سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
خواص روغن پسته
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
به قلم نارین‌گل

خواص روغن پسته ، تضمین سلامتی بدن و مرطوب کننده ای طبیعی

روغن پسته به رنگ زرد طلایی بوده و یا زرد مایل به سبز دارد و دارای 20 درصد از اسیدها چرب مختلف است و خواص دارویی آن شبیه به خواص روغن بادام شیرین می باشد ، به خصوص در استعمال خارجی آن موثرتر می باشد . در این مقاله به بررسی خواص روغن پسته می پردازیم.

از عصاره مغز پسته ، روغن شفاف و زرد رنگی به دست می آید که خواص غذایی و درمانی دارد . در ادامه به بررسی خواص روغن پسته می پردازیم. اسیدهای چرب تشکیل دهنده این روغن به ترتیب عبارتند از : اسید اولئیک (اسید چرب امگا 9) اسید چرب امگا 6 ، اسید چرب امگا 3 که باعث کاهش خطر بروز حمله های قلبی می شوند و به همراه اسیدهای چرب امگا 6 سیستم ایمنی را تقویت کرده و ایکوزانوییدها را تولید می کنند .

خواص پوست سبز پسته :

پوست سبز تازه از نظر قدیم ایران سرد و خشک است و دارای خواص زیر می باشد :

برای رنگرزی به کار می رود .

بهترین دارو برای رفع بود بد دهان است .

جویدن آن باعث التیام زخم های داخل دهان می شود .

برای استحکام لثه آن را روی لثه بمالید و یا بجوید .

دم کرده پوست سبز پسته حالت دل بهم خوردگی و استفراغ را از بین می برد .

خواص روغن پسته

مواد مغذی پسته و روغن آن :

مغز پسته حاوی مقادیری ویتامین A ، آهن ، اسیدهای چرب غیراشباغ ، ویتامین های E ، B6 ، B2 ، B1 ، پتاسیم ، پروتئین ، روی ، فسفر ، فولات ، کلسیم ، مس و فیبر است .

اسیدهای چرب غیر اشباع موجود در پسته سبب کاهش کلسترول بد (LDL) و کاهش ابتلا به امراض قلبی می شود .مطالعات نشان داده افرادی که به طور منظم هفته ای یک بار از خشکبار استفاده کرده اند ، 25 درصد کمتر اس سایر افراد به بیماری قلبی مبتلا می شوند .

ویتامین E پسته سبب حفظ سلامت و ترمیم بافت ها شده و به عنوان یک ماده آنتی اکسیدان مانع از بروز سرطان و بیماری های قلبی می شود .

ویتامین B1 وظیفه کمک به تولید انرژی از کربوهیدرات ها را در سلول های بدن به عهده دارد .

ویتامین B6 به تولید پروتئین و ترکیبات شیمیایی مهم بدن نظیر انسولین ، هموگلوبین و آنتی بادی ها کمک می کند .

آهن یکی از اجزای تشکیل دهنده ی هموگلوبین موجود در گلبول های قرمز خون است .هموگلوبین باعث انتقال اکسیژن به سلول ها می شود .لذا آهن نقش مهمی در اکسیژن رسانی به سلول ها دارد .

روغن پسته به طور گسترده در مواد آرایشی و بهداشتی کاربرد دارد .

خواص روغن پسته

روغن پسته یک مرطوب کننده مطلوب بوده و به سرعت جذب می شود و حالت چسبندگی ایجاد نمی کند و برای ماساژ صورت و بدن گزینه مناسبی است .

اسیدهای چرب امگا6 آن اثر زخم های ناشی از اعمال جراحی را از بین برده و از چین و چروک دور چشم و صورت جلوگیری کرده و از همه مهم تر موها را شفاف می کند .

مصرف خوراکی این روغن نیز جنبه درمانی داشته و فسفر آن هوش و حافظه را افزایش و اسیدفولیک آن به رشد و تکامل سیستم عصبی جنین کمک می کند .

روغن پسته ضربان قلب را تنظیم و به اکسیژن رسانی بهتر سلول ها کمک کرده و برای درمان دردها استخوانی اثر شگفت انگیزی دارد .

این روغن به دلیل کم کربوهیدرات برای افراد مبتلا به دیابت مضر نیست و به جهت فیتواسترول های گیاهی با کاهش کلسترول بد خون موجب سلامت قلب می شود .

 

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید