سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
فواید روغن هسته انگور
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
به قلم نارین‌گل
خرید روغن هسته انگور ارگانیک

فواید روغن هسته انگور ، که می تواند پوستی زیبا و بدنی سالم به شما هدیه دهد .

فواید روغن هسته انگور بی‌شمار است، این روغن می‌تواند از بروز سرطان پیشگیری کند.  روغن هسته انگور حاوی انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی ،پروتئین‌ها ، چربی‌ها ، کربوهیدرات‌ها و آنتی اکسیدان‌ها است. روغن هسته انگور، در شرایط تحت فشار سرد هسته‌های انگور به‌دست می‌آید. در دنیا از این روغن استفاده‌های فراوانی می شود . در این مقاله با فواید این روغن آشنا می‌شویم و در ادامه برای خریدی مطمئن شما را راهنمایی می‌کنیم.

فهرست مطالبی که در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • فواید روغن هسته انگور برای سلامتی
  • فواید روغن هسته انگور در پخت و پز
  • فواید روغن هسته انگور برای پوست و مو
  • تولید روغن هسته انگور در کارخانه‌های داخلی هم انجام می‌شود ؟
  • چرا روغن هسته انگور از گران‌ترین روغن‌های دنیاست ؟
  • روغن هسته انگور را می‌توان برای پخت و پز هم استفاده کرد ؟
  • مصرف روغن هسته انگور در کشورهای دیگر هم مانند ایران ، محدود است ؟
  • تفاوت روغن هسته انگور با باقی روغن‌های گیاهی در چیست ؟

روغن هسته انگور دارای مقادیر فراوانی ویتامین E، F و نیز مواد معدنی مانند روی، پتاسیم، مس، کلسیم، فسفر، منیزیم، آهن و سلنیوم است. روغن هسته انگور سرشار از پرآنتوسیاندین است. این ماده ترکیبی است که دارای آنتی‌اکسیدان‌های فراوانی بوده و 50 برابر موثرتر از ویتامین E و 20 برابر قوی‌تر از ویتامین C است. آنتی اکسیدان‌ها در پوست و هسته‌های انگورهای سیاه و قرمز وجود دارند .

فواید روغن هسته انگور برای سلامتی

این روغن خواص بسیاری دارد و می تواند به تسکین رگ‌های واریسی و عروق عنکبوتی کمک کند، از بروز سرطان پیشگیری کند و سنروم پیش از قاعدگی را کاهش داده و از بروز حفره‌های دهانی پیشگیری کند .

همچنین دارای خواص ضد التهابی ، ضد آلرژی و ضد سرطانی می‌باشد . از این روغن برای درمان آکنه ،درماتیت ، آفتاب سوختگی و لکه‌های ناشی از بروز سن ، دیابت ، فشار خون بالا ،آرتریت رومائید ، آب مروارید ، دژنراسیون ماکولاتر و چین و چروک‌های پوست استفاده می‌شود. این روغن علاوه بر موارد فوق ، خاصیت ضدعفونی‌کننده نیز دارد و برای پوست دور چشم مفید است. باور این که این محصول طی قرن‎ها به عنوان محصولی زائد در نظر گرفته می‌شد دشوار است .

فواید روغن هسته انگور

فواید روغن هسته انگور در پخت و پز

این روغن دارای نقطه دود بالایی است. یعنی روغنی است که قبل از این که سطح آن تولید دود کند، بتوان تا درجه بالایی آن را حرارت داد. روغن هسته انگور نه تنها دارای خواص فوق است، بلکه از طعم بسیار مطبوعی نیز برخوردار است. مقدار مصرف توصیه شده این روغن در روز 25-45 گرم می باشد که معادل 4-2 قاشق غذاخوری در روز است. از این روغن در موارد مختلفی مانند تهیه سالاد، خواباندن انواع گوشت و مایونزهای خانگی استفاده می‌شود .

روغن هسته انگور جزو گران قیمت‌ترین روغن‌های موجود درقفسه فروشگاه‌های مواد غذایی است‌. روغن هسته انگور بیشتر در کشورهایی که این میوه کشت می‌شود مانند فرانسه تولید و به مصرف می‌رسد . این روغن به دلیل قیمت بالا ، نتوانسته جای خودش را بین مردم کشور ما به خوبی باز کند. اما خیلی‌ها معتقدند فواید روغن هسته انگور به قیمت بالایش می‌چربد و به دلیل همین خواص است که باید آن را در سبد غذایی خانواده گنجاند .

فواید روغن هسته انگور برای پوست و مو

روغن هسته انگور برای پوست و مو بسیار مفید است. این روغن معمولا برای رفع جوش استفاده می‌شود، ولی فواید دیگری نیز دارد. مثلا روغن هسته انگور برای دور چشم نیز استفاده می‌شود. همچنین این روغن یک آبرسان قوی است و برای رفع چروک‌های پوست نیز توصیه می‌شود. ویتامین E و اسیدهای چرب زیادی در این روغن وجود دارد. پس این محصول جوان‌ساز است. در ادامه با برخی از فواید این روغن برای پوست و مو آشنا می‌شویم:

روغن هسته انگور برای تیرگی دور چشم: برای رفع تیرگی دور چشم از روغن هسته انگور استفاده کنید. آن را به دور چشم بزنید و کمی ماساژ دهید. روغن هسته انگور برای سیاهی دور چشم اثری فوق‌العاده دارد.

روغن هسته انگور برای رفع جوش صورت: این روغن خاصیت ضدمیکروبی دارد. بنابراین اگر این روغن را روی پوست صورت بمالید، از نفوذ میکروب‌ها به عمق پوست جلوگیری می‌کند. بنابراین پوست صورت سالم مانده و جوش نمی‌زند.

روغن هسته انگور برای چروک صورت: از فواید روغن هسته انگور رفع چروک پوست است. این روغن با رادیکال‌های آزاد پوست مبارزه می‌کند. بنابراین اسیدهای چرب امگا 6 موجود در این روغن آسیب‌های پوستی را از بین می‌برند و چروک‌ها را رفع می‌کنند.

روغن هسته انگور برای درمان جوش کف سر: روغن هسته انگور را در کف سر خود ماساژ دهید تا جوش و خارش کف سر از بین برود. ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در این روغن باعث سلامتی پوست کف سر می‌شود.

روغن هسته انگور برای درمان شوره سر: روغن هسته انگور باعث می‌شود تا پوست مرده کف سر نرم شده و سپس جدا شود. بنابراین روغن هسته انگور برای درمان شوره سر بسیار مفید است. همچنین این روغن رطوبت کف سر را تامین می‌کند و از خشک شدن پوست کف سر جلوگیری می‌کند.

فواید روغن هسته انگور

تولید روغن هسته انگور در کارخانه‌های داخلی هم انجام می‌شود ؟

در حال حاضر بله. تا چندی پیش روغن هسته انگور را وارد می‌کردیم ولی مدت محدودی است که یکی از کارخانه‌های تولید آب میوه، پس از استفاده از انگورهای هسته‌دار برای تولید انواع نوشیدنی ، هسته آنها را جدا و روغن هسته انگور ایرانی تهیه می‌کند. کیفیت این روغن مانند روغن‌های خارجی است و در فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی هم می‌توان آن را با برند ایرانی پیدا کرد .

چرا روغن هسته انگور از گران‌ترین روغن‌های دنیاست ؟

فواید روغن هسته انگور بسیار زیاد است. اما گرانی این روغن به این دلیل است که تولیدکنندگان برای تهیه یک شیشه روغن به تعداد بسیار زیادی هسته انگور نیاز دارند. از آنجا که انگور به اندازه دانه سویا، آفتابگردان یا حتی میوه زیتون کشت می‌شود و فراوان نیست، هزینه‌های تولید این روغن خیلی بیشتر از سایر روغن‌هاست. بنابراین تولیدکننده مجبور است برای داشتن صرف اقتصادی مناسب ، قیمت نهایی محصولش را بالاببرد. پس گران بودن این روغن به دلیل داشتن خواص بیشتر آن نسبت به سایر روغن های گیاهی مانند روغن زیتون یا کنجد نیست .

روغن هسته انگور را می‌توان برای پخت و پز هم استفاده کرد ؟

بله ، از این روغن می‌توان در تهیه انواع سس و سالاد استفاده کرد و یا طبخ غذاها را با آن انجام داد. فواید روغن هسته انگور برای بدن زیاد است. روغن هسته انگور برای تفت دادن مواد غذایی مختلف هم مناسب است ولی به دلیل گران بودن، استفاده از آن برای پخت و پز یا سرخ کردن چندان توصیه نمی‌شود. از آنجا که روغن هسته انگور حاوی آنتی اکسیدان و اسید چرب اولئیک است، می‌توان از آن برای سرخ کردن هم استفاده کرد. حتی اگر روی بسته‌بندی آن عبارت “مخصوص سرخ کردن ” درج نشده باشد. البته بهتر است برای بهره‌مندی کامل از تمام خواص این روغن‌، آن را حرارت ندیده مصرف کنید .

مصرف روغن هسته انگور در کشورهای دیگر هم مانند ایران ، محدود است ؟

با اینکه فواید روغن هسته انگور زیاد است اما گران بودن این روغن باعث شده مردم دنیا تمایل چندانی به استفاده مستمر از آن نداشته باشند. بیشتر افراد روغن هسته انگور را با هدف بهره بردن از خواص این محصول در سبد غذایی خود می‌گنجانند و سعی می‌کنند با مصرف آن همراه سالاد یا غذا ، بیشترین سود را از خوردنش ببرند و برای پخت و پز یا سرخ کردن از آن استفاده نمی‌کنند.

عبارت ” مخصوص سرخ کردن ” باید روی بسته‌بندی روغن‌های هسته انگور درج شده باشد تا بتوان از آن به این منظور استفاده کرد یا می‌توان آن را برای سرخ کردن مواد غذایی استفاده کرد ؟

از آنجا که روغن هسته انگور حاوی آنتی اکسیدان و اسید چرب اولئیک است‌، می‌توان از آن برای سرخ کردن هم استفاده کرد. حتی اگر روی بسته‌بندی آن عبارت ” مخصوص سرخ کردن ” درج نشده باشد . البته بهتر است برای بهره‌مندی کامل از تمام خواص این روغن، آن را حرارت ندیده مصرف کنید .

تفاوت روغن هسته انگور با باقی روغن‌های گیاهی در چیست ؟

روغن هسته انگور ترکیب‌های آنتی‌اکسیدان و فنولی نسبتا بالاتری نسبت به سایر روغن‌ها دارد. ترکیب‌های آنتی‌اکسیدان و فنولی در پیشگیری از ابتلا به برخی بیماری‌ها از جمله ناراحتی‌های قلبی – عروقی و سرطان‌ها نقش مهمی دارند و می‌توانند باعث کاهش تولید رادیکال‌های آزاد هم بشوند. از طرفی اسیدهای چرب امگا 3 ، 6 و 9 بالاتری در این روغن وجود دارد. بنابراین مصرف متعادل آن می‌تواند به ارتقای سطح سلامت کمک کند و این از مهم‌ترین فواید روغن هسته انگور است. هر چه این روغن تازه‌تر باشد، خواص سلامت‌بخش آن هم بیشتر خواهد بود .

فواید روغن هسته انگور

آیا می‌توانیم با جویدن هسته انگورهای مختلف، از تمام خواص روغن هسته انگور که به آنها اشاره کردید ، بهره‌مند شویم؟

بله، توصیه می‌شود هنگام مصرف انگورهای هسته‌دار ، حتما هسته انگور را بجوید تا از خواص بی‌نظیر موجود در این هسته بهره‌مند شوید. با این کار خواص بسیار بیشتری نسبت به مصرف روغن هسته انگور به بدنتان خواهد رسید. چرا ؟

این روغن که با جویدن هسته انگور دریافت می‌شود، کاملا تازه است و ترکیب‌های آنتی‌اکسیدان و فنولی آنها کاملا به بدن می‌رسد. وقتی که روغن‌ها کمی می‌مانند، شروع به اکسید شدن می‌کنند و کمی خواص و ویتامین‌های خود را از دست می‌دهند. ضمن اینکه با جویدن هسته انگور همراه میوه، مقداری فیبر هم به بدن می‌رسد و این فیبر غذایی می‌تواند عاملی برای پیشگیری از ابتلا به یبوست ، بیماری‌های قلبی و عروقی و غیر فعال کردن رادیکال‌های آزاد بدن هم باشد .

خرید اینترنتی روغن هسته انگور

سخن پایانی

همانطور که دیدیم فواید روغن هسته انگور بسیار زیاد است. به خصوص خواص این روغن برای پوست و مو ثابت شده است. بسیار از افراد برای رفع عوارض پوست و موی خود از این روغن استفاده می‌کنند. استفاده از روغن انگور اصل بسیار مهم است. زیرا اگر روغن اصل نباشد خواص آن حفظ نمی‌شود. برای اطمینان از خرید یک روغن اصل لازم است تا نام برند و گواهینامه‌های معتبر بین‌المللی آن را بررسی کنید. روغن هسته انگور اصل را می‌توانید از شرکت نارین گل با اطمینان تهیه کنید. این محصول با بالاترین کیفیت در نارین گل تولید می‌شود. شرکت نارین ‌گل تنها نماینده شرکت موکشا Moksha اتریش در خاورمیانه است. تمامی محصولات نارین‌ گل گواهینامه ارگانیک از آمریکا و هند، تاییدیه سازمان بهداشت جهانی و عدم تست حیوانی دارند. تمام محصولات نارین‌‌ گل قابل بازیافت هستند.

 

خرید روغن هسته انگور ارگانیک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

خواص روغن های معطر

خواص روغن های معطر چیست و چه تاثیری بر سلامت و زیبایی ما می گذارند؟

روغن‌های عطری یا روغن معطر به روغن‌هایی گفته می‌شود که مواد سازنده‌ی آن فرارند و در مجاورت هوا با سرعت‌های متفاوت از بین می‌روند. گیاهانی که سازنده‌ی این روغن‌ها هستند آن‌ها را در ساقه و پوست و گیاهانی که درختی هستند،‌در گل و برگ خود جمع‌آوری می‌کنند. برای اطلاع از خواص روغن های معطر با ما همراه باشید. همان‌طور که گفته شد این گیاهان با سرعت‌های متفاوت عطر خود را از دست می‌دهند،‌به همین دلیل ما در این‌جا آن‌ها را به 3 گروه تقسیم‌بندی می‌کنیم:
ادامه مطلب
خواص روغن لیمو سنگی

آشنایی با خواص روغن لیمو سنگی برای پوست

معمولا کسانی که پوست تیره و پر از لک دارند، از محصولاتی استفاده می‌کنند که بر روی آنها نام روغن لیمو نوشته شده است. ما به شما توصیه می‌کنیم تا به جای استفاده از محصولات آرایشی، به طور مستقیم از این روغن برای رفع تیرگی و لک صورت خود استفاده کنید. از خواص روغن لیمو سنگی می‌توانیم به رفع جوش‌های صورت و پاک‌سازی پوست اشاره کنیم. در این مقاله به بررسی فواید این روغن برای پوست می‌پردازیم و در انتهای مقاله، برند نارین گل را برای خریدی مطمئن به شما معرفی می‌کنیم.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید