سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
استفاده از روغن درخت چای
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
به قلم نارین‌گل
خرید روغن درخت‌ چای ارگانیک

آموزش روش های استفاده از روغن درخت چای

شاید شما هم جزو آن دسته از افراد باشید که پوست صورت‌تان همیشه جوش می‌زند. احتمالا شما هم درمان‌های مختلف را امتحان کرده‌اید و از آن خسته شده‌اید. با استفاده از روغن درخت چای برای همیشه جوش‌های صورت خود را درمان کنید و زیبایی را به چهره‌تان برگردانید. در این مقاله با خواص این روغن و روش های استفاده از آن آشنا می‌شوید و در انتهای مقاله برای یک خرید مطمئن شما را راهنمایی می‌کنیم.

فهرست مطالبی که در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • روغن درخت چای چگونه تولید می‌شود؟
  • روغن درخت چای چه فوایدی برای پوست دارد؟
  • روغن درخت چای چه فوایدی برای مو دارد؟
  • روش‌های استفاده از روغن درخت چای
  • روغن درخت چای اصل را از کجا تهیه کنیم؟

روغن درخت چای چگونه تولید می‌شود؟

روغن درخت چای از برگ‌های درخت چای استرالیایی تولید می‌شود. این محصول یک روغن اسانسی است که از روش پرس سرد تولید می‌شود. از آنجایی که روغن درخت چای یک روغن اسانسی است نباید به تنهایی استفاده شود. زیرا باعث التهاب پوست می‌شود. برای استفاده از روغن درخت چای باید آن را با یک روغن حامل مناسب ترکیب کنید و آن را روی پوست خود ماساژ دهید. یکی از بهترین روغن‌های حامل برای ساخت محلول ضد جوش روغن هسته انگور است.

روغن درخت چای چه فوایدی برای پوست دارد؟

رفع جوش و آکنه:

استفاده از روغن درخت چای برای درمان جوش صورت توصیه می‌شود. این روغن دارای خواص ضدباکتریایی، ضدقارچی و ضدالتهابی است که باعث می شود یک درمان کامل برای جوش صورت باشد. مهم‌ترین خاصیت این روغن برای رفع جوش صورت ضد باکتری بودن آن است. پوست ما هر روز با باکتری‌ها و میکروارگانیسم‌ها در تماس است. روغن درخت چای به عنوان یک ماده طبیعی با خواصی که دارد قادر است باکتری ها و میکروارگانیسم ها را درمان کند. بنابراین باعث درمان جوش و آکنه می‌شود. فایده دیگر این روغن رفع التهاب پوست است.

وقتی جوش می‌زنید پوست دچار قرمزی و التهاب می‌شود. روغن درخت چای با کاهش التهاب این علائم را برطرف می‌کند. این ویژگی باعث می شود روغن درخت چای به عنوان یک راه حل طبیعی برای درمان جوش و آکنه باشد. همچنین روغن درخت چای می تواند به جلوگیری از تشکیل جوش های جدید و جلوگیری از ایجاد آسیب بیشتر به پوست کمک کند. با استفاده منظم از روغن درخت چای، می توان پوست را تمیز نگه داشت و از ایجاد بستری مناسب برای ایجاد جوش جلوگیری کرد.

استفاده از روغن درخت چای

روشن کردن پوست:

با استفاده از روغن درخت چای پوست شما روشن می‌شود. زیرا روغن درخت چای سلول‌های مرده پوست را از بین برده و لکه‌های تیره را روشن می‌کند. همچنین این روغن میزان چربی پوست را کنترل می‌کند و به عنوان یک درمان طبیعی برای جوش‌ها و لکه‌های آکنه است که باعث تیره شدن پوست می‌شوند. علاوه بر این، روغن درخت چای دارای خواص ضد التهابی قوی است. همان‌طور که می‌دانید التهاب می‌تواند باعث تیرگی و ایجاد لکه‌های تیره بر روی پوست شود. استفاده از درخت چای با رفع التهاب، تیرگی آن را برطرف می‌کند.

رفع اگزما و پسوریازیس:

اگزما یک بیماری پوستی است که با خارش و التهاب پوست همراه است. روغن درخت چای می‌تواند در بهبود این علائم مؤثر باشد. این روغن التهاب و خارش را کم می‌کند. علاوه بر این، خاصیت آنتی‌باکتریال و ضدقارچی آن به ترمیم پوست کمک می‌کند. از طرفی، روغن درخت چای به عنوان یک محرک ایمنی استفاده می‌شود تا جلوی عوارض ناشی از التهاب پوست را بگیرد. این روغن بسیار ملایم و سبک است و باعث بهبود

پوست می‌شود. بهتر است قبل از استفاده از آن، چند قطره را روی بازوی خود ریخته و تست حساسیت انجام دهید. برای درمان اگزما و پسوریازیس لازم است تا به طور منظم از این روغن استفاده کنید تا نتیجه موثری بگیرید.

مرطوب کردن پوست:

معمولا پوست بدن در اثر استفاده زیاد از مواد شوینده و یا قرار گرفتن در مقابل نور شدید خورشید خشک می‌شود. در زمستان نیز اگر در جریان هوای سرد باشید پوست شما خشک می‌شود و نرمی خود را از دست می‌دهد. روغن درخت چای یک آب‌رسان قوی است که لایه‌های پوست را مرطوب کرده و خشکی را برطرف می‌کند. با استفاده از روغن درخت چای خشکی پوست شما لطیف و نرم می‌شود.

استفاده از روغن درخت چای

روغن درخت چای چه فوایدی برای مو دارد؟

رفع شوره سر:

شوره سر معمولا ناشی از رشد بیش از حد قارچ‌ها است. روغن درخت چای می‌تواند قارچ‌ها را از بین ببرد. استفاده از روغن درخت چای شوره سر و خارش ناشی از آن را هم از بین می‌برد. این روغن همچنین دارای خاصیت ضد التهابی است. این محصول به دلیل داشتن ترکیب‌های آنتی‌اکسیدانی تحریکات مرتبط با شوره سر را کاهش می‌دهد. روغن درخت چای همچنین می‌تواند به تقویت رشد مو کمک کند. زیرا درخت چای روغن محافظت کننده‌ای است که از آسیب‌های پوست سر جلوگیری کرده و  به پوست سر کمک می کند تا سالم تر و مرطوب‌تر باشد.

رفع ریزش:

با استفاده از درخت چای می‌توانید موهای خود را تقویت کنید و ریزش آنها را به مقدار زیادی کاهش دهید.  روغن درخت چای دارای خاصیت ضد قارچی است که کمک می‌کند تا عوامل مختلفی که باعث ریزش مو می‌شوند کنترل شوند. این روغن PH پوست سر را متعادل می‌کند و عفونت‌های قارچی را برطرف می‌کند. استفاده از این روغن ریشه موها  را تقویت می‌کند و جلوی ریزش مو را می‌گیرد. از طرفی خاصیت‌ ضد التهابی و ضد باکتری روغن درخت چای از التهاب پوست سر جلوگیری می‌کند که یکی دیگر از دلایل ریزش مو است.

نرم‌کننده:

روغن درخت چای یک روغن ارگانیک است که برای مراقبت از موها و نرم کردن آنها استفاده می‌شود. با استفاده از درخت چای موها ترمیم شده و تقویت می‌شوند. این روغن شامل عناصری مانند ویتامین E، آنتی‌اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب است که بافت مو را تقویت می‌کند و موهای سالم و قوی را حفظ می‌کند. با استفاده منظم از این روغن موهایی به نرمی ابریشم داشته باشید.

روش‌های استفاده از روغن درخت چای

همان‌طور که گفتیم از روغن درخت چای استفاده‌های مختلفی می‌شود. در ادامه به چند مورد از آنها اشاره می‌کنیم:

درمان جوش ها با روغن درخت چای :

یکی از خواص روغن درخت چای درمان جوش است. بر اساس یک تحقیق استرالیایی یک ترکیب حاوی 5 درصد روغن درخت چای به اندازه کرم‌ها و داروهای شیمیایی داروخانه‌ای در درمان آکنه و جوش موثر است. چند قطره روغن درخت چای را با روغن هسته انگور مخلوط کنید و روزانه یک تا دو بار پس از شست و شوی صورت بر آن بمالید. حواستان باشد که بیش از حد از روغن درخت چای استفاده نکنید. با اینکه روغن درخت چای از پرواکسید بنزولین ملایم‌تر است می‌تواند پوست را خشک کند. بنابراین باعث می‌شود پوست چربی بیشتر تولید کند و در نتیجه جوش‌ها بیشتر شوند. اگر از روغن درخت چای روی صورت‌تان استفاده می‌کنید از نور دوری کنید چون پوست را در مقابل نور حساس می‌کند. در ادامه شما را با روش‌های دیگر استفاده از روغن درخت چای‌ آشنا می‌کنیم.

استفاده از روغن درخت چای

پاک کردن آرایش:

برای پوست های خشک ¼ فنجان روغن دانه خیار را با 10 قطره روغن درخت چای مخلوط نمایید و در جای خشک و خنک نگهداری کنید. برای استفاده روی یک پنبه مقداری از این ترکیب را بریزید و برای پاک کردن آرایش روی کل صورت بکشید. سپس با آب گرم بشویید و بعد از آن از تونر استفاده نمایید.

درمان پوسته پوسته شدن پوست اطراف ناخن ها:

ترکیب زیر از روغن درخت چای به نرم کردن پوست اطراف ناخن ها کمک می کند. روغن درخت چای خواص ضد قارچی دارد. روغن اسطوخودوس خواص ضد التهاب و التیام بخش دارد. به 1 قطره روغن جوجوبا، 1 قطره روغن آووکادو، 10 قطره روغن درخت چای، 10 قطره روغن اسطوخودوس برای این ترکیب نیاز دارید.

روغن جوجوبا و روغن آووکادو را در یک ظرف شیشه ای تیره ریخته و سپس روغن درخت چای و روغن اسطوخودوس را اضافه نمایید و خوب بهم بزنید. هر شب قبل از خواب مقداری از روغن را روی ناخن ها و انگشت ها ماساژ دهید.

روغن درخت چای اصل را از کجا تهیه کنیم؟

بسیاری از افراد برای تهیه روغن‌های ارگانیک به عطاری‌ها مراجعه می‌کنند. در صورتی که کیفیت روغنی که شما استفاده می‌کنید بسیار مهم است و اثر مستقیمی بر روی سلامتی شما دارد. بنابراین لازم است تا یک روغن باکیفیت را برای استفاده روزانه خود تهیه کنید. تشخیص روغن اصل برای افراد غیرمتخصص کار دشواری است. بنابراین بهتر است تا با توجه به نام برند و پیشینه آن روغن مورد نیاز خود را تهیه کنید. برندهایی که گواهینامه بین‌المللی دریافت کرده‌اند قطعا از اعتبار بیشتری برخوردارند و کیفیت محصولات آنها بالاتر است. ما به شما توصیه می‌کنیم تا از برند نارین گل خرید کنید. زیرا نارین گل چند گواهینامه بین‌المللی دارد و از اعتبار بالایی برخوردار است. تمامی محصولات نارین گل زیر نظر شرکت موکشا و بدون استفاده از کود شیمیایی تهیه می‌شود.

سخن پایانی

همان‌طور که گفتیم با استفاده از روغن درخت چای می‌توانید مشکلاتی مانند جوش و آکنه را برطرف کنید. همچنین این روغن خواص دیگری نیز برای پوست شما دارد. این روغن پوست را روشن می‌کند و اگزما را از بین می‌برد. این روغن علاوه بر اینکه جوش‌ها را درمان می‌کند، برای پاک کردن آرایش و درمان پوست اطراف ناخن نیز استفاده می‌شود. به شما توصیه می‌کنیم برای تهیه این روغن به نارین گل مراجعه کنید. تمامی محصولات نارین گل قابل بازیافت هستند و در تولید این محصولات از کود شیمیایی استفاده نمی‌شود. تمامی محصولات زیر نظر مستقیم شرکت موکشا تولید می‌شوند. این محصولات تست حیوانی ندارند. شرکت نارین ‌گل تنها نماینده شرکت موکشا Moksha اتریش در خاورمیانه است. تمامی محصولات نارین‌ گل گواهینامه ارگانیک از آمریکا و هند و تاییدیه سازمان بهداشت جهانی دارند.

خرید روغن درخت چای ارگانیک

خرید روغن هسته انگور ارگانیک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید