سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
استفاده از روغن هسته انار
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
به قلم نارین‌گل

آموزش نحوه استفاده از روغن هسته انار

روغن هسته انار  یکی از بهترین روغن‌ها برای لایه برداری پوست، روشن کردن آن و رفع چروک‌های صورت است. روغنی که حتما همه باید در خانه خود داشته باشند. ما در این مقاله سعی کرده‌ایم تا به بررسی خواص روغن هسته انار و طرز استفاده از آن بپردازیم. در ادامه طرز تهیه چند ماسک و سرم برای داشتن پوستی زیبا با استفاده از روغن هسته انار را در اختیار شما قرارداده‌ایم. همچنین برای بسیاری از افراد این سوال پیش می‌آید که روغن هسته انار را از کجا تهیه کنیم؟ در انتهای مقاله در این مورد نیز شما را راهنمایی می‌کنیم.

فهرست مطالبی که در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • روغن هسته انار چیست؟
  • فواید استفاده از روغن هسته انار برای پوست چیست؟
  • فواید استفاده از روغن هسته انار برای مو چیست؟
  •  روغن هسته انار را چگونه استفاده کنیم؟

هسته انار خواص بسیار زیادی دارد. در این مقاله سعی داریم تا خواص روغن هسته انار و طرز استفاده از آن را برای شما بیان کنیم. ابتدا با خواص روغن هسته انار برای پوست و مو آشنا می‌شویم. استفاده از روغن هسته انار اثرات بی‌نظیری بر روی پوست دارد.

روغن هسته انار چیست؟

روغن هسته انار از دانه‌های انار به دست می‌آید. انار یکی از میوه‌هایی است که خواص بسیار زیادی دارد. این روغن ویتامین C، ویتامین K و پتاسیم زیادی دارد. کارایی روغن هسته انار برای پوست و مو بسیار زیاد است. در ادامه ببینیم که این روغن برای پوست چه خواصی دارد.

استفاده از روغن هسته انار

فواید استفاده از روغن هسته انار برای پوست چیست؟

مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان موجود در این روغن بر روی پوست اثری فوق‌العاده دارد. هر چند خواص این روغن محدود به پوست نیست و این محصول خواص بسیار زیادی دارد، ابتدا به بررسی خواص این روغن برای پوست می‌پردازیم.

  • برطرف‌کننده لک صورت: این روغن به دلیل خاصیت لایه‌برداری که دارد، لک‌های صورت را از بین می‌برد. بنابراین اگر صورت شما لک دارد بهترین کار استفاده از روغن هسته انار است. این روغن سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و لایه‌های کهنه پوست را جدا می‌کند. بنابراین پوست شما همیشه شفاف و درخشان خواهد بود.
  • برطرف کننده چین و چروک‌ها: روغن هسته انار مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان دارد. ویتامین A و C موجود در این روغن رادیکال‌های آزاد پوست را از بین می‌برد و چین و چروک‌ها را صاف می‌کند. روغن هسته انار یک محصول مطمئن برای رفع چروک‌های صورت است.
  • رفع جوش و جای آن: جوش‌ به علت به هم خوردن تعادل چربی پوست ایجاد می‌شود. اگر چربی طبیعی پوست (سبوم) زیاد شود، منافذ پوست بسته می‌شوند و محیط مناسبی برای ایجاد جوش صورت به وجود می‌آورند. اسید لینولئیک موجود در روغن هسته انار چربی پوست را متعادل می‌کند. بنابراین هم از ایجاد جوش جلوگیری می‌کند و هم جای جوش‌ها را از بین می‌برد. از طرفی این روغن لایه‌بردار است و جای جوش‌ها را نیز از بین می‌برد. پس استفاده از روغن هسته انار خاصیت رفع جوش و نیز جای جوش را دارد.
  • کوچک کردن منافذ باز پوست:  روغن هسته انار منافذ باز پوست را کوچک می‌کند. آنتی‌اکسیدان و ویتامین C موجود در این روغن باعث می‌شود تا این منافذ کوچک شوند و زیبایی پوست چهره شما تحت تاثیر این منافذ قرار نگیرند.
  •  روشن شدن پوست: یکی از بهترین روغن‌ها برای روشن کردن پوست، روغن هسته انار است. این روغن لایه‌بردار است و سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد. بنابراین سلول‌های زنده و سالم پوست باعث می‌شوند تا پوست شما روشن‌تر و درخشان‌تر شوند. روغن هسته انار پوست شما را روشن، سالم و درخشان می‌کند و چهره شما زیباتر می‌شود.
  • لیفت صورت: روغن هسته انار مقدار زیادی کلاژن دارد. این کلاژن‌ها پوست را سفت کرده و از افتادگی آن جلوگیری می‌کند. روغن هسته انار نه تنها از ایجاد چروک‌های پوستی جلوگیری می‌کند، بلکه با سفت کردن لایه‌های پوست آن را جوان و زیبا می‌کند.
استفاده از روغن هسته انار

فواید استفاده از روغن هسته انار برای مو چیست؟

روغن هسته انار خواص زیادی برای مو دارد. این روغن نه تنها پوست را سالم و جوان می‌کند، بلکه برای رشد و سلامت موها نیز بسیار مفید است. در ادامه مقاله به بررسی فواید روغن هسته انار برای مو می‌پردازیم:

  • نرم‌کننده مو: استفاده از روغن هسته انار باعث نرم شدن موها می‌شود. روغن هسته انار ترکیبی از اسیدهای چرب است. اسید لینولئیک و اسید استئاریک موجود در این روغن موها را نرم و هیدراته می‌کند. بنابراین موهای خشک را احیا و آبرسانی می‌کند.
  • تقویت فولیکول‌های مو: این روغن خواص آنتی‌اکسیدانی قوی دارد. آنتی‌اکسیدان از فولیکول‌های مو در مقابل اکسیداتیو محافظت می‌کند و از تجمع آلودگی روی پوست سر جلوگیری می‌کند. این روغن جریان خون را افزایش می‌دهد و باعث تقویت ریشه مو می‌شود.
  • رشد مو : استفاده از روغن هسته انار برای رشد مو مفید است. این روغن با افزایش جریان خون در پوست سر به رشد بیشتر موها کمک می‌کند. از طرفی خاصیت ضدباکتری و آبرسانی این روغن باعث می‌شود تا بستری مناسب برای رشد موها ایجاد شود. تحقیقات نشان می‌دهند که روغن هسته انار با تامین سلامتی پوست کف سر باعث رشد موها می‌شود. همچنین فولیکول‌های مو را تقویت کرده و ریشه آنها را قوی می‌کند.
  • رفع شوره سر: روغن هسته انار برای رفع شوره سر بسیار مفید است زیرا این روغن چربی کف سر را متعادل می‌کند و از ایجاد قارچ و باکتری‌ها جلوگیری می‌کند. بنابراین روغن هسته انار که در بسیاری از شامپوها نیز استفاده می‌شود برای رفع شوره سر مفید است.

روغن هسته انار را چگونه استفاده کنیم؟

برای استفاده از روغن هسته انار می‌توانید ترکیب‌های متفاوتی بسازید. ما در این مقاله شما را با چند دستورالعمل برای استفاده بهتر از روغن هسته انار آَشنا می‌کنیم:

1. ماسک روشن کننده و جوان کننده هسته انار و چای سبز:

خاصیت آنتی اکسیدانی روغن هسته انار همراه با چای سبز دو برابر خواهد شد که می‌تواند به بازسازی طبیعی پوست کمک کند. علاوه بر این خاک رس، عسل و ماست موجود در این ماسک به روشن‌سازی و لایه‌برداری پوست کمک می‌کند. کافی است چای سبز را دم کنید و 1 قاشق غذاخوری از آن را در یک کاسه با 1 قاشق غذاخوری خاک رس،1 قاشق چایخوری عسل و 1 قاشق چایخوری ماست و 15 قطره روغن هسته انار مخلوط کنید و هفته ای 2 تا 3 بار از این ماسک استفاده کنید. تمام صورت خود را کاملا با ماسک بپوشانید و بگذارید برای 15 تا 30 دقیقه روی پوستتان بماند تا کاملا خشک شود. سپس با آّب ولرم شستشو داده و بعد از آن از مرطوب کننده خود استفاده‌کنید.

2. سرم ویتامین C هسته انار و لیمو:

این سرم به جوان‌سازی، ترمیم پوست، محو کردن جای جوش و روشن کردن پوست کمک کرده و پوست را عمیقا تغذیه و شاداب می‌کند. استفاده از روغن هسته انار در این سرم خواص بسیار زیادی دارد. برای تهیه این سرم در یک بطری کوچک مقداری روغن جوجوبا ریخته و 20 قطره روغن هسته انار را به همراه 5 قطره روغن لیمو به بطری اضافه کنید و خوب بهم بزنید. هر شب قبل از خواب مقداری از سرم را بر روی پوست ماساژ دهید. از این سرم به هیچ عنوان در طول روز و در زیر آفتاب استفاده ننمایید.

3. کرم مرطوب کننده هسته انار و هسته زردآلو:

با استفاده از این کرم ضد چروک پوستی نرم و درخشان خواهیدداشت. برای تهیه این کرم 1 قاشق غذاخوری کره کاکائو را همراه با 1 قاشق غذاخوری روغن هسته زردآلو و 2 قاشق روغن هسته انار روی حرارت غیر مستقیم (بخار آب) نگه داشته و هم بزنید تا کاملا آب و یکدست شود. سپس از روی حرارت برداشته بگذارید خنک شود و 1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا به مخلوط اضافه نمایید و بگذارید کاملا سفت شود. کرم مرطوب کننده شما آماده است. می‌توانید از این کرم در طول روز و شب هر زمان که لازم بود استفاده نمایید.

استفاده از روغن هسته انار
سخن پایانی

همانطور که گفتیم روغن هسته انار فواید زیادی دارد. استفاده از روغن هسته انار هم برای مو و هم برای پوست توصیه می‌شود. شما می‌توانید به کمک دستورالعمل‌هایی که در بالا آمده ماسک، کرم و سرم مناسب با نیاز خود را تهیه کنید. توجه داشته باشید که اصل بودن روغن هسته انار بسیار مهم است. زیرا برای استفاده از خواص فراوان این روغن باید حتما از روغن اصل استفاده کنید.

حال این سوال پیش می‌آید که روغن هسته انار از کجا بخریم؟ برای خرید روغن‌های ارگانیک لازم است تا آن را از برندهایی تهیه کنید که گواهینامه‌های معتبر بین‌المللی داشته باشند. ما در شرکت نارین گل بهترین روغن‌ها را با کیفیت بالا و بهترین درجه خلوص در اختیار شما می‌گذاریم تا با استفاده از آن بتوانید مشکلات پوست و موی خود را برطرف کنید. شرکت نارین ‌گل تنها نماینده شرکت موکشا Moksha اتریش در خاورمیانه است. تمامی محصولات نارین‌ گل گواهینامه ارگانیک از آمریکا و هند، تاییدیه سازمان بهداشت جهانی و عدم تست حیوانی دارند.

خرید روغن هسته انار خالص

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

روغن بادام تلخ

بادام و فواید روغن بادام ، از حافظه تا تاثیر فوق العاد بر پوست

فواید روغن بادام برای پوست و مو آنقدر زیاد است که لازم است هر کسی آن را در روتین مراقبتی خود قرار دهد. بادام به پادشاه مغزها معروف است و دلیلش این است که تخصص ویژه‌ای در برطرف کردن مشکلات پوست و مو دارد. مواد معدنی و ویتامین‌های زیادی در این روغن ارگانیک وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید بسیاری از مشکلات پوست و موی خود را برطرف کنید. با یک بار استفاده از این روغن، طرفدار همیشگی آن خواهید شد. در این مقاله فواید این روغن برای پوست و مو را بررسی می‌کنیم و با نحوه خرید روغن بادام اصل آشنا می‌شوید. تا انتهای مقاله با ما باشید.
ادامه مطلب
تونر پوست

آنچه باید درباره تونر پوست بدانید

حتما شما نیز شنیده‌اید که "پوست اولین و مهم‌ترین لباس انسان است" واقعیت ماجرا نیز چنین است! پوست انسان به عنوان یک لایه محافظ و نمایان‌گر شادابی، سرزندگی و سن و سال، می‌تواند مهم‌ترین عضو بدن باشد. مراقبت از پوست یکی از دغدغه‌های مهمی است که باید برای آن برنامه‌ریزی کنید. استفاده از تونر پوست بهترین ایده برای این کار است. تونر پوست به راحتی می‌تواند هر گونه آلودگی پوستی را تمیز کند و منافذ باز را کوچک‌تر کند. بدیهی است که استفاده از آن برای پوست فواید زیادی دارد.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید