی آن‌ها را خشک کنید .

5- مراقبت از پوست‌های محل اتصال ناخن

پوست‌های محل اتصال را به سمت عقب فشار دهید و پوست‌های مرده اطراف کناره‌های ناخن پا را بگیرید (می‌توانید از انتهای گرد یک سوهان شیشه‌ای برای این کار استفاده کنید .)

6- ماساژ دادن و مرطوب کردن

برای مراقبت خاص از پاها با انگشتان و کف دست قسمت پایین زانو را با روغن مورد علاقه‌تان به آرامی با حرکات متناوب هر دو دست ماساژ دهید .(درهنگام ماساژ دادن ، همانند برس زدن بدن، اطمینان حاصل کنید که کلیه فشارهای ثابت ماساژ در یک حرکت رو به بالا وارد می‌شود تا جریان خون را به سمت قلب هدایت کند ) بعد از آنکه حرکات رفت و برگشتنی تمام شد ، در قسمت‌های گوشتی پایین زانو از حرکات گاز انبری استفاده کنید . این کار را به دور بالا و پایین کف پا تکرار کنید . سپس با حرکات مدور نوک انگشتان ، روی انگشت‌های پا را ماساژ دهید . کار را با چرخاندن به نوبت هر انگشت به اتمام برسانید . همین کار را با پای دیگر تکرار کنید .

7- تمیز کردن ناخن‌ها

از یک گوشه نمدار از حوله‌تان برای تمیز کردن ناخن‌ها استفاده کنید بنابراین شما یک سطح عاری از چربی برای تثبیت لاک خواهید داشت. اگر ناخن‌هایتان هنوز چرب هستند ، آن‌‌ها را با یک حوله مرطوب یا مقدار بسیار کمی پولیش ناخن بدون استون مالش دهید ، سپس یا یک حوله یا دستمال سطح ناخن را خشک کنید .

8-لاک بزنید

از یک پوشش (بیس) روشن برای جلوگیری از لک شدن ناخن استفاده کنید . پیش از زدن لاک به پوشش پایه اجازه دهید تا کاملا خشک شود . الان وقت عجله نیست ؛ اگر وقتتان در حال تمام شدن است ، تنها بیس را بزنید و منتظر فرصت دیگری برای لاک زدن باشید .

9-زمان لازم برای خشک شدن بیس و لاک به مدت 10 دقیقه برای خشک شدن کامل بیس و لاک صبر کنید .

10- کاری انجام ندهید و لذت ببرید

لکه‌های ناچیز را تا خشک شدن کامل لاک رها کنید ؛ چون با استفاده از یک پنبه آغشته به لاک پاک‌کن به راحتی برطرف می‌شوند(پوست‌های اطراف ناخن‌ها چنان خوب مرطوب خواهند شد که هر لاکی به راحتی پاک ‌می‌شود ، پس الان با دست‌کاری بیهوده لاکتان را خراب نکنید ).

مراقبت‌های خاص از پاها

پیاده‌روی بهترین ورزش است . اما اگر می‌خواهید که زیاد پیاده‌روی کنید لازم است که پاهای سالم داشته باشید . هر چه پاهایتان سالم‌تر باشد ، بشاش‌تر می‌شوید.

پاهای ما که هر کدام دارای 26 استخوان ، 30 مفصل و 115 رباط می‌باشند به استادانه‌ترین شکل ساخته شده‌اند .اما اگر این سیستم ظریف دچار خرابی شود نتیجه ثانویه آن می‌تواند احساس درد در زانوها ، مفصل ران ، باسن و پاها باشد . بنابراین فکر می‌کنید جدا از خلاص شدن از آن کفش‌های پاشنه بلند خردکننده انگشتان ، چگونه می‌توان پاها را در بهترین وضعیت نگه داشت ؟ از نظر ما علاوه بر اهمیت اساسی ماساژ دادن روزانه پاها با یک کرم خوب ، در صورت وجود هرگونه مشکلی در پاهایتان بهترین کار مشاوره با مختصصین است .

چند نکته برای مراقبت خاص از پاها

-هر 6 ماه یکبار در صورت خشن شدن پوست پایتان هر سه ما یکبار پدیکور کنید .

-اگر میخچه دارید ، هرچه سریع‌تر آن را توسط یک پزشک یا متخصص امراض پا درآورید ، تاخیر نکنید چون به مرور زمان بدتر و از بین بردنش سخت‌تر می‌شود-و شما در رنج خواهید بود . اغلب متخصصین توصیه می‌کنند که از چسب میخچه(یا مرهم)استفاده نکنید چرا که پوست‌های سالم اطراف میخچه صدمه خواهند دید .

-پاهای ما فشاری برابر 3 تا 4 برابر وزن بدنمان را تحمل می‌کنند ( و در هنگام ورزش 10 برابر آن را ). بنابر گفته متخصصان یک کلینیک پا و تولیدکننده کفش‌های طبی در لندن ، 80 درصد مردم از صاف بودن کف پا که به طور بالقوه موجب تغییر جهت پاها و مفصل ران به داخل می‌شود رنج می‌برند .زیاد بودن گودی کف پا که البته رواج کمتری نیز باعث می‌شود قسمت روی پا قوس بیشتری داشته و منجر به ایجاد درد در ناحیه باسن و زانو شود دارد .

- درد کف پا می‌تواند افراد را کاملا ناتوان کند .فردی که دچار این مشکل بود به ما گفت که اگرچه تزریق کورتیزن چندان کمکی به او نکرده بود ، کفی‌های طبی سفارشی (گرچه ارزان نیستند) در طول 2 هفته پیشرفت عظیمی ایجاد کردند .

قدری به کفش‌هایتان توجه نشان دهید

ما واقعا عاشق کفش‌های زیبای نوک تیز و پاشنه بلند هستیم . آیا با آن‌ها پیاده‌روی می‌کنیم؟ هرگز . آیا آن‌ها را هر روز به پا می‌کنیم ؟ قطعا نه . کفش‌های پاشنه بلند باید فقط در میهمانی‌ها استفاده شوند. البته پوشیدن این کفش‌ها در روزهای جشن و تعطیلات هیچ اشکالی ندارد اما استفاده هر روزه از آن‌ها قطعا مشکل ساز می‌شود . در غرب از هر سه نفر یک نفر عمدتا به خاطر اعتیاد به کفش‌های نامناسب دچار یونیون(بیرون زدگی مفصل شست پا)می‌شود که کنار آمدن با آن بسیار سخت است .پس لطفی به پاهایتان بکنید و با کفش‌های مناسب به پیاده‌روی بروید .

اگر از خواندن این مقاله لذت بردید، آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

کراتین مو

کراتین و احیا مو

بیشترین مشکل برای موها ابتدا از سمت مشکلات داخلی پدیدار می شود. اولین قدم برای پیشگیری، تشخیص و درمان مشکلات مربوط به پوست و مو دادن چکاپ است. بعد از حل شدن مشکلات داخلی از قبیل تیروئید، کم خونی و … شما می توانید به راحتی نسبت به درمان مو و پوست خود اقدام کنید. کوتیکول مو وقتی که باز شود اصطکاک ایجاد می کند، و موی سالم به موی آسیب دیده تبدیل می شود. بستن دائم موها، حرارت داغ و مستقیم به مو، شامپو زدن نادرست و شانه زدن غلط بیشترین آسیب را به مو می رسانند. استفاده از روغن مو برای مو آسیب دیده بهترین راه حل است
ادامه مطلب
از بین بردن جای جوش

6 راه برای خلاص شدن و از بین بردن جای جوش

آیا هر بار که به چهره خود در آینه نگاه می‌کنید، نگران این هستید که جای جوش‌ها روی صورت‌تان می‌ماند یا از بین می‌رود؟ باقی ماندن جای جوش روی صورت دغدغه تمام افرادی است که پوست مستعد جوش دارند. این افراد همیشه به دنبال محصولاتی هستند که برای از بین بردن جای جوش استفاده می‌شوند. در این مقاله ابتدا با دلایل ایجاد جای جوش آشنا می‌شوید و در ادامه یک پکیج موثر برای رفع جای جوش به شما معرفی می‌شود. تا انتهای مقاله با ما باشید.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید