سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
خواص روغن بابونه
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
به قلم نارین‌گل
خرید روغن بابونه آلمانی خالص و ارگانیک

خواص روغن بابونه ، معجزه ای برای آرامش و سلامتی بدن شما

در دنیای امروز بیشتر افراد درگیر اضطراب و استرس زندگی روزمره هستند. یکی از روش‌های مقابله با این مشکل استفاده از روغن‌های ارگانیک است. روغن بابونه یک روغن ارگانیک است که روحیه را تقویت می‌کند و آرامش فرد را زیاد می‌کند. خواص روغن بابونه اگر چه بسیار زیاد است و برای پوست و مو فوق‌العاده عمل می‌کند ولی این روغن بیشتر به فواید آروماتراپی معروف است.  ما در این مقاله به بررسی تمام فواید روغن بابونه می‌پردازیم و در انتهای مقاله برای خرید از یک برند معتبر شما را راهنمایی می‌کنیم.

فهرست مطالبی که در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • خصوصیات گیاه بابونه چیست؟
  • روغن بابونه چه فوایدی برای مو دارد؟
  • روغن بابونه چه فوایدی برای پوست دارد؟
  • خواص آروماتراپی روغن بابونه چیست؟
  • چگونه از روغن بابونه برای آروماتراپی استفاده کنید؟
  • روغن بابونه اصل را از کجا تهیه کنیم؟

خصوصیات گیاه بابونه چیست؟

بابونه گیاهی از خانواده کاسنی است . از زمان‌های بسیار دور یکی از مهم‌ترین گیاهان دارویی محسوب می شده و در رایحه درمانی با روغن‌های گیاهی طیف گسترده‌ای در درمان انواع بیماری‌های جسمی و روحی دارد . برای این منظور از بابونه رومی و یا بابونه دارویی استفاده می‌کنند . این گیاه در اکثر نقاط جهان یافت می‌شود . ارتفاع این گیاه علفی از 20 تا 40 سانتی متر و گاهی 80 سانتی‌متر می‌رسد . گل هایی به رنگ زرد و سفید دارد . دامنه انتشار این گیاه در قاره‌های آسیا ، اروپا و آمریکاست . روغن معطر از گل‌های این گیاه گرفته می‌شود که جوهر غلیظ و آبی رنگ است .

ماده فعال روغن بابونه بیزابولول است که دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی است. روغن بابونه همچنین حاوی ترکیبات دیگری مانند کافور، فلاونوئیدها و ترپنوئیدها است. این ترکیبات باعث می‌شود که این روغن، یک روغن ارگانیک درمانی باشد.  همچنین این روغن مقدار زیادی ویتامین C، کلسیم، مس، روی و آهن دارد که برای سلامتی بدن ضروری است و مشکلات پوست و مو را برطرف می‌کند. برای آشنایی با خواص روغن بابونه با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: آروماتراپی ( رایحه درمانی ) چیست؟

روغن بابونه چه فوایدی برای مو دارد؟

حتما بر روی بسیاری از شامپوها و نرم‌کننده‌ها اسم روغن بابونه را دید‌ه‌اید. روغن بابونه یکی از مهم‌ترین مواد در شامپوها و نرم کننده‌هاست. زیرا فواید روغن بابونه برای پوست و مو بسیار زیاد است. در ادامه به بررسی فواید این روغن می‌پردازیم:

نرم کننده:  یکی از خواص روغن بابونه این است که موها را مانند ابریشم نرم می‌کند. مواد معدنی موجود در این روغن خشکی تارهای مو را از بین می‌برند و به کمک ویتامین‌ها تارهای مو را نرم می‌کند. خاصیت نرم‌کنندگی این روغن برای موهایی مناسب است که یا فر و وز هستند و یا به علت استفاده زیاد از رنگ مو و دکلره موهای‌شان زبر شده است.

خواص روغن بابونه

درخشان کننده: موها معمولا بر اثر تابش مستقیم نور خورشید کدر می‌شوند. یکی از فواید روغن بابونه این است که موها را درخشان می‌کند. بنابراین با استفاده منظم از این روغن می‌توانید موهایی داشته باشید که شاداب باشند و بدرخشند.

رفع موخوره: موخوره یا دوشاخه شدن نوک تارهای مو معمولا وقتی ایجاد می‌شود که موها آسیب دیده و خشک شده‌اند. روغن بابونه موها را آب‌رسانی می‌کند تا از خشکی آن جلوگیری شود. بنابراین می‌توانیم بگوییم که روغن بابونه دشمن اصلی موخوره است و اگر آن را منظم استفاده کنید موخوره‌های قبلی از بین می‌رود و از ایجاد موخوره جدید جلوگیری می‌کند.

تقویت کننده مو: موها معمولا با بالا رفتن سن نازک و شکننده می‌شوند. پس لازم است پیش از آنکه ضعیف شوند و آسیب بیشتری ببینند آنها را تقویت کنیم. یکی از خواص روغن بابونه این است که موهای شما تقویت شده و تارهای آن سفت و محکم می‌شوند. از طرفی فولیکول‌های مو نیز تقویت شده و از ریزش مو جلوگیری می‌کند. پس اگر می‌خواهید موهایی قوی و سالم داشته باشید که ریزش آن نیز متوقف شود از روغن بابونه استفاده کنید.

روغن بابونه چه فوایدی برای پوست دارد؟

رفع جوش: روغن بابونه یک روغن ضدالتهابی است که قرمزی پوست را از بین می‌برد. از طرفی این روغن باکتری‌ها و عفونت را نیز از بین می‌برد. بنابراین با تمیز شدن پوست از باکتری‌ها و میکروب‌ها از ایجاد جوش جلوگیری می‌شود. از طرفی مهم‌ترین علت جوش صورت چربی زیاد پوست یا سبوم است. وقتی ترشح چربی زیاد می‌شود، منافذ پوست با چربی‌ها بسته شده و پوست جوش می‌زند. روغن بابونه نه تنها لایه‌های پوست را از عفونت و باکتری پاک می‌کند، چربی پوست را هم متعادل کرده و از ایجاد جوش‌های جدید جلوگیری می‌کند.

رفع التهاب و اگزما: یکی از خواص روغن بابونه رفع التهاب و سوزش پوست است. اگر پوست شما ملتهب شده و دچار اگزما است با استفاده از این روغن می‌توانید مشکل خود را حل کنید. اگزمای پوستی ممکن است هر جای بدن ایجاد شود. معمولا علت اگزما استفاده از مواد شیمیایی و شوینده‌هایی است که افراد به طور روزمره از آن استفاده می‌کنند. پس اگر پوست‌تان اگزما دارد ضمن اینکه لازم است علت آن را پیدا کنید و از آن ماده استفاده نکنید، می‌توانید برای درمان آن از این روغن استفاده کنید و مطمئن باشید که عوارض آن از بین می‌رود.

خرید اینترنتی روغن بابونه

روشن کردن پوست: روغن بابونه از تولید بیش از حد ملانین در پوست جلوگیری می‌کند. ملانین باعث ایجاد لک و تیرگی پوست می‌شود. روغن بابونه به دلیل داشتن مواد معدنی مانند پلی‌استیلن‌ها و کورستین از ایجاد لک و تیرگی روی پوست جلوگیری می‌کند. بنابراین اگر پوست شما لک و جای جوش دارد و یا بر اثر قرار گرفتن در مقابل نور خورشید تیره شده است کافی است که از روغن بابونه برای روشن کردن پوست استفاده کنید.

خواص روغن بابونه

خواص آروماتراپی روغن بابونه چیست؟

آروماتراپی یا رایحه‌درمانی روشی است که در آن از عطر گیاهان ارگانیک برای درمان مشکلات جسمی و روحی استفاده می‌شود. به این صورت که این رایحه‌ها بر روی چاکراهای بدن اثر می‌گذارند و آن چاکرا را باز می‌کنند. روغن بابونه اثر مستقیمی بر چاکرای خورشیدی دارد. چاکرای خورشیدی در پشت ناف قرار گرفته و هر چیزی که مربوط به قدرت و کنترل فرد بر زندگی خویش است را در بر دارد. اگر این چاکرا درست کار نکند فرد دچار پرخاشگری، عدم اعتماد به نفس، عدم تعهد و عدم توانایی در تصمیم‌گیری می‌شود. این روغن برای ماساژ ریلکسی و ماساژ عضلات فوق‌العاده عمل می‌کند. از خواص روغن بابونه این است که خواب شما را آرام و عمیق می‌کند و ذهن و فکرتان آرام می‌شود. روغن بابونه آرام‌‌بخش است و استرس و اضطراب‌ را از بین برده و وجود شما را سرشار از آرامش می‌کند.

چگونه از روغن بابونه برای آروماتراپی استفاده کنید؟

روغن بابونه را می‌توانید با روش‌های مختلف استفاده کنید. در ادامه به آن می‌پردازیم:

ماساژ عضلات:

برای استفاده از روغن بابونه برای ماساژ عضلات سه قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین و پنج قطره روغن بابونه را ترکیب کنید و بعد از ورزش و حمام داغ آن را  بر روی عضلات خود ماساژ دهید.

ماساژ سردرد : 

اگر سر درد دارید یک قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین و سه قطره روغن بابونه رومی را ترکیب کنید و مقداری از آن را بر کف سر و پیشانی ماساژ دهید. سپس حوله‌ای گرم دور سرتان بپیچید و بعد از نیم ساعت حمام کنید.

ماساژ ریلکسی : 

این روغن برای درمان استرس و اضطراب بسیار مفید است. سه قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین و 5 قطره روغن بابونه را مخلوط کنید. بعد از یک حمام داغ مقداری از این ترکیب را بر بدن ماساژ دهید و استراحت کنید. مطمئن باشید که ذهن‌تان کاملا آرام می‌شود.

چاکرادرمانی

از خواص روغن بابونه برای یوگا و مدیتیشن است پس اگر یوگا و مدیتیشن می‌کنید از این روغن برای اثرگذاری بیشتر استفاده کنید. سه قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین و پنج قطره بابونه رومی را با هم مخلوط کنید. مقداری از این ترکیب را پیش از یوگا یا مدیتیشن بر محل چاکرای خورشیدی (روی ناف) ماساژ دهید. سپس می‌بینید که تمرکز شما بیشتر شده است.

رایحه درمانی با دیفیوزر یا اسانس سوز : 

از این روغن می‌توانید در خانه و یا محل کار خود در دیفیوزر استفاده کنید. دو تا پنج قطره از روغن بابونه را در دستگاه اسانس سوز بریزید تا رایحه آن در محیط پخش شود.

استفاده از اسپری

یک روش دیگر استفاده از این روغن، اسپری کردن آن در هواست. یک ظرف اسپری را با آب سرد پر کنید. یک تا سه قطره از روغن بابونه رومی را داخل ظرف اسپری بریزید و قبل از هر بار مصرف خوب بهم بزنید. سپس آن را در هوا اسپری کنید و از رایحه آن لذت ببرید.

روغن بابونه اصل را از کجا تهیه کنیم؟

دغدغه بسیاری از افرادی که روغن ارگانیک استفاده می‌کنند این است که این محصول را از کجا تهیه کنند. کیفیت روغن‌های ارگانیک نقش بسیار مهمی بر سلامت بدن دارد. بنابراین بسیار مهم است که این روغن را با کیفیت بالا تهیه کنید. ما به شما پیشنها می‌کنیم که روغن بابونه اصل را از برند نارین گل تهیه کنید زیرا این برند سابقه درخشانی دارد و تمامی محصولات آن زیر نظر شرکت موکشا اتریش تهیه می‌شود. تمامی گیاهان بدون کود شیمیایی تولید شده و به بهترین شکل از آنها روغن تهیه می‌کنند.

سخن پایانی

همان‌طور که گفتیم خواص روغن بابونه بسیار زیاد است. از مهم‌ترین خواص این روغن استفاده از آن در رایحه‌درمانی یا آروماتراپی است. این روغن از طریق پرس سرد تولید می‌شود و با کیفیت بالایی در اختیار شما قرار می‌گیرد. روغن بابونه برای رفع استرس و افزایش آرامش و اعتماد به نفس بسیار مفید است. اگر یوگا و مدیتیشن می‌کنید برای افزایش تمرکز از این روغن استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما این است که از برند نارین گل خرید کنید. زیرا نارین گل بهترین محصولات را با قیمت مناسبی در اختیار شما می‌گذارد. تمامی محصولات نارین گل بدون تست حیوانی هستند. همه محصولات آن قابل بازیافت هستند. شرکت نارین ‌گل تنها نماینده شرکت موکشا Moksha اتریش در خاورمیانه است. تمامی محصولات نارین‌ گل گواهینامه ارگانیک از آمریکا و هند، تاییدیه سازمان بهداشت جهانی دارند.

خرید اینترنتی روغن بابونه

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

درمان ریزش مو شدید

بهترین روش درمان ریزش مو شدید

اگر موهای‌تان می‌ریزد و یا بعد از شانه کردن موها از اینکه مقدار زیادی از تارهای مو سرتان جدا می‌شوند ناراحت هستید بهتر است بدانید که شما تنها نیستید. افراد زیادی در دنیا هستند که ریزش مو سر دارند. خوشبختانه این مشکل راه حل قطعی دارد. در این مقاله می‌خوانید که چرا موهای سر می‌ریزند و برای جلوگیری از ریزش آنها چه کاری باید کرد؟ در ادامه با روغن‌های ارگانیکی آشنا می‌شوید که شرکت نارین گل برای درمان ریزش مو شدید تولید کرده و با استفاده منظم از آنها مشکل ریزش مو شما برطرف خواهد شد.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید