سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
محصولات مراقبت از پوست گوشی
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
به قلم نارین‌گل

نکاتی ساده و کلیدی برای مراقبت از پوست حساس

اگر به دلیل داشتن پوست حساس و حساسیت از کرم‌های غیرمعطر و تسکین دهنده استفاده می‌کنید و هنوز از این حساسیت رنج می‌برید بدانید که تنها نیستید ، چون بیش از 40 درصد از افرادی که ما مورد آزمایش قرار دادیم نیز همین مشکل را داشتند . بنابراین می‌بینید که این مشکل تا چه حد فراگیر است .در حقیقت شاید برنامه زیبایی که برای خود طراحی کرده‌اید عامل حساست پوستتان نباشد و عوامل دیگری در بروز این مشکل دخیل باشند . پس نکات ساده زیر را مورد توجه قرار دهید تا شاید مشکلتان برطرف شود .این روش‌ها می‌توانند برای برطرف کردن مشکلات دیگر پوست از جمله اگزما ، پسوریازیس و آکنه نیز مورد استفاده قرار گیرند .

-صابون که عموما برای شستن صورت استفاده می‌شود پوست را بیش از حد خشک می‌کند .پس با یک ماده پاک کننده دیگر صورتتان را بشویید . اما اگر پوست بدنتان نیز حساس است به جای صابون از یک شامپوی بدن ملایم‌تر استفاده کنید .اگر ترجیح می‌دهید با صابون خودتان را بشویید از نوع ارگانیک حاوی گلیسیرین (مرطوب کننده طبیعی که از اکثر صابون‌های تجاری حذف می‌شود) استفاده کنید . صابون تهیه شده از جو نیز می‌توانید به کاهش حساسیت کمک کند . در ضمن برای تسکین بخشیدن سریع به پوستتان می‌توانید مقداری جو در یک کیسه پارچه‌ای بریزید و آن را در زیر دوش آویزان کنید .

-هرگز با آب داغ پوستتان را نشویید. برای شستن دست و صورت خود از آب سرد یا ولرم و برای دوش گرفتن از آب گرم استفاده کنید .

-تا آنجا که می‌توانید از پودر لباسشویی استفاده نکنید . در عوض از پودر صابون ( که دارای مواد پاک کننده طبیعی است ) استفاده نمایید : آن‌ها را در کیسه مخصوص ریخته و در ماشین لباسشویی قرار دهید ، خواهید دید که لباس‌ها را واقعا تمیز می‌کنند . ما در آزمایش‌هایمان متوجه شدیم که لباس‌ها با آبی در دمای 30 درجه سانتیگراد کاملا تمیز می‌شوند . بنابراین توصیه می‌کنیم از دمایی قوی هستند ، استفاده کنید .این کار می‌توانید به بهبود آلرژیتان نیز کمک نماید . از به کار بردن پودرهای لباسشویی دارای عملکردهای بیولوژیکی بپرهیزید چون اغلب موجب حساسیت‌های پوستی می‌شوند .

به جای شامپوهای بدن از روغن‌های حمام استفاده کنید . شما می‌توانید خودتان با روغن‌های پایه ارگانیک و روغن‌های اسانس‌دار آن‌ها را تهیه نمایید .

خرید اینترنتی روغن های اسانسی برای پوست و مو

-هوای اطرافتان را مرطوب نگاه دارید چون هوای خشک پوست را خشک می‌کند . البته رطوبت بیش از حد نیز باعث رشد کپک می‌شود و در هر دو حالت دچار اگزما خواهید شد . بنابراین سطح رطوبت هوا را بر روی 50 درصد تنظیم کنید .شما می‌توانید یک دستگاه مرطوب کننده هوا خریداری نمایید . اگر احساس کردید هوا هنوز خشک است چند ظرف آب نزدیک وسایل گرما بخشتان بگذارید یا لباس‌های شسته شده را بر روی رادیاتورها پهن کنید . این کار به طور چشم‌گیری به افزایش رطوبت هوا کمک می‌کند .

-دمای اتاق یا محل کارتان را پایین نگاه دارید، بدین ترتیب هم هوا زیاد خشک نخواهد شد و هم در مصرف سوخت صرفه‌جویی کرده‌اید .اگر سردتان شد لباس گرمتری بپوشید و به جای یک جا ایستادن و لرزیدن کمی بالا و پایین بپرید و یا برای افزایش جریان خون بدنتان قدم بزنید .

-در معرض دود سیگار قرار نگرید چون هم برای پوست هم برای بقیه اعضای بدنتان ضرر دارد .

اگر از خواندن این مقاله لذت بردید، آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

خواص روغن جوجوبا برای مو

خواص روغن جوجوبا برای مو و پوست

روغن جوجوبا از گذشته‌های دور به عنوان یک روغن بی‌نظیر و فوق‌العاده موثر شناخته شده است. به طوری که خواص روغن جوجوبا برای پوست و مو زبانزد افرادی است که از محصولات بهداشتی و آرایشی ارگانیک استفاده می‌کنند. به خصوص خواص روغن جوجوبا برای مو بسیار معروف است چرا که هم موها را مرطوب می‌کند و هم به رشد آنها کمک می‌کند. این روغن علاوه بر خواص زیادی که برای مو دارد، مژه‌ها و ابروها را تقویت کرده، چین و چروک‌های صورت را از بین می‌برد و در درمان شوره سر نیز بسیار مفید است. در ادامه به بررسی این روغن می‌پردازیم و برای خرید یک محصول مطمئن شما را راهنمایی می‌کنیم.
ادامه مطلب
تک عکس

وقت آن است که خواص روغن های طبیعی شگفت انگیز را بشناسید

اگر شما هم جز کسانی هستید که ماهیانه هزینه زیادی برای مرطوب کننده‌ها می‌کنید و نتیجه مورد نظرتان را نگرفته‌اید و یا علاقه‌مندید که به جای مرطوب کننده‌های شیمیایی از مواد طبیعی استفاده کنید که خواص بسیار بیشتری دارند، حتما لازم است این موضوع را بدانید که روغن‌هایی در طبیعت یافت می‌شوند که خواص بسیار بیشتری برای پوست دارند. اگر راز دست‌یابی به پوستی زیبا را می‌خواهید مقاله را تا انتها بخوانید و برای آشنایی با خواص روغن های طبیعی با ما همراه باشید.
ادامه مطلب
ماساژ درمانی

تأثیر شگفت‌انگیز ماساژ درمانی با آروماتراپی

قطعاً درباره فواید ماساژ و اثرات مثبت آن روی سلامت جسم و روح، زیاد شنیده‌اید. اما چقدر درباره ماساژ درمانی با آروماتراپی، اطلاعات دارید؟ در آروماتراپی یا ماساژ رایحه‌درمانی، ماساژور از روغن‌های گیاهی که دارای رایحه‌های بسیار مطبوعی هستند، برای ماساژ استفاده می‌کند. استفاده از این رایحه‌ها باعث ایجاد احساس آرامش و تسکین اعصاب در فرد می‌شود. همچنین روغن‌های گیاهی که ماساژور از آن‌ها استفاده می‌کند، فواید زیادی برای سلامت پوست و جسم شما دارند. در ادامه مطلب با تأثیرات فوق العاده آروماتراپی بیشتر آشنا شوید.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید