سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
بنر محصولات مراقبت ازموگوشی
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
به قلم نارین‌گل

رازهایی برای داشتن موهای سالم ، از تغذیه تا ماساژ

وضعیت موهای شما در حقیقت نشان‌دهنده وضعیت سلامت جسم و روحتان است . اگر استرس داشته باشید موهایتان درخششی نخواهد داشت . در اینجا روش‌هایی را (چه درونی و چه بیرونی) برای داشتن موهای سالم ارائه کردیم .

جای تعجب دارد که بتوانیم با فکر کردن به تعداد عواملی که بر موهایمان تاثیر می‌گذارد ، از عوامل معمول مثل تغذیه نامناسب ، کمبود خواب و ننوشیدن آب کافی گرفته تا اختلالات هورمونی و داشتن احساس بد نسبت به خود ( که البته این احساس با فکر کردن به تنها گزینه یعنی پنهان کردن موها بدتر هم می‌شود ) حال خوبی داشته باشیم .

به هر حال یک وقت به خودمان می‌آییم که موهایمان مرده است .پس سالم نگهداشتن پوست سر (فولیکول) بسیار اهمیت دارد .حال ببینیم چه کارهایی می‌توانیم برای داشتن موهای سالم و پوست سرمان انجام دهیم .

تغذیه فولیکول‌ها

مو از پروتئینی به نام کراتین ساخته شده ( که در ناخن و پوست هم وجود دارد ) و همانطور که می‌دانید باید با استفاده از یک رژیم غذایی مملو از پروتئین ، ویتامین و موادمعدنی تغذیه شود . البته این به آن معنا نیست که هر روز یک استیک بزرگ بخورید –گرچه خوردن کمی گوشت قرمز کم چرب(دو بار در هفته) آهن کافی را به بدنتان می‌رساند که برای مو بسیار مفید است-بلکه باید روزانه مقدار مناسب پروتئین را به بدنتان برسانید . بنابراین توصیه‌های غذایی متخصص تغذیه ، کارتین مارسدن ، را که در زیر آمده برای داشتن موهای سالم به کار ببندید :

-استفاده از ماهی‌های چرب تازه (ماهی آزاد ، ماکرل ، قزل‌آلا ، ماهی تن ، ماهی حشینه ، ساردین...) مقدار فراوان سبزیجات اُرگانیک تازه (به خصوص سبزیجات تیره ) سالاد و میوه ( به ویژه انجیر و خرما) ، (زیتون ، شاهدانه ، گردو ) ، دانه‌های خوراکی ( دانه آفتابگردان ، کدو و کنجد ) ، غلات خاص (برنج قهوه‌ای و جو ) ، سبزیجات دریایی ( جلبک دریایی ، ...)

-روزی هشت لیوان آب خالص بین وعده‌های غذا بنوشید .

-از مصرف زیاد موادغذایی مثل شیرگاو یا پنیر ( به خصوص اگر موهایتان شوره می‌زند) شکر ، نمک ، کافئین ، روغن‌های اشباع و هیدروژنه و غذاهای فرآوری خودداری کنید .

و لطفا سیگار نکشید ، چون سیگار کشیدن موهایتان را خشک و بدبو می‌کند.

برای داشتن موهای سالم فشار را از روی موهایتان بردارید

پوست سر ، گردن و شانه‌هایتان را ماساژ دهید .گرفتگی و تنش در این نواحی می‌تواند جریان خون و سلامت پوست سر تاثیر بگذارد . به طور ایده‌‌آل شما دلتان می‌خواهد پوست سرتان مثل پوست صورتتان قابل حرکت باشد –همین الان امتحان کنید ، اگر تنش یا استرس داشته باشد نمی‌توانید آن را حرکت دهید . همه می‌توانند سر و گردنشان را ماسا‌ژ دهند و ما مطمئنیم که عاشق این کار خواهید شد . ما که به این کار خو گرفته‌ایم(ماساژ سریعترین راه درمان سردرد است که انرژی دوباره‌ای به انسان می‌دهد.)در ضمن سلول‌های مرده را سست می‌کند و طبق گفته بعضی از آقایان باعث رشد مو حتی در نواحی فاقد مو می‌گردد(البته هزاران سال است که ماساژ در هندوستان یک عمل استاندارد است )

استرس را کنترل کنید و با استفاده از تمرین تنفس منظم به خود آرامش دهید .

ما سوگند یاد می‌کنیم که شما می‌توانید با تمرینات منظم به ویژه پیاده‌روی ، دوچرخه سواری و یوگا خودتان را آرام نموده و سرحال آورید . می‌دانید عامل مشترک کدام است ؟ تنقس صحیح و زندگی در لحظه. این‌ها ارزش امتحان کردن را دارند .دکتر اندرو ویل به همه توصیه می‌کند در سراسر عمرشان روزانه دو بار تمرین تنفسی را انجام دهند . او می‌گوید :«قبل از واکنش نشان دادن به هر مسئله ناراحت کننده ، با آگاهی از احساس تنش در درونتان ، و در هنگام بی‌خواب شدن از این تکنیک استفاده کنید.»

تمرین تنفس آرام‌بخش 8-7-4 زیر بسیار آسان است و انجام دادنش وقت کمی می‌گیرد . در ضمن هیچگونه تجهیزاتی نیاز ندارد و می‌تواند در هر مکانی انجام شود . گرچه می‌توانید این تمرین را با هر وضیعت نشستن انجام دهید اما در شروع صاف نگهداشتن کمر بهترین روش است .

بیشتر بخوانید: 4 شیوه افزایش اثربخشی تمرین‌های یوگا با آروماتراپی

اما فقط وضعیت نگهداشتن زبان اندکی دشوار است .شما باید در تمام مدت تمرین نوک زبانتان را درست پشت لبه لثه دندان‌های بالا نگه دارید. عمل بازدم را از طریق دهان و اطراف زبان انجام دهید .این کار ابتدا ممکن است عجیب به نظر برسد اما به زودی برایتان عادی می‌شود . اگر در هنگام بازدم کمی لب‌هایتان را غنچه کنید بهتر است .

-هوا را کاملا از طریق دهانتان با صدا خارج کیند .

-دهانتان را ببندید و با چهار شماره دم را از طریق بینی انجام دهید .

-تا هفت شماره تفس‌تان را نگهدارید .

-هوا را بطور کامل طی هشت شماره با صدا از طریق دهان خارج سازید .

-این عمل را چهار بار تکرا کنید .مقدار زمانی که برای هر مرحله مصرف ‌می‌کنید اهمیت ندارد ، آنچه مهم است نگهداشتن نسبت 8-7-4 است .اگر در نگهداشتن نفس مشکل دارید تمرین را با سرعت بیشتری انجام دهید اما نسبت 8-7-4 را برای سه مرحله نگه دارید . شما می‌توانید با تمرین مداوم همه مراحل را با سرعت کمتری اننجام دهید و به تنفس عمیق‌تر عادت کنید .

بیشتر بخوانید: آروماتراپی ( رایحه درمانی ) چیست؟

روش‌های از بین بردن شوره سر و داشتن موهای سالم

متخصصان پیشنهاد می‌کنند برای از بین بردن شوره یا دیگر مشکلات پوست سر از خوردن محصولات مخمر شده ، مرکبات و نیز کافئین ، الکل ، نمک و شکر زیاد خودداری کنید. کسانی که پوست و موهایی خشک دارند باید مقدار فراوانی ماهی‌های چرب را در رژیم‌شان بگنجانند و یا از یک مکمل روغن ماهی استفاده کنند .

اگر از خواندن این مقاله لذت بردید، آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

 

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

علت ریزش مو

علت ریزش مو وهر آنچه باید درباره آن بدانید

همه ما دوست داریم موهایی پرپشت و زیبا داشته باشیم و در راستای رسیدن به این هدف کارهای متنوعی انجام می‌دهیم. از جمله مصرف مواد مغذی برای سلامت و زیبایی موها، مصرف داروهای مکمل، استفاده از ماسک‌های مو و محصولات مراقبتی و مواردی از این دست. مشکل زمانی پیش می‌آید که ریزش موها به طور غیرمعمول اتفاق می‌افتد و علت ریزش مو به یک علامت سوال تبدیل می‌شود. سبک زندگی، وراثت و ابتلا به برخی از بیماری‌ها، عوامل مهم و تأثیرگذار بر وضعیت موها به شمار می‌روند.
ادامه مطلب
درمان چاکرای پنجم

پاکسازی و درمان چاکرای پنجم (چاکرای گلو)

چاکرای گلو در ناحیه سیب آدم قرار دارد. در صورتیکه این چاکرا در تعادل نباشد روابط بین فردی شما موثر و جدی نخواهد بود و در برقراری ارتباط با دیگران با مشکل روبرو خواهید بود. هم چنین چاکرای گلو اگر تیره شده باشد شما نمی توانید با اعتماد به نفس و رسا صحبت کنید و حرفتان را بزنید. از مراقبه تا رایحه درمانی راه هایی بسیاری وجود دارد که به شما کمک می کند چاکرای پنجم خود را پاکسازی کرده و به تعادل برسانید.
ادامه مطلب
فواید روغن آووکادو

آشنایی با مهمترین فواید روغن آووکادو

معمولا با شروع فصل سرما، پوست و مو خشک می‌شوند. کسانی که با این مشکل مواجه هستند، با شروع فصل پاییز نیاز دارند که بیشتر به خود رسیدگی کنند. یکی از مهم‌ترین فواید روغن آووکادو این است که پوست و مو را آبرسانی می‌کند و رطوبت کافی را به آنها می‌رساند. بنابراین خشکی پوست و مو به مرور از بین می‌رود و حس بهتری به شما می‌دهد. روغن آووکادو خواص دیگری نیز برای پوست و مو دارد که در این مقاله با آنها بیشتر آشنا می‌شوید. در این مقاله از خواص این روغن می‌گوییم و در انتهای مقاله برای خرید این روغن شما را راهنمایی می‌کنیم.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید