سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
استفاده از روغن نارنگی
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
به قلم نارین‌گل
خرید روغن نارنگی ارگانیک

آموزش نحوه استفاده از روغن نارنگی

حتما شما هم از عطر و رایحه نارنگی لذت می‌برید. عطر این میوه همه ما را به یاد روزهای اول پاییز می‌اندازد. نارنگی رایحه مرکباتی و تلخ دارد که در صنعت عطرسازی از آن زیاد استفاده می‌شود. همچنین از رایحه این گیاه برای آروماتراپی یا رایحه درمانی استفاده می‌کنند. در این مقاله درباره رایحه درمانی و اثر آن بر جسم و ذهن صحبت می‌کنیم و روش‌های استفاده از روغن نارنگی در رایحه درمانی را یاد می‌گیریم. همچنین برای خرید روغن نارنگی اصل شما را راهنمایی می‌کنیم.

فهرست مطالبی که در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • روغن نارنگی چیست و چگونه تولید می‌شود؟
  • آروماتراپی چیست؟
  • تاریخچه آروماتراپی چیست؟
  • روغن آروماتراپی چیست؟
  • ماساژ آروماتراپی چیست؟
  • خواص آروماتراپی روغن نارنگی چیست؟
  • نحوه استفاده از روغن نارنگی برای آروماتراپی چگونه است؟
  • روغن نارنگی اصل را از کجا تهیه کنیم؟

روغن نارنگی چیست و چگونه تولید می‌شود؟

روغن نارنگی از میوه نارنگی تولید می‌شود به این صورت که ابتدا میوه‌های سالم را از سایر میوه‌ها جدا می‌کنند. گاهی این برداشت با دست انجام می‌شود و گاهی با دستگاه‌های اتوماتیک میوه‌ها جدا می‌شوند. پس از برداشت پوست میوه را از آن جدا می‌کنند و طی یک فرایند شیمیایی تحت فشار با دمای کم قرار می‌دهند. به این صورت با استفاده از روش پرس سرد روغن‌ نارنگی از آن جدا می‌شود. در این روش به دلیل اینکه از حرارت کمی استفاده می‌شود، کیفیت این روغن حفظ شده و تمامی خواص خود را نگه می‌دارد. این روغن رایحه مرکباتی، شیرین و خنک دارد و در بسیاری از عطرهای ارگانیک استفاده می‌شود. یک کاربرد بسیار زیاد روغن نارنگی، استفاده از آن در آروماتراپی است. در ادامه مقاله درباره آروماتراپی و کاربردهای آن توضیح می‌دهیم. همچنین با نحوه استفاده از روغن نارنگی بیشتر آشنا می‌شوید.

خرید روغن نارنگی ارگانیک

آروماتراپی چیست؟

آروماتراپی از دو واژه آروما به معنی رایحه و تراپی به معنی درمان تشکیل شده است. در این روش از رایحه گیاهان ارگانیک برای درمان استفاده می‌شود. آروماتراپی در واقع یک گیاه‌درمانی است. بسیاری از گیاهان عطر ویژه‌ای دارند. این رایحه خواصی دارد که برای بسیاری از دردهای روحی و جسمی مفید است. بنابراین از این رایحه به شیوه‌های مختلف برای درمان استفاده می‌شود. رایحه‌درمانی کیفیت سلامتی جسمی و ذهنی فرد را زیاد می‌کند. در این روش از هیچ ماده شیمیایی استفاده نمی‌شود و تمامی روغن‌ها طبیعی هستند. بنابراین در بین افراد بسیار پرطرفدار است. همچنین این روش عوارضی برای افراد ندارد.  به طور مثال بسیاری از گیاهان رایحه‌ای دارند که استرس را کم می‌کند. بعضی دیگر برای مشکلات خواب موثر هستند. برخی دیگر بر روی دردهای جسمانی مانند استخوان درد اثر می‌گذارند. به طور کلی می‌توان گفت که آروماتراپی فواید زیر را دارد:

  • کاهش درد
  • بهبود خواب
  • کاهش استرس و بی‌قراری
  • درمان سردرد و میگرن
  • رفع درد مفاصل

روش‌های استفاده از این گیاهان متفاوت است. در این مقاله درباره استفاده از روغن نارنگی صحبت می‌کنیم و روش‌های گوناگون استفاده از آن را بررسی می‌کنیم.   

استفاده از روغن نارنگی

تاریخچه آروماتراپی چیست؟

انسان ها هزاران سال است که از رایحه درمانی برای درمان مشکلات خود استفاده می‌کنند. تمدن‌های باستانی در چین، هند، مصر و جاهای دیگر گیاهان معطر را در رزین‌ها، مومیایی‌ها و روغن‌ها با یکدیگر ترکیب می‌کردند. این مواد طبیعی هم برای اهداف پزشکی استفاده می‌شده و هم اهداف مذهبی داشته است. این گیاهان فواید جسمی و روانی بر بدن فرد داشته‌اند. هر چند که احتمالا در ایران هم از گذشته‌های دور از تقطیر گیاهان استفاده می‌شده ولی در قرن دهم مدارکی در این مورد ثبت شده است. همچنین در قرن شانزدهم در آلمان نیز از تقطیر گیاهان برای استفاده از روغن آنها در آروماتراپی استفاده می‌شده است.

پزشکان فرانسوی نیز در قرن نوزدهم به فواید آروماتراپی در درمان بیماری‌ها پی بردند. اصطلاح «آروماتراپی» توسط یک عطرساز و شیمیدان فرانسوی، رنه موریس گاتفوسه در کتابی که در مورد این موضوع در سال 1937 منتشر شد، ابداع شد. او قبلاً خاصیت درمانی اسطوخودوس را در درمان سوختگی کشف کرده بود. در این کتاب استفاده از روغن‌های ارگانیک در درمان بیماری‌ها مورد بحث قرار گرفته و مدارکی ارائه می‌دهد که روغن این گیاهان اثر بی‌نظیری بر مشکلات جسمی و روانی افراد دارند. از این زمان بود که استفاده از گیاهان ارگانیک به مرور جایگزین داروهای شیمیایی شد و مردم تمایل بسیاری برای استفاده از گیاهان در درمان بیماری‌ها پیدا کردند.

روغن آروماتراپی چیست؟

روغن‌های آروماتراپی انوع گوناگونی دارند که هر کدام ویژگی خاص خود را دارد. این روغن‌ها اثر متفاوتی بر بدن می‌گذارند. روغن‌های آروماتراپی را می‌توانید در دستگاه اسانس‌سور بریزید و از رایحه آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید این روغن‌ها را برای ماساژ روی بدن استفاده کنید. پیش از استفاده از این روغن‌ها در نظر داشته باشید که حتما آن را بر روی بخش کوچکی از بازوی خود برای چند دقیقه تست کنید. زیرا ممکن است به آن حساسیت داشته باشید. بنابراین پیش از تست حساسیت هیچ‌گاه از روغن‌های ارگانیک استفاده نکنید. توصیه می‌شود که خانم‌های باردار و شیرده به هیچ عنوان بدون مشورت پزشک خود از این روغن‌ها استفاده نکنند.

ماساژ آروماتراپی چیست؟

ماساژ درمانی یکی از روش‌هایی است که به افراد کمک می‌کند تا تنش‌های روزانه را پشت سر بگذارند و روحیه بهتری داشته باشند. این ماساژ بر روی سیستم عصبی کل بدن اثر گذاشته و آن را بهبود می‌دهد. رایحه‌ها بر روی قسمت‌های مختلف بدن مانند مغز، سیستم عصبی و حافظه اثر متفاوتی می‌گذارند. هدف از ماساژ این است که آرامش و تمرکز را به بخش‌های مختلف بدن برگرداند. رایحه‌ها می‌توانند حافظه را تقویت کنند و عملکرد سیستم عصبی را بهبود دهند. در ادامه درباره نحوه استفاده از روغن نارنگی در ماساژ درمانی صحبت می‌کنیم.

خواص آروماتراپی روغن نارنگی چیست؟

روغن نارنگی ضد استرس و آرام‌بخش است. بنابراین اگر به دلیل زندگی در شهرهای بزرگ، استرس و اضطراب دارید و یا شغل شما به گونه‌ای است که آرامش ذهنی ندارید به شما توصیه می‌کنیم از این روغن برای آرامش بیشتر استفاده کنید. رایحه این روغن به شما کمک می‌کند تا روحیه شادی داشته باشید و افسرده نشوید. همچنین این رایحه خواب شما را آرام و عمیق می‌کند و باعث می‌شود تا خستگی یک روز پرکار از بدن شما بیرون بیاید.

استفاده از روغن نارنگی

نحوه استفاده از روغن نارنگی برای آروماتراپی چگونه است؟

همان‌طور که گفتیم روغن نارنگی را به شیوه‌های مختلف استفاده می‌کنند. در اینجا به 3 روش استفاده از این روغن اشاره می‌کنیم:

از این روغن می‌توانید برای درمان سردرد استفاده کنید. به این صورت که 3 قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین و 10 قطره روغن نارنگی را با هم مخلوط کنید و کف سر و روی پیشانی ماساژ دهید. سپس یک حوله گرم دور سر خود بپیچید و بعد از نیم ساعت آن را بشویید.

برای اینکه از رایحه روغن نارنگی استفاده کنید، 2 تا 5 قطره روغن را در دستگاه دیفیوزر یا اسانس‌سور بریزد و آن را روشن کنید. رایحه نارنگی در همه فضای اتاق پخش می‌شود.

چند قطره از روغن نارنگی را در آب حل کرده و در یک ظرف اسپری بریزید. سپس آن را به خوبی هم زده و در هوا اسپری کنید. پیش از شروع مدیتیشن و یوگا می‌توانید چند بار آن را در هوا اسپری کنید. با استفاده از این روغن تمرکز و آرامش شما هنگام تمرین بیشتر می‌شود.

روغن نارنگی اصل را از کجا تهیه کنیم؟

برای تهیه روغن‌های ارگانیک لازم است تا از کیفیت و اصل بودن آن مطمئن باشید. اگر کیفیت روغن‌های ارگانیکی که استفاده می‌کنید پایین باشد نه تنها اثر مثبتی بر بدن شما نمی‌گذارد، بلکه باعث می‌شود تا مشکلاتی برای سلامتی شما ایجاد شود. زیرا روغن‌های ارگانیک تاثیر مستقیمی بر بدن ما دارند. پس لازم است حتما باکیفیت باشند. همان‌طور که گفتیم با استفاده از روغن نارنگی می‌توانید استرس را از خود دور کنید و آرامش داشته باشید. همچنین این روغن خواب شما را تنظیم می‌کند. روغن نارنگی از طریق پرس سرد تولید می‌شود و تمامی خواص آن حفظ می‌شود.

ما به شما توصیه می‌کنیم تا از روغن نارنگی نارین گل استفاده کنید. زیرا این برند سابقه درخشانی در تولید روغن‌های ارگانیک دارد. همچنین تمامی محصولات این شرکت بدون استفاده از کودهای شیمیایی تولید می‌شوند. شرکت نارین گل چند گواهینامه بین‌المللی دارد که نشان می‌دهد این شرکت محصولاتی با کیفیت تولید می‌کند و مراحل بسیار دشوار دریافت گواهینامه بین‌المللی را با موفقیت گذرانده است. استفاده از محصولات برند نارین گل کیفیت بالا را برای شما به ارمغان می‌آورد.

استفاده از روغن نارنگی
سخن پایانی

همان‌طور که گفتیم روغن نارنگی برای آروماتراپی استفاده می‌شود و اثر مثبتی بر مشکلات روحی و روانی دارد. این روغن استرس و اضطراب را از فرد دور می‌کند و باعث می‌شود فرد از نظر جسمی و روحی آرام شود. همچنین خواب را عمیق می‌کند و باعث می‌شود فرد خواب آرامی داشته باشید تا تنش‌ها از او دور شود. همچنین درباره استفاده از روغن نارنگی صحبت کردیم. شما هم می‌توانید این روغن را در دستگاه اسانس‌سوز بریزید و هم آن را همراه با آب در هوا اسپری کنید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا این روغن را از برند نارین گل تهیه کنید. این برند سابقه بسیار خوبی در تولید روغن‌های ارگانیک دارد. تمامی محصولات نارین‌ گل گواهینامه ارگانیک از آمریکا و هند، تاییدیه سازمان بهداشت جهانی و عدم تست حیوانی دارند. نارین گل تنها نماینده شرکت موکشا Moksha در خاورمیانه است. همچنین تمام محصولات نارین گل قابل بازیافت هستند.

خرید روغن نارنگی ارگانیک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

خواص روغن سنجد تلخ

خواص روغن سنجد تلخ و فواید شگفت انگیزش

روغن سنجد تلخ یک روغن همه فن حریف است. خواص روغن سنجد تلخ هم برای موها و هم برای پوست شما ثابت شده است. چه چیزی بهتر از یک محصول ارگانیک که بتواند بسیاری از مشکلات پوست و موی شما را برطرف کند؟ این روغن بی‌اغراق برای پوست و موی شما معجزه می‌کند. در این مقاله با فواید این روغن برای پوست و مو آشنا می‌شوید و سپس برای یک خرید مطمئن شما را راهنمایی می‌کنیم تا بتوانید با خیال راحت از یک روغن باکیفیت و خالص استفاده کرده و از فواید آن لذت ببرید.  
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید