سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
درباره نارین گل
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
به قلم نارین‌گل

درمان گیاهی خارش و سرخی پوست

نامی غیر واقعی برای قرمزی پوست اوتریکاریا می باشد – که واژه ی لاتین گزنه مشتق شده است ، برای آشنایی با درمان گیاهی خارش پوست با ما همراه باشید

. علل خارش پوست

متنوع و شامل آلرژی ها یا محرک های درونی و بیرونی ،گرما یا سرمای زیاد ، داروها و آشفتگی های عصبی و هیجانی است . علاوه بر گیاهان ، افزودنی شیمیایی غذایی نیز ممکن است مقصر باشند . برخی پژوهشگران می گویند که بدترین افزودنی ها BHA و BHT هستند – این ترکیبات در بسیاری از مواد غذایی حاضر وجود دارند . پرهیز ، یا حداقل بررسی تمام رنگ ها و نگه دارنده های غذایی را توصیه می کنم . مواد غذایی ای که غالبا محرکند عبارتند از : الکل ، شکلات ، پنیر ، نرمتنان (سخت پوستان) دریایی ، تخم مرغ ، قهوه ، پرتقال و سایر مرکبات اسیدی و مرغ .

درمان گیاهی درمان گیاهی خارش پوست

گیاهان 1- مصرف خوراکی - یونجه - مدرهای گیاهی ، مخصوصا باباآدم ، کرفس ، قاصدک ، برای کمک به دفع محرک ها .

- رازک وشیرین بیان- برای دستگاه عصبی 2- استعمال خارجی گل ختمی ، گزنه ، گل راعی

از آشپزخانه - آب سیب یا گلابی - آب کرفس - یک قاشق چایخوری بی کربنات سدیم در آب ممکن است آثار واکنش آلرژیک ناگهانی را از بین ببرد . نوشیدن مقدار زیادی آب نیز ممکن است به دفع مواد محرک کمک کند . رژیم غذایی در موراد حاد فقط برای چند روز برنج و سبزی بخورید . عطر درمان - بخور بابونه - بخور گل راعی توجه : اگر منطقه وسیعی از پوست مبتلاست ، این عصاره ها را با آب رقیق کنید . همه ی درمان های با استعمال خارجی را با احتیاط به کار ببرید – زیرا ممکن است موجب بدتر شدن وضیعت شوند .

روش های پیشگیری:

روش های آرمش و مراقبه مخصوصا در مورادی که علت عصبی یا هیجانی است ، مفیدند .مواردی را دیده ام که بیماران به شدت نسبت به گیاهان خاصی حساسیت داشته اند ، به طوری که فقط عبور از کنار آن ها کافی بود تا فرد دچار واکنش فیزیکی شود . مراجعه به گیاه شناس جهت تعیین آلرژی احتمالی نسبت به یکی از گیاهان باغچه ی حیاطتان می تواند مفید باشد .

منبع خبر: از کتاب «درمان گیاهی » تالیف غیاث الدین جزایری

اگر از خواندن این مقاله لذت بردید، آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید