سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
خاصیت روغن بابونه
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
به قلم نارین‌گل
خرید روغن بابونه رومی خالص و ارگانیک

10 خاصیت روغن بابونه برای پوست و مو

همه ما در مورد فواید چای بابونه شنیده‌ایم اما روغن همین گیاه نیز مزایای بی‌شماری دارد. به خصوص خاصیت روغن بابونه برای پوست و مو بی‌نظیر است. اگر صورت‌تان جوش می‌زند و یا پوست‌تان خشک شده، روغن بابونه مشکل شما را برطرف می‌کند. در این مقاله به بررسی فواید این روغن برای پوست و مو می‌پردازیم. در انتهای مقاله برندی را به شما معرفی می‌کنیم که بتوانید روغن بابونه اصل را از آن خریداری کنید.

فهرست مطالبی که در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • خاصیت روغن بابونه برای پوست چیست؟
  • خاصیت روغن بابونه برای مو چیست؟
  • روغن بابونه اصل را از کجا تهیه کنیم؟

روغن بابونه علاوه بر اینکه برای پوست و مو بسیار مفید است خاصیت آروماتراپی نیز دارد. رایحه این روغن ضداسترس است و باعث آرامش روحی فرد می‌شود.

بیشتر بخوانید: آروماتراپی ( رایحه درمانی) چیست؟ 

آروماتراپی یکی از فواید این روغن است. بی‌شمار دلیل دیگر برای استفاده از روغن بابونه برای جوانسازی پوست و دیگر روش‌های مراقبت از پوست وجود دارد. تعدادی از مزایای روغن بابونه برای داشتن پوستی زیبا را با هم مرور می‌کنیم:

خاصیت روغن بابونه برای پوست چیست؟

1- روشن کننده:

خاصیت روغن بابونه روشن کردن پوست است. شما می‌توانید از روغن بابونه برای روشن کردن پوست و از بین بردن لک‌ها و تیرگی‌ها استفاده کنید. روغن اسانسی بابونه به کاهش لک ها و روشن شدن و یکدست سازی رنگ پوست کمک فوق‌العاده‌ای می‌کند. بابونه از طریق رفع التهاب ها و آرام کردن پوست می‌تواند به روشنایی پوست کمک کند. علاوه بر این، بابونه دارای خواص آنتی‌باکتریال است و درمانی برای کاهش عفونت ها، لکه های قرمز و جوش های پوستی است بنابراین موجب روشنی پوست می‌شود.

مراحل استفاده:

  1. چند قطره روغن بابونه و روغن بادام شیرین برای پوست های مختلط و خشک و روغن دانه خیار برای پوست‌های چرب با هم ترکیب کنید.
  2. به آرامی کمی از این محلول را روی پوست خود ماساژ دهید.

خرید روغن بابونه ارگانیک

2- درمان زخم و بریدگی‌های کوچک:

روغن بابونه دارای خواص ضد عفونی‌کنندگی است که می‌تواند از آلوده شدن زخم‌ها، بریدگی‌های کوچک و کوفتگی جلوگیری کند. همچنین این روغن خاصیت ضدالتهابی نیز دارد و ورم ناشی از زخم را از بین می‌برد.

3- درمان راش‌ها وسوزش‌های پوستی:

شما می‌توانید با استفاده از روغن بابونه تحریکات پوستی جزئی را درمان کنید. خاصیت روغن بابونه این است که التهاب‌ها و سوزش پوست را آرام می‌کند. پس با استفاده منظم از این روغن حساسیت‌های پوستی را از بین ببرید. این گیاه دارای ترکیباتی است که به عنوان مسکن و آرامش‌بخش شناخته می‌شود، از جمله این ترکیبات "بیستوتام" جهت کاهش التهاب و "سابوین" خاصیت آرام‌بخش و الفابین برای برطرف‌کردن سوزش است. همچنین، با فعالیت ضدمیکروبی خود به درمان عفونت‌های پوستی می‌پردازد.

خاصیت روغن بابونه

مراحل استفاده:

  1. چند قطره روغن بابونه را به چند قطره روغن نارگیل اضافه کنید.
  2. این ترکیب را روی نواحی آسیب دیده استفاده کنید.
  3. این محلول موجب تسکین نواحی تحریک شده پوست می‌شود.

4- یکنواخت کردن رنگ پوست:

شما می‌توانید با استفاده از روغن بابونه پوست خود را هموار و رنگ آن را یکنواخت کنید. خواص التیام بخش و آرامش بخش این روغن موجب کاهش لک‌های پوستی شده و پوست شما را صاف‌تر و رنگ آن را یکنواخت‌تر می‌کند.

5- مرطوب کننده:

پوست خود را با روغن بابونه، مرطوب و تازه نگه دارید. خاصیت روغن بابونه آبرسانی پوست است. این روغن تمامی لایه‌های پوست را آبرسانی کرده و آن را مرطوب نگه می‌دارد.

مراحل استفاده:

  1. چند قطره روغن بابونه و بادام شیرین را با هم ترکیب کنید و روی صورت و گردن خود استفاده کنید.
  2. به آرامی آن را روی پوست خود ماساژ دهید تا روغن جذب شود.
  3. روغن عمیقأ جذب می‌شود و در کنار جوانسازی پوست شما، آن را مرطوب نیز نگه می‌دارد.

6- جوان‌ساز:

خواص بازسازی و احیای روغن بابونه آن را به یکی از مهم‌ترین ابزار مراقبت‌های پوستی و زیبایی تبدیل کرده است. این روغن کلاژن ساز است و بافت پوست را بازسازی می‌کند. با استفاده منظم از این روغن می‌توانید پوستی جوان و شاداب داشته باشید.

مراحل استفاده:

  1. چند قطره روغن بابونه و روغن هسته زردآلو را با هم ترکیب کنید و روی پوست صورت و گردن خود استفاده کنید.
  2. اجازه دهید تا روغن جذب شود.
  3. برای کاهش چین و چروک‌ها و گودی زیر چشم، به طور مرتب از این محلول استفاده کنید.

7- رفع اگزما:

کمی بالاتر در مورد خواص درمانی وشفابخش روغن بابونه گفتیم. آیا می‌دانستید که می‌توانید از این روغن برای درمان خانگی اگزمای خفیف استفاده کنید؟ روغن بابونه یک روغن ارگانیک ضدالتهاب و آرامش‌بخش است. بنابراین اگزمای پوست را آرام می‌کند.

مراحل استفاده:

  1. ترکیب چند قطره روغن بابونه و روغن نارگیل را روی نواحی آسیب دیده استفاده کنید.
  2. بعد از 10 تا 15 دقیقه آنرا با آب ولرم از روی پوست خود بشویید.

8- درمان آکنه :

روغن بابونه به کمک خواص درمانی خود سبب کاهش التهاب و قرمزی می‌شود. از طرفی این روغن یک محصول ضدعفونی‌کننده است که با باکتری‌ها و عفونت مبارزه می‌کند. پس خاصیت روغن بابونه برای پوست این است که با رفع التهاب و عفونت، جوش و آکنه را برطرف می‌کند.

مراحل استفاده:

  1. در یک ظرف اسپری چند قطره روغن بابونه و 2 قاشق غذاخوری روغن دانه خیار بریزید.
  2. هر روز صبح و شب این سرم را بر پوست ماساژ دهید.

خرید روغن بابونه ارگانیک

9- مناسب برای پوست‌های حساس:

فواید روغن بابونه برای پوست‌های حساس را نباید فراموش کرد. روغن بابونه یک روغن بسیار ملایم است و کسانی که پوست حساسی دارند می‌توانند از این روغن برای رفع التهاب و قرمزی پوست استفاده کنند.

10- درمان تیرگی دور چشم:

تیرگی دور چشم، صورت و پوست شما را خسته و پیرتر نشان دهد. خاصیت ضد التهابی روغن اسانسی بابونه می تواند به کاهش پف و بر طرف نمودن تیرگی دور چشم کمک کند. یک ترکیب فوق العاده برای دور چشم ترکیب روغن بادام شیرین و روغن بابونه رومی است. روغن بادام شیرین خود برای درمان تیرگی دور چشم فوق العاده است، این روغن حاوی رتینول، ویتامین و اسید پالماتیک می باشد و در نتیجه این ترکیب به آبرسانی و روشن سازی پوست نازک دور چشم کمک می‌کند. ویتامین K موجود در این روغن باعث می شود که خون لخته نشود و در نتیجه زیر چشمتان تیره به نظر نرسد. هر شب پیش از خواب ترکیب 2  قطره روغن اسانسی بابونه رومی راو 2 قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین را به آرامی به زیر چشم هایتان بزنید.

خاصیت روغن بابونه برای مو چیست؟

روغن بابونه همان‌طور که برای پوست بسیار مفید است، خواص بی‌نظیری نیز برای مو دارد. در ادامه به چند مورد از خاصیت روغن باباونه برای مو اشاره می‌کنیم:

تقویت‌کننده: روغن بابونه به دلیل داشتن مواد معدنی مغذی و بسیار مفید، موها را تقویت می‌کند. به این صورت که فولیکول‌های مو قوی شده و در پوست سر محکم قرار می‌گیرند. بنابراین موها نمی‌ریزند. همچنین تارهای مو ضخیم می‌شوند و با قوی شدن موها رشد آنها نیز بیشتر می‌شود.

خاصیت روغن بابونه

نرم‌کننده: یکی دیگر از فواید روغن بابونه برای مو این است که این روغن با هیدراته کردن موها آنها را نرم می‌کند و خشکی موها را از بین می‌برد. موها معمولا بر اثر حرارت و مواد شیمیایی زبر و خشک می‌شوند. استفاده منظم از این روغن موها را مانند ابریشم نرم می‌کند.

رفع موخوره: موخوره زمانی ایجاد می‌شود که نوک تارهای مو آنقدر خشک است که به دو یا چند بخش تقسیم می‌شود. برای رفع موخوره از روغن بابونه استفاده کنید تا علاوه بر نرم شدن موها، موخوره آن نیز برطرف شود و موهای سالم شما درگیر موخوره و شکستگی نشود.

روغن بابونه اصل را از کجا تهیه کنیم؟

روغن ارگانیک اصل نقش بسیار مهمی در بهبود و سلامتی پوست و مو دارد. بنابراین بسیار مهم است که به اصل بودن و کیفیت بالای این محصولات توجه کنید. تشخیص یک روغن اصل برای همه افراد کار دشواری است. پس برای خرید یک محصول لازم است تا به عوامل دیگری مانند نام برند، سابقه آن و نیز گواهینامه‌های بین‌المللی آن توجه کنید. شرکت نارین گل در فروش روغن‌های ارگانیک سابقه بسیاری دارد و مشتریان از محصولات این شرکت راضی هستند. همچنین این برند چند گواهینامه بین‌المللی دارد که نشان از اعتبار این شرکت و کیفیت بالای آن دارد. ما به شما توصیه می‌کنیم تا با خرید از این برند کیفیت بالای محصولات را تجربه کنید.

سخن پایانی

در این مقاله درباره خاصیت روغن بابونه برای پوست و مو صحبت کردیم. همچنین این روغن خواص آروماتراپی یا رایحه درمانی نیز دارد. این روغن آرامش‌بخش است و تمرکز افراد را زیاد می‌کند. کافی‌ است آن را در دستگاه دیفیوزر بریزید و از رایحه آن لذت ببرید. ما برای خرید روغن بابونه اصل  به شما توصیه می‌کنیم تا از شرکت نارین گل خرید کنید. تمامی محصولات این شرکت قابل بازیافت هستند و تست حیوانی ندارند. همچنین این محصولات زیر نظر شرکت موکشا تولید می‌شوند. . شرکت نارین ‌گل تنها نماینده شرکت موکشا Moksha اتریش در خاورمیانه است. تمامی محصولات نارین‌ گل گواهینامه ارگانیک از آمریکا و هند، تاییدیه سازمان بهداشت جهانی دارند.

خرید روغن بابونه ارگانیک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

ماساژ درمانی

تأثیر شگفت‌انگیز ماساژ درمانی با آروماتراپی

قطعاً درباره فواید ماساژ و اثرات مثبت آن روی سلامت جسم و روح، زیاد شنیده‌اید. اما چقدر درباره ماساژ درمانی با آروماتراپی، اطلاعات دارید؟ در آروماتراپی یا ماساژ رایحه‌درمانی، ماساژور از روغن‌های گیاهی که دارای رایحه‌های بسیار مطبوعی هستند، برای ماساژ استفاده می‌کند. استفاده از این رایحه‌ها باعث ایجاد احساس آرامش و تسکین اعصاب در فرد می‌شود. همچنین روغن‌های گیاهی که ماساژور از آن‌ها استفاده می‌کند، فواید زیادی برای سلامت پوست و جسم شما دارند. در ادامه مطلب با تأثیرات فوق العاده آروماتراپی بیشتر آشنا شوید.
ادامه مطلب
فواید روغن رز

4 روش استفاده از روغن رز برای پوستی جوان و بدون جوش

روغن رز سرشار از ویتامین و مواد معدنی است که به شما پوست و مویی را هدیه خواهد داد که رویایش را دارید. فقط کافی است تصور کنید چه مقدار مواد مغذی در یک بطری روغن رز وجود دارد. روغن رز خواص فوق العاده ای برای پوست دارد از درمان جوش، کاهش نشانه های پیری، درمان لک تا داشتن پوستی جذاب، بی نقص و درخشان! در ادامه با فواید روغن رز آشنا می شویم. از آنجاییکه روغن رز فوق العاده قوی است یک قطره از آن می تواند تاثیر بی نظیری داشته باشد.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید