سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
استفاده از روغن علف لیمو
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
به قلم نارین‌گل
خرید روغن علف لیمو ارگانیک

6 روش استفاده از روغن علف لیمو (از درمان جوش سرسیاه تا آروماتراپی)

آیا تا به حال تجربه استفاده از روغن علف لیمو را داشته‌اید؟ اگر نه، باید بدانید که علف لیمو، گیاهی با رایحه دل‌انگیز و خواص بی‌نظیر، منبعی غنی است که استفاده از روغن اسانسی آن فواید بسیاری برای پوست و مو به ارمغان می‌آورد. این روغن با ترکیبات منحصربه‌فرد خود، به عنوان یک اکسیر زیبایی طبیعی شناخته می‌شود و به پوست و مو جانی تازه می‌بخشد.

روغن علف لیمو در رایحه‌درمانی هم کاربرد بسیاری دارد و می‌توانید برای موارد زیادی از آن بهره­مند شوید. در این مقاله قصد بر آن است تا به صورت کامل در مورد خواص و کاربردهای روغن علف لیمو صحبت شود تا شما بتوانید با آگاهی کامل در مورد استفاده از این روغن اسانسی تصمیم بگیرید.

روغن علف لیمو یکی از محصولات طبیعی و موثر برای بهبود سلامت و زیبایی پوست است که از عصاره گیاه علف لیمو استخراج می‌شود. این روغن دارای خواص ضدالتهابی، ضدباکتریایی و ضدقارچی است که می‌تواند بهبود علائم مختلف پوستی مانند جوش، لکه‌های پوست، التهابات و خشکی پوست را فراهم کند.

این روغن معمولاً به عنوان یک روش طبیعی برای درمان مشکلات پوستی استفاده می‌شود و می‌تواند تأثیرات مثبت زیادی بر رطوبت و لطافت پوست داشته باشد.

1. تونر تنظیم و کنترل چربی پوست :

روغن علف لیمو به دلیل خاصیت قابض بودن‌اش، منافذ پوست را پاکسازی کرده و چربی اضافی آن را کنترل می‌کند. این امر به جلوگیری از بروز جوش و آکنه کمک می‌کند و پوستی صاف و شفاف را به شما هدیه می‌دهد.استفاده از روغن علف لیمو به تعادل PH پوست کمک می‌کند و از خشکی و یا چرب شدن بیش از حد آن جلوگیری می‌کند. پس می‌توان گفت این روغن می‌تواند نقش تونر را برای شما داشته باشد؛ با استفاده از تونر روغن علف لیمو به طور منظم، می‌توانید چربی پوست خود را کنترل کرده و از فواید دیگر آن برای پوست خود بهره‌مند شوید. برای تهیه این تونر ½ فنجان آب را داخل یک ظرف اسپری کوچک بریزید و سپس 1 قاشق غذاخوری گلاب و 3 قطره روغن علف لیمو اضافه نمایید. در ظرف را محکم ببنید و خوب بهم بزنید و بر صورت تمیز اسپری کنید. بگذارید خشک شود و سپس از یک مرطوب کننده استفاده نمایید.

2. اسکراب ضد سلولیت :

روغن علف لیمو به دلیل خاصیت مدر بودن، می‌تواند به کاهش احتباس آب و صاف شدن سلول‌های چربی که سلولیت را تشکیل می‌دهند کمک کند. همچنین، این روغن با تحریک گردش خون، در دفع سموم و مواد زائد از بدن موثر است. در یک کاسه 1 فنجان شکر قهوه ای، ¼ فنجان روغن زیتون و 7 قطره از این روغن بریزید. همه را به خوبی با هم مخلوط نمایید تا یک اسکراب مناسب بدست آید سپس در یک ظرف در بسته نگهداری کنید. هر یک روز درمیان مقداری از این اسکراب را در حمام بر بدن ماساژ دهید.

استفاده از روغن علف لیمو

3. اسکراب ضد جوش های سرسیاه :

روغن علف لیمو به دلیل خواص ضدمیکروبی، ضدالتهابی و قابض بودن می‌تواند برای درمان جوش‌های سرسیاه مفید باشد. این روغن به پاکسازی منافذ بسته پوست کمک می کند بنابراین جوش های سرسفید را هم از بین می برد. جهت استفاده از روغن علف لیمو برای رفع جوش های سرسیاه کافی است در یک کاسه 2 قاشق غذاخوری نمک دریاچه، 1 قاشق غذاخوری، 2 قطره از این روغن بریزید و خوب بهم بزنید و خیلی آرام با تمرکز بر محل جوش های سرسیاه بر صورتتان ماساژ دهید. از تماس با چشم ها خودداری نمایید. بگذارید این اسکراب برای 10 دقیقه روی پوستتان بماند سپس با آب بشویید. می توانید از این اسکراب 1 تا 2 بار در هفته استفاده نمایید.

4. شامپویی برای موهایی ابریشمی :

می خواهید موهایی ابریشمین و براق داشته باشید؟ از روغن اسانسی علف لیمو استفاده نمایید. این روغن چربی اضافی را از کف سر و موها حذف کرده و موهایی براق و نرم خواهید داشت. همچنین روغن علف لیمو با تغذیه فولیکول‌های مو، به تقویت موها کمک کرده و از ریزش آنها جلوگیری می‌کند. این روغن در ضخیم‌شدن و پرپشت‌شدن موها تاثیر زیادی دارد.کافی است در یک بطری شامپوی خالی ¼ فنجان شامپو بچه بدون بو، ½ فنجان گلیسیرین، 1 قاشق غذاخوری روغن جوجوبا و 9 قاشق قطره روغن علف لیمو اضافه نموده و خوب بهم بزنید و به جای شامپوهای شیمیایی استفاده نمایید.

5. دئودرانت طبیعی علف لیمو :

دئودورانت‌های طبیعی یک جایگزین عالی برای دئودورانت‌های شیمیایی بوده که اغلب حاوی مواد مضر برای پوست هستند. دئودورانت طبیعی علف لیمو بوی تازه و مرکباتی دارد و به طور طبیعی بوی عرق را از بین می‌برد؛ در ضمن برای پوست‌های حساس هم مناسب است. در یک بطری کوچک ½ فنجان آب معدنی، ¼ فنجان گلاب، 4 قطره روغن لیمو، 4 قطره روغن اسانسی اسطوخودوس و 4 قطره روغن شمعدانی ریخته و خوب بهم بزنید و بر زیر بغل اسپری کنید.

6. رایحه درمانی با روغن علف لیمو :

روغن علف لیمو با رایحه تند و مرکباتی که دارد، یکی از روغن‌های اسانسی محبوب در آروماتراپی است. رایحه درمانی با روغن علف لیمو می‌تواند در کاهش اضطراب، استرس و تنش عصبی نقش مهمی داشته باشد. همچنین آروماتراپی با این روغن باعث افزایش تمرکز، بهبود خلق و خو، رفع بی‌خوابی، افزایش روحیه و ایجاد حس شادابی و نشاط می‌شود. این روغن خاصیت ضدعفونی‌کننده دارد و به همین دلیل در جلوگیری از رشد میکروب‌ها و قارچ‌ها موثر است.

بیشتر بخوانیم : تاثیر باورنکردنی آروماتراپی در درمان بی خوابی

  • چند قطره از روغن علف لیمو را در دستگاه بخور یا دیفیوزر بریزید تا در فضای خانه یا محل کار پخش شود.
  •  چند قطره از این روغن را با روغن حامل مانند روغن بادام مخلوط کرده و به بدن خود ماساژ دهید.
  •  چند قطره از روغن ارگانیک علف لیمو را به وان حمام خود اضافه کنید و از حمام معطر و آرامش‌بخش لذت ببرید.
  •  چند قطره از روغن طبیعی علف لیمو را با آب مخلوط کرده و به عنوان اسپری موضعی روی پوست خود بزنید.
استفاده از روغن علف لیمو
  • قبل از استفاده از روغن علف لیمو حتما آن را با یک روغن حامل رقیق کنید.
  • از تماس مستقیم روغن علف لیمو با چشم خودداری کنید.
  • اگر باردار هستید یا شیر می‌دهید، قبل از استفاده از این روغن با پزشک خود مشورت کنید.
  • اگر پوست حساسی دارید، ابتدا روغن را روی قسمت کوچکی از پوست خود تست کنید.

همه آنچه در این مطلب در مورد خواص و کاربردهای روغن علف لیمو گفته شد، از خواص آن برای پوست و مو گرفته تا آروماتراپی، تاثیرگذاری‌اش در گرو اصل بودن روغن است. پس این سوال پیش می‌آید که چگونه روغن اصل علف لیمو را پیدا کرده و تهیه کنیم؟ نگران این موضوع نباشید چون در ادامه به رفع این دغدغه شما هم فکر کرده‌ایم.

بگذارید اینگونه شروع کنیم که، از جمله روغن‌های اصل در جهان روغنی‌هایی هستند که در کشور هند تهیه می‌شوند. شرکت موکشا لایف استایل اتریشی این مهم را درک کرده و تمام محصولات مد نظر برای روغن‌گیری را در این کشور کشت می‌کند و سپس با بهترین دستگاه‌ها روغن‌گیری کرده و به سراسر جهان ارسال می‌کند.

محصولات این شرکت دارای گواهینامه‌های چون گواهینامه GMP بود که تاییدیه سازمان بهداشت جهانی‌ را داشته و در تمام دنیا اعتبار بسیار زیادی دارد.

برای هموطنان ایرانی برند نارین گل افتخار این را دارد که محصولات این شرکت اتریشی را در ایران عرضه کند تا بتوانند از خواص روغن‌های اصل بهره‌مند شوند. پس به خیال آسوده می‌توانید روغن اصل علف لیمو را از این برند تهیه کنید و از خواص این روغن برای پوست، مو و در رایحه‌درمانی شگفت‌زده شوید.

استفاده از روغن علف لیمو برای پوست، مو و آروماتراپی اثبات شده است. چربی پوست با این روغن تنظیم می‌شود و هر گونه لک از جمله جای جوش با آن برطرف می‌شود. پس بی‌جهت نیست که می‌گویند این روغن در روشن کردن پوست موثر است.

کسانی که با شوره سر درگیر هستند و پوست سرشان دچار خارش است، سعی کنند یک شیشه از این روغن را در خانه داشته باشند و با رقیق کردن آن با یک روغن حامل مناسب مانند روغن بادام، پوست سر را با آن ماساژ داده و از شر خارش پوست سر و شوره خلاص شوند.

کسانی که با آروماتراپی ارتباط خوبی دارند هم می­توانند از خواص روغن لیمو در رایحه‌درمانی استفاده کنند و از جمله از خوابی خوش لذت ببرند و با خلق و خویی عالی فعالیت‌های روزانه را انجام دهند.

خرید روغن جوجوبا خالص و ارگانیک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

مراقبت از پوست چرب

نکات مهم در روتین مراقبت از پوست چرب

اگر شما در حال مطالعه این مقاله هستید، حتما دغدغه‌تان مراقبت از پوست چرب بوده و می‌خواهید از مشکلاتی مانند: جوش، آکنه و منافذ باز خلاص شوید. اغلب کسانی که جنس پوست‌شان چرب است از این که همیشه صورت‌شان برق ناشی از چربی دارد، گلایه داشته و اکثریت هم با مشکلات ناشی از آن که همان جوش و آکنه است، دست به گریبانند. اما جای نگرانی نیست؛ این دست از افراد می‌توانند با مراقبت‌های معمولی و روزانه، پوستی صاف و بدون چربی‌های اضافه و سایر مشکلات آن داشته باشند.
ادامه مطلب
تقویت حافظه

چگونه با رایحه درمانی به تقویت حافظه خود کمک کنیم؟

تا به حال شده که با استشمام یک رایحه، خاطره‌ای برای شما زنده شود؟ رایحه‌ها بسیار قوی هستند به‌طوری‌که از قرن‌ها پیش علمی به نام علم رایحه‌ درمانی یا آروماتراپی شکل گرفته و برای بهبود زندگی انسان از جمله تقویت حافظه و افزایش تمرکز افراد از آن استفاده می‌شده است. در این مقاله به اهمیت این علم، تاریخچه آن، روش کار و تاثیر آروماتراپی بر ذهن انسان می‌پردازیم. در انتها چند گیاه کاربردی در این زمینه معرفی خواهند شد.
ادامه مطلب
روغن هسته انگور برای پوست صورت

معجزه روغن هسته انگور برای پوست صورت

اگر پوست صورت شما مستعد جوش است و به دنبال یک راه درمان قطعی برای رفع این مشکل هستید، روغن هسته انگور برای پوست صورت شما مناسب است. این روغن نه تنها جوش و آکنه را از صورت شما محو می‌کند، بلکه اثر بسیار زیادی نیز بر خشکی پوست شما گذاشته و آن را آّ‌ب‌رسانی می‌کند. این روغن شگفت‌انگیز می‌تواند چین و چروک‌های پوست شما را  درمان کند. پس با خرید یک محصول ارگانیک خالص و باکیفیت چند مشکل پوستی شما درمان خواهد شد. در این مقاله به بررسی خواص این روغن برای پوست می‌پردازیم و شما را با یک برند مطمئن آشنا می‌کنیم تا بتوانید با خیال راحت از محصولات آن استفاده کنید. تا انتهای مقاله با ما باشید.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید