سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
درمان طبیعی جای جوش
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
به قلم نارین‌گل
خرید روغن مریم‌ گلی ارگانیک

13 راه درمان طبیعی جای جوش

اگر جای جوش‌ روی صورت شما باقی می‌ماند، باید بدانید که برای رفع آن چند درمان طبیعی بسیار موثر وجود دارد. این درمان‌های ارگانیک جای لک و آکنه را از بین می‌برند و پوست شما صاف و شفاف می‌شود. جوش‌ها به دلایل مختلفی به وجود می‌آیند. تغذیه، ژنتیک و پوست چرب از جمله دلایلی است که باعث ایجاد جوش می‌شود. اگر جوش‌ها دستکاری شوند و چربی پوست کنترل نشود جای آنها باقی می‌ماند. یکی از بهترین روش‌ها برای درمان جای جوش‌ها استفاده از محصولات ارگانیک است. در این مطلب به بررسی دلایل به وجود آمدن جوش و پیشگیری و درمان طبیعی جای جوش می پردازیم.

فهرست مطالبی که در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • دلایل به وجود آمدن جای جوش چیست؟
  • وجود چربی بر روی پوست
  • تجمع باکتری ها
  • سلول‌های مرده پوست
  • ژنتیک
  • دستکاری کردن جوش ها
  • درمان نکردن جوش ها
  • درمان‌های طبیعی برای رفع جای جوش
  • تغذیه مناسب داشته باشید.
  • به مقدار کافی آب بنوشید.
  • از گیاهان مناسب برای درمان جای جوش استفاده کنید.

دلایل به وجود آمدن جای جوش چیست؟

قبل از آنکه با درمان طبیعی جای جوش آشنا شوید لازم است بدانید علت جای جوش چیست؟ متخصصان پوست بر این باورند که جای جوش به دلایل متفاوتی ممکن است به وجود بیاید که ما در زیر برخی از این دلایل را فهرست می‌کنیم:

وجود چربی بر روی پوست: چربی بیش از حد باعث بسته شدن منافذ پوست می‌شود. بنابراین فرآیند درمان را کند کرده و در نتیجه جای جوش روی پوست باقی می‌ماند.

تجمع باکتری ها: بهترین مکان برای تجمع باکتری‌ها اطراف ریشه موها است که باعث می‌شود در قسمت‌های مستعد آکنه، پوست جوش بزند.

سلول‌های مرده پوست:  غدد چربی درون پوست شما سبوم مخفی تولید می‌کنند و این فرآیند باعث چرب شدن پوست شما می‌شود. وقتی این غدد بیش از حد چربی تولید کنند باعث تجمع سلول‌های مرده می‌شوند که به جای جوش منجر می‌شود.

ژنتیک: ژنتیک نقش مهمی در ایجاد جای جوش بازی می‌کند. اگر پدر و مادری داشتید که جای جوش داشتند احتمال اینکه شما هم داشته باشید بیشتر است.

دستکاری کردن جوش‌ها: دستکاری جوش‌ها باعث می‌شود که بافت پوست ترمیم نشود و جای جوش روی صورت باقی بماند.

درمان نکردن جوش‌ها: اگر روی صورت و بدن شما پر از جوش است و شما آنها را درمان نمی‌کنید به احتمال زیاد جای آنها روی پوست شما باقی خواهد ماند.

درمان‌های طبیعی برای رفع جای جوش

باید یادمان باشد که درمان جای جوش مخصوصا به صورت طبیعی زمان زیادی می‌برد و باید صبر و حوصله زیادی داشته باشید. از یک یا چند راه زیر به صورت مداوم برای درمان جوش‌ها استفاده کنید. برای درمان طبیعی جای جوش چه کاری انجام دهیم؟

تغذیه مناسب داشته باشید.

علاوه بر استفاده موضعی از گیاهان برای درمان طبیعی جای جوش باید تغذیه خود را نیز اصلاح کنید. حتما از یک رژیم غذایی مناسب با میزان کافی ویتامین و مواد معدنی استفاده کنید. به‌خصوص از غذاهایی که به داشتن پوستی سالم کمک می‌کنند، مانند ویتامین A و غذاهای سرشار از آنتی‌اکسیدان که از آسیب‌های پوستی جلوگیری می‌کنند، استفاده کنید. از میوه و سبزیجات به اندازه کافی استفاده کنید.

به مقدار کافی آب بنوشید.

آب یکی از ارزان‌ترین راه‌ها برای درمان جای جوش است. برای درمان جای جوش روزانه مقدار زیادی آب بنوشید زیرا به خارج کردن سموم از بدن شما کمک می‌کند و بدن را پاکسازی می‌کند. علاوه بر این آب به حذف سلول‌های مرده و ساخت سلول‌های جدید کمک می‌کند. خوردن آب در صبح یکی از بهترین راه‌های خروج سموم از بدن است. آب علاوه بر دفع سموم باعث می‌شود که پوست آبرسانی شود. بنابراین لایه‌های پوست رطوبت کافی جذب می‌کنند و کمتر جوش می‌زنند.

از گیاهان مناسب برای درمان جای جوش استفاده کنید.

گیاهانی مانند زردچوبه، مریم گلی و اکیناسه در درمان طبیعی جای جوش موثر هستند. زردچوبه برای هزاران سال برای درمان جای جوش استفاده می‌شده است. مقداری زردچوبه را با مقداری گلاب مخلوط کرده و برای نیم ساعت روی پوست بگذارید. مریم گلی نیز در آرام کردن پوست و درمان جای جوش موثر است.

خرید روغن مریم گلی ارگانیک

کافی است 5-6 قطره روغن مریم گلی را با کمی روغن هسته انگور مخلوط کرده و هر شب بر پوست ماساژ دهید. یا اینکه مقداری مریم گلی خشک را دم کرده و دم کرده آن را بر پوست بمالید. اکیناسه نیز به دلیل خواص آنتی‌باکتریایی و ضد التهابی خود به درمان جوش کمک می‌کند. مقداری اکیناسه را دم کنید و روزانه به عنوان یک پاک کننده صورت، مقداری از آن را روی پنبه ریخته وصورت خود را با آن پاک کنید.

آلوئه ورا :

آلوئه‌ورا به دلیل خواص ضد‌التهابی و ضد‌عفونی‌کننده خود شناخته شده است و به دلیل همین خواص می‌تواند به درمان جای جوش کمک کند. مقداری ژل آلوئه‌ورا را روی جای جوش به عنوان یک مرطوب‌کننده ماساژ دهید.

ورقه های گوجه:

مالیدن گوجه بر روی محل جای جوش در بهبود آن موثر است. این به دلیل وجود ویتامین A و کاروتین در گوجه است که رنگ قرمز گوجه از آنهاست. همچنین آنتی‌اکسیدان‌های قوی می‌توانند بافت‌های آسیب دیده را بهبود بخشند و فرایند به‌وجود آمدن سلول‌های جدید و سالم را تسریع کنند.

آب خیار:

آب خیار یک تونر فوق العاده است که بافت پوست را یکدست می‌کند. خیار، قرمزی و التهاب را کاهش می‌دهد. خیار پوست را آرام می‌کند و جای جوش را درمان می‌کند.

روغن درخت چای: 

روغن درخت چای یکی از مشهورترین روغن‌ها برای درمان مشکلات مربوط به جوش است. این روغن به صورت موضعی روی پوست استفاده می‌شود. درخت چای دارای ترپینن-4-اول است که باکتری‌ها را به صورت دائمی از بین می برد. استفاده از این روغن باکتری پروپیون و دیگر باکتری‌های مولد جوش را از بین می‌برد.

سرکه سیب:

سرکه سیب یک تونر فوق‌العاده برای جای جوش است. همچنین سرکه یک آستریژنت قدرتمند است که گردش خون در پوست را افزایش می‌دهد و فرایند درمان و بازسازی سلول‌ها را بهبود می‌بخشد. مقداری سرکه سیب را با مقداری گلاب مخلوط نمایید و هر شب قبل از خواب با یک تکه پنبه صورت خود را با این مخلوط پاک نمایید.

کره کاکائو:

کره کاکائو یک محصول مناسب برای درمان طبیعی جای جوش است. این روغن از دانه‌های کاکائو به‌ دست می‌آید و یک مرطوب‌کننده فوق‌العاده است که نه تنها جای جوش را درمان می‌کند بلکه از ایجاد جای جوش جدید نیز جلوگیری می‌کند. کره کاکائو به لایه زیرین پوست جایی که رطوبت آن بتواند تا زمان زیادی مرطوب نگه داشته شود نفوذ می‌کند و پوست را عمیقا مرطوب می‌کند و در نتیجه به درمان جای جوش کمک می‌کند. مقداری کره کاکائو را روی حرارت غیر مستقیم (قابلمه در حال بخار) آب نمایید و چند قطره روغن درخت چای به آن اضافه کنید و بگذارید سرد شود و هر شب مقداری از این کره را بر روی پوست ماساژ دهید.

عسل و آب لیمو:

1 قاشق عسل را با آب تازه لیمو مخلوط کرده و روی جای جوش‌ها بمالید و برای 20 دقیقه روی پوست بگذارید. خواص سفید‌کنندگی لیمو ترش جای جوش‌ها را کم رنگ‌تر می‌کند. علاوه بر این آب لیمو ترش به حذف سلول‌های مرده پوست و بازسازی سلول‌های جدید و تقویت خاصیت ارتجاعی پوست کمک می‌کند. عسل یک مرطوب‌کننده طبیعی است که در درمان جای جوش استفاده می‌شود.

روغن زیتون:

مقداری روغن زیتون را بر روی پوست ماساژ دهید تا پوستی نرم‌تر داشته باشید و جای جوش‌ها محو شود. روغن زیتون سرشار از آنتی اکسیدان است که به درمان جای جوش کمک می‌کند.

روغن اسطوخودوس:

استفاده از روغن اسطوخودوس بر روی پوست می‌تواند به بازسازی سلول های پوستی کمک کند و جای جوش‌ها را از بین ببرد.

ماسک خاک رس و گلاب:

ترکیب خاک رس و گلاب می‌تواند به پاکسازی پوست‌های چرب، پاکسازی منافذ و درمان جای جوش کمک کند.

اسکراب های گیاهی:

برای تهیه اسکراب‌های طبیعی برای درمان جای جوش مواد اولیه مختلف و متعددی قابل استفاده است. از بهترین آن‌ها می‌توان به شکر قهوه‌ای و یا جو دو سر اشاره نمود.

روغن سنجد تلخ:

این روغن با ساختن سلول‌های جدید جای لک و جوش را از بین می‌برد. این محصول مقدار زیادی اسید چرب امگا 9 دارد و با خاصیت ضد باکتری و ضدالتهابی ، قرمزی پوست را از بین برده و پوست را شفاف می‌کند.

پکیج رفع جای جوش:

این پکیج شامل روغن تامانو و روغن لیمو سنگی است.

روغن تامانو:

روغن تامانو مقدار زیادی اسید چرب دارد. اسید لینولئیک و اسید اولئیک، پوست را نرم و مرطوب می‌کند. بنابراین سلول‌های جدیدی در بافت‌های پوست به وجود می‌آیند. وقتی سلول‌های پوستی زیاد شوند و کلاژن تولید شود، پوست خود را بازسازی می‌کند و جای جوش‌ها از بین می‌رود. این روغن یک درمان طبیعی جای جوش است. تامانو نه تنها جای جوش‌ها را از بین می‌برد، بلکه اثر زخم و اسکار روی پوست را هم ترمیم می‌کند. روغن تامانو خاصیت ضدعفونی و ضدالتهابی دارد و با از بین بردن جای لک و جای جوش، پوست را سالم و شفاف می‌کند.

روغن لیمو سنگی:

مهارت اصلی این روغن از بین بردن جای جوش و روشن کردن پوست است. یک روش درمان طبیعی جای جوش استفاده از روغن لیمو سنگی است زیرا این روغن مقدار زیادی ویتامین C دارد. اسید سیتریک موجود در این روغن پوست چرب را پاک کرده و منافذ آن را تمیز می‌کند. بنابراین پوست شما جوش نمی‌زند و جای جوش‌ها نیز از بین می‌روند.

سخن پایانی

باقی ماندن جای جوش بر روی پوست بر زیبایی چهره افراد اثر می‌گذارد. در این مقاله با چند روش درمان طبیعی جای جوش آشنا شدید. برای خرید محصولات ارگانیک مناسب برای رفع جای جوش به شما پیشنهاد می‌کنیم تا از محصولات نارین گل استفاده کنید. این محصولات کاملا طبیعی هستند و شما می‌توانید از خالص بودن آنها مطمئن باشید. . ما در نارین گل بهترین روغن‌های اسانسی را با بالاترین کیفیت تولید می‌کنیم. پس با خیالی راحت از آن استفاده کنید. شرکت نارین ‌گل تنها نماینده شرکت موکشا Moksha اتریش در خاورمیانه است. تمامی محصولات نارین‌ گل گواهینامه ارگانیک از آمریکا و هند، تاییدیه سازمان بهداشت جهانی و عدم تست حیوانی دارند.

 

خرید روغن هسته انگور ارگانیک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

خواص روغن هسته انگور برای مو

مهمترین خواص روغن هسته انگور برای مو و پوست

روغن هسته انگور برای پوست و مو فواید بسیار زیادی دارد. از جمله خواص روغن هسته انگور برای مو می‌توان به تقویت آن، افزایش سرعت رشد مو و متعادل کردن چربی آن اشاره کرد. در این مقاله به بررسی هر کدام از این خواص می‌پردازیم و با فواید این روغن برای مو بیشتر آشنا می‌شویم. همچنین می‌دانیم که یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های افراد به هنگام خرید روغن‌های ارگانیک، پیدا کردن اصل آن روغن است. در انتهای مقاله برای خریدی مطمئن شما را راهنمایی می‌کنیم.
ادامه مطلب
خشکی پوست

آیا خشکی پوست علت چین و چروک است؟

آیا بین چین و چروک و خشکی پوست ارتباطی وجود دارد؟ بله. افرادی که پوست چرب یا مختلط دارند چین و چروک کمتری در پوست‌شان دارند، اما کسانی که پوست‌شان خشک است، چین و چروک بیشتر در ظاهرشان به چشم می‌آید. بنابراین اگر پوست خشکی دارید لازم است تا برای رفع چین و چروک پوست خود به فکر باشید. اگر مشکل پوست خشک را برطرف کنید به مقدار زیادی علائم پیری زودرس را به تعویق انداخته‌اید. در این مقاله با علت‌های مختلف خشکی و چین و چروک پوست آشنا می‌شوید. در انتهای مقاله برای خرید محصولات ارگانیک خالص برای رفع چین و چروک پوست شما را راهنمایی می‌کنیم.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید